Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟ αντίκτυπος των επιθέσεων του Παρισιού στον τουρισμό
Έρευνα

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων του Παρισιού στον τουρισμό

Ύστερα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι, οι προβλέψεις για τα ταξίδια και τον τουρισμό στην πόλη πιθανόν να επηρεαστούν βραχυπρόθεσμα, αναφέρει το Euromonitor International.

Ο αμερικανικός φορέας επιχειρηματικών ταξιδιών Business Travel Coalition διεξήγαγε έρευνα το περασμένο Σαββατοκύριακο με αντικείμενο τις τρομοκρατικές επιθέσεις που εκδηλώθηκαν το Παρίσι το βράδυ της Παρασκευής 13 Νοεμβρίου. Ο σκοπός της έρευνας ήταν να παράσχει μία πρώτη ένδειξη κατανόησης από τους τουριστικούς μάνατζερ του τρόπου που αντιδρούν εταιρείες και άλλοι οργανισμοί σε πιθανές άμεσες αλλαγές στον τουρισμό. Στην έρευνα συμμετείχαν 84 Αμερικανοί τουριστικοί μάνατζερ από τον χώρο των επιχειρήσεων, των πανεπιστημίων και της αμερικανικής κυβερνήσεως, αλλά και μάνατζερ από άλλες 17 χώρες.

Είναι σημαντικό ότι τα αποτελέσματα δείχνουν μια προοπτική, με την έννοια ότι οι όποιες αλλαγές στην πολιτική ταξιδιών για τους περισσότερους οργανισμούς, δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί, αλλά μάλλον, είναι υπό εξέταση σε πραγματικό χρόνο. Καθώς η γαλλική κυβέρνηση προχωρεί την έρευνά της και τα δεδομένα αλλάζουν, π.χ., η ανακάλυψη πρόσθετων επικείμενων επιθέσεων ή πραγματικών επιθέσεων, οι απαντήσεις σχετικά με την πολιτική ταξιδιών θα μπορούσε να αλλάξουν σημαντικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελέσουν τη βάση για μελλοντικές έρευνες για τη μέτρηση της ανταπόκρισης σε ανάλογες περιστάσεις.

Συνοπτικά αποτελέσματα

  • Το 20% των συμμετεχόντων στην έρευνα είναι πολύ ή κάπως πιθανό να ακυρώσουν ταξίδι στη Γαλλία για κάποιο χρονικό διάστημα.
  • Το 20% είναι κάπως πιθανό να ακυρώσουν το ταξίδι, με/εντός της Ευρώπης για κάποιο χρονικό διάστημα.
  • Το 70% είναι πολύ ή κάπως πιθανό να επιτρέψουν στους εργαζομένους διακριτική ευχέρεια όσον αφορά το να ταξιδέψουν στη Γαλλία
  • Το 55% είναι πολύ ή κάπως πιθανό να επιτρέψουν στους εργαζομένους διακριτική ευχέρεια όσον αφορά το να ταξιδέψουν στο εσωτερικό της Ευρώπης.
  • Το 16% είναι πολύ ή κάπως πιθανό να ακυρώσουν ταξίδι στη Γαλλία μέχρι η διεξαγόμενη έρευνα να καθορίσει αν η επίθεση ήταν μόνο ένα από πολλά στάδια σχεδιασμού
  • Το 5% είναι πολύ ή κάπως πιθανό να ακυρώσουν τα ταξίδια προς / εντός της Ευρώπης, μέχρι η έρευνα να προσδιορίσει αν η επίθεση ήταν μόνο ένα από πολλά περισσότερα ακόμη στα στάδια σχεδιασμού.
  • Το 30% είναι πολύ ή κάπως πιθανό να ακυρώσουν ταξίδι στη Γαλλία, αν η επίθεση ήταν μόνο ένα από πολλά περισσότερα στα στάδια σχεδιασμού, μέχρι να γίνουν στρατηγικές τροποποιήσεις στην πολιτική ταξιδιών.
  • Το 35% είναι πολύ ή κάπως πιθανό να ακυρώσουν τα ταξίδια προς / εντός της Ευρώπης, αν η επίθεση ήταν μόνο ένα από πολλά περισσότερα στα στάδια σχεδιασμού μέχρι να γίνουν στρατηγικές τροποποιήσεις στην πολιτική ταξιδιών.
  • Το 55% αναφέρει η πολιτική Duty-of-Care της εταιρείας τους θα κάνει οποιαδήποτε τροποποίηση στην πολιτική ταξιδιών.

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων / οργανισμών είναι πιθανό να αφήσουν στην προσωπική κρίση των εργαζομένων τους το αν θα ταξιδέψουν ή όχι στη Γαλλία και το εσωτερικό της Ευρώπης, σε ποσοστό 70% και 55% αντίστοιχα.

Περίπου το 20% των συμμετεχόντων στην έρευνα είναι πιθανό να ακυρώσουν ταξίδι στη Γαλλία και στο εσωτερικό της Ευρώπης για κάποιο χρονικό διάστημα. Εάν η έρευνα της γαλλικής κυβέρνησης καθορίσει ότι η τρομοκρατική επίθεση της περασμένης Παρασκευής ήταν μόνο ένα από πολλά περισσότερα ακόμη στα στάδια σχεδιασμού, τότε το 30% των οργανώσεων δείχνουν ότι πιθανόν να ακυρώσουν ταξίδι στη Γαλλία μέχρι να γίνουν στρατηγικές αλλαγές στην πολιτική ταξιδίων. Φυσικά, επιπλέον τρομοκρατικές επιθέσεις θα μπορούσαν να προκαλέσουν περαιτέρω σημαντικό αντίκτυπο στη ζήτηση ταξιδίων, που θα επηρεάσει όλους τους ταξιδιωτικούς τομείς.

Ο Business Travel Coalition τονίζει ότι τα ποσοστά των δυνατοτήτων περιορισμού στη ζήτηση που αποκαλύφθηκαν σε αυτή την έρευνα θα πρέπει να απασχολήσουν τις κυβερνήσεις, τις αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και άλλων παρόχων για ταξίδια και τουρισμό. Κατά τις προσεχείς ημέρες δεδομένα από τις αεροπορικές και άλλες κρατήσεις θα ρίξουν περισσότερο φως στις συνέπειες της τρομοκρατικής επίθεσης, όσον αφορά τημ ταξιδιωτική ζήτηση.

Η Caroline Bremner, επικεφαλής του Τμήματος Τουρισμού του Euromonitor International σχολιάζει: “Ύστερα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου 2015 στο Παρίσι, οι προβλέψεις για τα ταξίδια και τον τουρισμό στην πόλη πιθανόν να επηρεαστούν βραχυπρόθεσμα. Το Παρίσι είναι η πέμπτη μεγαλύτερη πόλη διεθνώς σε διεθνείς αφίξεις. Η πόλη έχει επίσης ένα μεγάλο μερίδιο business επισκεπτών, που ανέρχεται στο 38% των διεθνών αφίξεων το 2014 και το “corporate business” τμήμα του τουρισμού είναι πολύ περισσότερο ευαίσθητο σε θέματα ασφαλείας από το κομμάτι της ψυχαγωγίας. Τα τελευταία γεγονότα θα μπορουσαν να οδηγήσουν σε μία πτώση της αγοράς MICE βραχυπρόθεσμα. Ειδικά, όσο υπάρχει αβεβαιότητα στο ποια θα είναι η πολιτική απάντηση στα τρομοκρατικά χτυπήματα και τα πιθανά αντίμετρα παραμένουν ασαφή, οι οργανωτές corporate business ταξιδιών θα προσανατολίζονται σε εναλλακτικούς προορισμούς.

Στον απόηχο των επιθέσεων και τόσο σύντομα μετά το ρωσικό αεροπορικό δυστύχημα στην Αίγυπτο, υπάρχει αυξημένη αβεβαιότητα σχετικά με το πόσο μεγάλες θα είναι οι επιπτώσεις των πρόσφατων γεωπολιτικών γεγονότων για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία. Ωστόσο, η τουριστική βιομηχανία ήταν εξαιρετικά ανθεκτική ύστερα από την 9/11 και τις διάφορες τρομοκρατικές επιθέσεις που έχουμε δει σε πολλές χώρες τα τελευταία 15 χρόνια. Εφόσον υπάρχουν οι απαραίτητες συνθήκες ασφάλειας και προστασίας και έχουν τεθεί σε εφαρμογή, οι πολίτες των προηγμένων (τουριστικών) αγορών θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν και χάρη στην ανάπτυξη και της ασιατικής μεσαίας τάξης, η τουριστική βιομηχανία αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική της πορεία -αν και με ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό. Στη χειρότερη περίπτωση, η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία μπορεί να έχει μια παρόμοια απόδοση με αυτήν των ετών μετά την 9/11, όπου και υπήρχε μια απότομη πτώση της ζήτησης, πάνω από 4%”.


Πηγή: Euromonitor International

Inbound City Arrivals | Historic | ‘000 trips        
Geographies Categories Inbound City Arrivals 2011 2012 2013 2014
France Inbound Arrivals Paris           14,115        14,536        15,272        14,982 
Source: Euromonitor International          

Paris Arrivals by Country 2013/2014

‘000 trips

% growth 2013/2014

US

-1%

UK

-6%

Italy

2%

Germany

-8%

Spain

5%

Japan

-4%

Russia

-12%

Belgium

-1%

China

13%

Others

Total

-2%

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024