Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρα: Παρά τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις, οι εταιρείες έχουν ακόμη δρόμο μπροστά τους
Κρουαζιέρα

Κρουαζιέρα: Παρά τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις, οι εταιρείες έχουν ακόμη δρόμο μπροστά τους

Σύμφωνα με την έρευνα Cruise Ship Report Card για το 2016 της Friends of the Earth, η Disney Cruise Line ήταν η μόνη εταιρεία που κέρδισε φέτος "Α" για τη διαφάνειά της, με το να απαντά στις πληροφορίες που της ζητήθηκαν.

Η διεθνής συνομοσπονδία αυτόνομων περιβαλλαντονικών οργανώσεων “Φίλοι της Γης” (Friends of the Earth) έδωσε στη δημοσιότητα την έρευνα Cruise Ship Report Card για το 2016, τεκμηριώνοντας το περιβαλλοντικό “αποτύπωμα” της βιομηχανίας κρουαζιέρας και ταξινομώντας 17 κρουαζιέρες και 171 πλοία τους. Η έρευνα, που τελευταία φορά δημοσιεύθηκε το 2014, καταδεικνύει μια συνεχιζόμενη έλλειψη πρωτοβουλίας από τις εταιρείες κρουαζιέρας για εγκατάσταση τεχνολογιών που μειώνουν τις επιπτώσεις στη ρύπανση του αέρα και του νερού στους ταξιδιωτικούς προορισμούς και στους τοπικούς πληθυσμούς που επισκέπτονται τα κρουαζιέροπλοια.

Η Disney Cruise Line ήταν η μόνη εταιρεία που κέρδισε φέτος “Α” για τη διαφάνειά της, με το να απαντά στις πληροφορίες που της ζητήθηκαν. Κάθε άλλη εταιρεία κρουαζιέρας, όπως και το προηγούμενο έτος, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει τις τρέχουσες περιβαλλοντικές τεχνολογίες της, με αποτέλεσμα να μην πάρει βαθμούς στο θέμα “διαφάνεια”.

“Παρά τον ‘θόρυβο’ των δημοσίων σχέσεων σχετικά με εγκατάσταση νέων τεχνολογιών για τη μείωση της ρύπανσης, η βιομηχανία κρουαζιέρας συνεχίζει να παίρνει ‘F’ σε βαθμό για τη διαφάνεια, με πολλές από αυτές τις εταιρείες να αποτυγχάνουν σε ό,τι αφορά στη μόλυνση του νερού ή του αέρα”, αναφερει η Marcie Keever, διευθύντρια του Προγράμματος για τους Ωκεανούς και τα Πλοία της Friends of the Earth. “Ακόμη και με τους καινούριους κανόνες καθαρότερων καυσίμων στη Βόρεια Αμερική, που οδήγησαν στην εγκατάσταση ‘scrubbers’ (τεχνολογία καθαρισμού των υπολειμμάτων πετρελαίου) σε πολλά κρουαζιερόπλοια, η βιομηχανία συνεχίζει να δείχνει την περιβαλλοντική της συνείδηση προσπαθώντας να καλύψει τις βρώμικες δουλειές της από το κοινό”.

Η έρευνα έκρινε τις εταιρείας κρουαζιέρας βάσει τεσσάρων κριτηρίων:

  • την τεχνολογία επεξεργασίας λυμάτων
  • τη μείωση της ρύπανσης του αέρα και εάν χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα από ό τι απαιτείται από τις ΗΠΑ και το διεθνές δίκαιο
  • τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς της ποιότητας του νερού στην Αλάσκα για την προστασία των παράκτιων υδάτων του κράτους
  • τη διαφάνεια.

Τα κρουαζιερόπλοια είναι υπεύθυνα για σημαντικές ποσότητες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το καύσιμο που καίνε. Ακόμη και στις προβλήτες, τα κρουαζιερόπλοια συχνά είναι εξοπλισμένα με κινητήρες πετρελαίου για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για τους επιβάτες και το πλήρωμα. Σύμφωνα με την Environmental Protection Agency των ΗΠΑ, κάθε μέρα, κατά μέσο όρο, ένα κρουαζιερόπλοιο στη θάλασσα εκπέμπει περισσότερο διοξείδιο του θείου από ότι 13 εκατ. αυτοκίνητα και περισσότερη αιθάλη από 1 εκατ. αυτοκίνητα. Το 2015, τέθηκαν σε εφαρμογή νέα πρότυπα καθαρότερων καυσίμων για τα μεγάλα πλοία στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Αλλά αντί να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα, πολλά κρουαζιερόπλοια έχουν εγκαταστήσει τεχνολογία καθαρισμού που “τρίβει” το θειάφι από τις καμινάδες των πλοίων, για συμμορφωθούν με τα νέα πρότυπα στη Β. Αμερική.

Ακόμη και με τις νέες τεχνολογίες, η βιομηχανία της κρουαζιέρας υστερεί σε σχέση με τα πρότυπα των χερσαίων μεταφορών και έχει ακόμη περιθώριο να εγκαταστήσει προστατευτικές για την υγεία τεχνολογίες, όπως τα φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου. Αντίθετα, οι διεθνείς κανόνες εκπομπών ρύπων των πλοίων επιτρέπουν καύσιμα με ποσοστό έως και 3,5% σε θείο (35.000 μέρη/εκατομμύριο), ενώ οι κανόνες Emission Control Area για το όριο περιεκτικότητας σε θείο είναι στο 0,1% (1.000 μέρη/εκατομμύριο) και το καύσιμο των φορτηγών είναι περιορισμένο σε 15 μέρη/εκατομμύριο θείου.

Η Environmental Protection Agency αναφέρει ότι κατά μέσο όρο ένα κρουαζιερόπλοιο με 3.000 επιβάτες και το πλήρωμά του παράγει περίπου 21.000 γαλόνια λυμάτων την ημέρα, αρκετά για να γεμίσει 10 πισίνες σε μια εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι ανέρχονται σε περισσότερα από 1 δισ. γαλόνια ετησίως – μια συντηρητική εκτίμηση, δεδομένου ότι ορισμένα από τα νέα πλοία μεταφέρουν ακόμη και 8.800 επιβάτες και πλήρωμα. Επιπλέον, κάθε πλοίο παράγει σκουπίδια και βρώμικο νερο περίπου οκταπλάσια ποσότητα από νεροχύτες, ντους και λουτρά, τα οποία μπορεί να περιέχουν πολλούς από τους ίδιους ρύπους με την αποχέτευση και είναι λογικό να επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα του νερού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας των “Φίλων της Γης” όσον αφορά στην επεξεργασία των λυμάτων αναδεικνύει τα κενά μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων που έχουν υιοθετήσει τα πιο προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων και εκείνων που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τεχνολογία παλιά έως και 35 χρόνων.

Η Keever δήλωσε: “Με το Βορειοδυτικό Πέρασμα πλέον ανοιχτό το καλοκαίρι λόγω της κλιματικής αλλαγής, η επέκταση των δρομολογίων της βιομηχανίας των κρουαζιέρων θα φέρει όλο και περισσότερες βλαβερές εκπομπές ρύπων σε ακόμη πιο ευαίσθητες περιοχές, όπως η Αρκτική. Είναι πλέον η κατάλληλη ώρα για να οριστούν υψηλότερα στάνταρντ για αυτήν τη βρώμικη βιομηχανία”.

Cruise Report 2016

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024