Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΜικρά τα προβλήματα κατά την έλευση 8 κρουαζιερόπλοιων εν μέσω απεργίας στον Πειραιά
Κρουαζιέρα

Μικρά τα προβλήματα κατά την έλευση 8 κρουαζιερόπλοιων εν μέσω απεργίας στον Πειραιά

Σε μήνυμά του στο twitter ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης επεσήμανε ότι 'αν δεν αντιμετωπισθεί άμεσα η απεργία στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, είναι βέβαιο ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει ήδη χάσει το στοίχημα σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα'.

Εν μέσω της συνεχιζόμενης απεργίας των λιμενεργατών, στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν το Σάββατο επτά κρουαζιερόπλοια, ενώ ένα κατευθύνθηκε στο λιμάνι του Λαυρίου λόγω των κινητοποιήσεων. Περίπου 12.000 επιβάτες αποβιβάστηκαν στον Πειραιά ενώ στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς των αποσκευών από επιβάτες μεγάλη ηλικίας, επιτράπηκε η είσοδος σε ταξί και πούλμαν κοντά στα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να μεταφερθούν οι επιβάτες και οι αποσκευές τους, στους τερματικούς σταθμούς, αλλά και στην έξοδο του λιμανιού.

Πολλές εταιρείες, μέσω ανακοινώσεων στα κρουαζιερόπλοια, ενημέρωσαν τους επιβάτες τους για την απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος δήλωσε στο Mega το ότι “δεν εμποδίζουμε τη λειτουργία της τουριστικής κίνησης, απλώς δεν κάνουμε τους χαμάληδες. Όταν απεργεί ο δημοσιογράφος δε δίνει ειδήσεις, όταν απεργεί ο ‘χαμάλης’ δεν κουβαλάει”. Έχουμε καραμπινάτο μονοπώλιο με την πώληση του ΟΛΠ. Θα έχουμε δουλειά αύριο ή θα απολυθούμε όλοι;”

“Υπάρχει μια μικρή ταλαιπωρία για τους επιβάτες, αλλά δεν ξέρουμε πως θα το εκλάβουν οι εταιρείας του κλάδου” ανέφερε στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιερόπλοιων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες, επισημαίνοντας ότι ήδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι αρνητικά, καθώς ενόψει της άφιξης στις 20 Ιουνίου κρουαζιερόπλοιου της Carnival Vista με 4.000 επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά στελέχη της εταιρείας ερευνούν εναλλακτικό λιμάνι μετεπιβίβασης. “Η ζημιά είναι ακόμα μικρή αλλά από εδώ και πέρα πολλαπλασιάζεται όχι μόνο για τη σεζόν αλλά και για τα μελλοντικά έτη για το θαλάσσιο τουρισμό“.

Εν τω μεταξύ, έκκληση στους εργαζόμενους σε ΟΛΠ και ΟΛΘ να αποφύγουν αποφάσεις που θα προκαλέσουν προβλήματα στον τουρισμό, έστω προσωρινά, απηύθυνε το Σάββατο ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Θόδωρος Δρίτσας. “Η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τους απεργούς να ζυγίσουν όλα τα δεδομένα, να αξιολογήσουν σωστά τις περίπλοκες και δύσκολες σημερινές συνθήκες που γεννούν πολλαπλούς κινδύνους και να επιλέξουν μορφές διεκδίκησης που αποτρέπουν υπαρκτές καταστρεπτικές επιπτώσεις στη συνολική προσπάθεια αναθέρμανσης της οικονομίας” είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Σε μήνυμά του στο twitter ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης επεσήμανε ότι αν δεν αντιμετωπισθεί άμεσα η απεργία στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, είναι βέβαιο ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει ήδη χάσει το στοίχημα σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα.

Ανακοίνωση του ΣΕΤΕ επισημαίνει: “Με την τουριστική περίοδο να έχει ήδη ξεκινήσει, είναι αναγκαίο να διαφυλάξουμε στο έπακρο την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου της κρουαζιέρας.

Η Πολιτεία πρέπει να προβεί άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να συνεχιστεί ο διάλογος με τους λιμενεργάτες και να επανέλθει ‘εργασιακή ειρήνη’. Παράλληλα, επιβάλλεται να διασφαλίσει ότι η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών κρουαζιέρας στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης θα υλοποιείται χωρίς καθυστερήσεις ή περαιτέρω προβλήματα.

Είναι ευνόητο πως τυχόν προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του προγράμματος προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων των κολοσσών της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, θα έχουν ως αποτέλεσμα αλλαγές στον σχεδιασμό τους, με προτίμηση άλλων προορισμών ελλιμενισμού, όχι μόνον για την τρέχουσα, αλλά και για τις επόμενες περιόδους. Η εξέλιξη αυτή ενέχει τον κίνδυνο να τεθούν oι εν λόγω προορισμοί στο περιθώριο της διεθνούς αγοράς κρουαζιέρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε απώλειες εσόδων για την εθνική οικονομία, αλλά και για την εικόνα της χώρας”.

Παράλληλα και η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FEDHATTA) ζητά συνεννόηση εδώ και τώρα για την κρουαζιέρα και τον τουρισμό και τονίζει σε σχετική ανακοίνωσή της, που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Παρασκευή, εν΄όψει της προσέγγισης των κρουζιέροπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά:

H κρουαζιέρα αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό αλλά και ευαίσθητο τομέα του ελληνικού τουρισμού.

Από 26 Μαΐου υπάρχουν τεράστια προβλήματα στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης, από τις επαναλαμβανόμενες απεργίες τριών συνδικαλιστικών ενώσεων των κλάδων εργαζομένων στα λιμάνια.  

Οι κινητοποιήσεις αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται όλο το προηγούμενο διάστημα η ομαλή κίνηση των κρουαζιερόπλοιων, καθώς και η εξυπηρέτηση των επιβατών / τουριστών.

Δυστυχώς, και ενώ οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και εντείνονται, έχουμε ήδη τα πρώτα ολέθρια αποτελέσματα. Διεθνής εταιρεία κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει την πρόθεση να σταματήσει τα turn around (από – επιβίβαση από το λιμάνι του Πειραιά).

Είναι πλέον βέβαιο ότι και άλλες εταιρείες κρουαζιέρας θα ακολουθήσουν, με προφανής επιπτώσεις για την ελληνική κρουαζιέρα και τον ελληνικό τουρισμό.

Είμαστε υποχρεωμένοι, προασπισμένοι τον κλάδο μας, να επιστήσουμε την προσοχή και να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου για τις εξελίξεις αυτές.

Απευθύνουμε έκκληση στην Πολιτεία να αντιδράσει και να παρέμβει άμεσα. Απευθύνουμε έκκληση για την επιστροφή στο διάλογο, την εργασιακή ειρήνη, την ομαλότητα  και την ποιοτική εξυπηρέτηση των τουριστών μας.

Δεν είναι δυνατό σε μία τουριστική χώρα, όπως η Ελλάδα, οι εταιρείες κρουαζιέρας και όλοι εμείς οι τουριστικοί επιχειρηματίες να είμαστε έρμαιο μερίδας εργαζομένων, οι οποίοι παρακωλύουν την τουριστική κίνηση και καταστρέφουν το έργο μας. Καταστρέφουν την ελληνική κρουαζιέρα, τον προορισμό και την ελληνική οικονομία.

Αύριο στο λιμάνι του Πειραιά θα βρίσκονται με περίπου 10.000 επιβάτες, τα πλοία Royal Princess, Celebrity Equinox, Oosterdam, καθώς και μικρότερα πλοία (Sea Cloud, Royal Clipper, Seabourn Odyssey, Star Clipper και Silver Spirit). Θα βρίσκονται επίσης και τα μάτια και τα αυτιά της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας.

Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι εξαιρετικά ευαίσθητος και επηρεάζεται σε βάθος χρόνου όταν πλήγεται έστω και περιστασιακά. Οποιαδήποτε αστοχία στη διαχείριση αυτού του προβλήματος θα επιφέρει μακροχρόνιες επιπτώσεις.

Με την πεποίθηση ότι η έκκλησή μας που είναι και έκκληση όλων των ανθρώπων του τουρισμού, θα εισακουστεί από όλες τις πλευρές και ότι η ελληνική πολιτεία δεν θα κωλυσιεργήσει και θα προβεί σε άμεσες ενέργειες, παρακολουθούμε τις εξελίξεις με αγωνία.

Σε μία δύσκολη τουριστική σεζόν πρέπει να προασπίσουμε τον κλάδο μας και το αγαθό του τουρισμού που εν μέσω τεράστιων δυσκολιών της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας συνεισφέρει τα μέγιστα στη χώρα, στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενούς μας.

Ο τουρισμός δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο αντιπαραθέσεων”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024