Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΟ παγκόσμιος τουριστικός κόσμος ζητά ψυχραιμία απέναντι στο Brexit
Τάσεις

Ο παγκόσμιος τουριστικός κόσμος ζητά ψυχραιμία απέναντι στο Brexit

Το Travel & Tourism Council World θεωρεί ότι μπαίνουμε σε μια περίοδο αβεβαιότητας της αγοράς που θα ασκήσει πίεση στις τουριστικές επιχειρήσεις, ο Global Business Travel Association δηλώνει προσηλωμένος στην εξασφάλιση ελευθερίας μετακίνησης των business ταξιδιωτών, ενώ η IATA εκτιμά ότι ο αριθμός των Βρετανών επιβατών στις αερομεταφορές θα μπορούσε να μειωθεί κατά 3-5% έως το 2020.

GBTA: Καμία διατάραξη των επαγγελματικών ταξιδιών από το Brexit
Στο δημοψήφισμα που έγινε χθες (σ.σ. 23 Ιουνίου 2016), ο λαός του του Ηνωμένου Βασιλείου ψήφισε να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο Michael W. McCormick, εκτελεστικός διευθυντής και COO του Global Business Travel Association (GBTA), δήλωσε για την απόφαση αυτή:

“Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου προαναγγέλλει μια περίοδο αλλαγών εντός της ΕΕ. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο GBTA και οι συνεργάτες του σε όλη την Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο θα συνεχίσουν την ενημέρωση των μελών του σχετικά με τις επιπτώσεις στους επαγγελματίες ταξιδιώτες και στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών και θα συνεργαστούν για την προώθηση και προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου των επαγγελματικών ταξιδιών.

Αν και είναι αδύνατον να εκτιμηθούν άμεσα οι επιπτώσεις του αποτελέσματος για το Ηνωμένο Βασίλειο, την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια οικονομία και τις διεθνείς σχέσεις και την παγκόσμια τάξη αυτήν τη στιγμή, ο GBTA παραμένει προσηλωμένος στις σταθερές αρχές του: εξασφάλιση ελευθερίας μετακίνησης όσων ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, μη διατάραξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, διατήρηση των ισχυρών υποδομών στον τομέα των ταξιδιών και διατήρηση των προγραμμάτων και των διμερών συμφωνιών που διευκολύνουν τα ασφαλή ταξίδια, όπως η το πρόγραμμα κατάργησης των θεωρήσεων μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ (Waiver). Καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ προχωρούν στα επόμενα βήματά τους, ο GBTA θα υποστηρίξει τις παραπάνω αρχές”.

G7: Η οικονομία και ο χρηματοπιστωτικός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένουν ανθεκτικοί
Σε μήνυμά τους για το Brexit, οι υπουργοί Οικονομικών του G7 και η Κεντρική Τράπεζα αναφέρουν: “Εμείς, οι υπουργοί Οικονομικών και οι ηγέτες του G7 και, σεβόμαστε την πρόθεση που εξέφρασε σήμερα (σ.σ. 23/7) ο λαός του Ηνωμένου Βασιλείου για να βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην αγορά μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για την παραμονή ή μη του Ηνωμένου Βασιλείου στην ΕΕ. Επιβεβαιώνουμε την εκτίμησή μας ότι η οικονομία και ο χρηματοπιστωτικός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένουν ανθεκτικοί και είμαστε βέβαιοι ότι οι Αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου είναι καλά προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος.

Αναγνωρίζουμε ότι η υπερβολική αστάθεια και οι ανεξέλεγκτες διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών μπορεί να έχουν αρνητικές συνέπειες για την οικονομική και χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Οι κεντρικές τράπεζες του G7 έχουν λάβει μέτρα για τη διασφάλιση επαρκούς ρευστότητας και την υποστήριξη της λειτουργίας των αγορών. Είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε τα καθιερωμένα μέσα για ρευστότητα, για το σκοπό αυτό. Θα εξακολουθήσουμε να διαβουλευόμαστε στενά σχετικά με τις κινήσεις στις αγορές και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, και να συνεργαζόμαστε ανάλογα με την περίπτωση. Παραμείνουμε ενωμένοι και συνεχίζουμε να διατηρούμε την αλληλεγγύη μας ως G7″.

WTTC: Μπαίνουμε σε περίοδο αβεβαιότητας της αγοράς, με πίεση στις τουριστικές επιχειρήσεις
Το Travel & Tourism Council World (WTTC) τονίζει ότι τα ταξίδια προς, από και εντός της ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο δε θα επηρεαστούν βραχυπρόθεσμα. Η διαδικασία που ορίζεται από τη Συνθήκη της Λισαβόνας επιτρέπει για μια περίοδο δύο ετών διαπραγματεύσεων μόλις το Ηνωμένο Βασίλειο δηλώσει και επίσημα την πρόθεσή του να αποχωρήσει από την ΕΕ, και η περίοδος αυτή θα μπορούσε ακόμη και να παραταθεί με συμφωνία όλων των μερών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η νομοθεσία γύρω από τον τουρισμό θα παραμείνει αμετάβλητη. Ο κ. David Scowsill, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του WTTC, δήλωσε: “Μπαίνουμε σε μια περίοδο αβεβαιότητας της αγοράς που αναμφίβολα θα ασκήσει πίεση στις τουριστικές επιχειρήσεις. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι ο κλάδος μας είναι ανθεκτικός και αναμένουμε ότι και ο επαγγελματικός αλλά και ο τουρισμός αναψυχής να κρατηθεί και να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις”.

ΙΑΤΑ: Ο αντίκτυπος του Brexit στις βρετανικές αερομεταφορές
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) κυκλοφόρησε μια προκαταρκτική ανάλυση της οικονομικού/ αντίκτυπου της απόφασης του Brexit στον κλάδο των αερομεταφορών για τη χώρα.

Σύμφωνα με τα σημαντικότερα σημεία της ανάλυσης της IATA:

  • Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ψηφίσει να αποχωρήσει από την ΕΕ – το λεγόμενο σενάριο “Brexit”. Σημαντικό ποσοστό αβεβαιότητας θα παραμένει, όσον αφορά στις ακριβείς λεπτομέρειες της εξόδου και θα μπορούσαν να περάσουν έως και δύο ή και περισσότερα χρόνια πριν επιλυθούν πλήρως αυτά τα θέματα. Η παρατεταμένη αυτή αβεβαιότητα θα επηρεάσει τόσο το μέγεθος και τη διάρκεια των οικονομικών επιπτώσεων.
  • Προκαταρκτικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι ο αριθμός των Βρετανών επιβατών στις αερομεταφορές θα μπορούσε να είναι μικρότερος κατά 3-5% έως το 2020, λόγω της αναμενόμενης επιβράδυνσης της οικονομικής δραστηριότητας και την πτώση της συναλλαγματικής ισοτιμίας της στερλίνας.
  • Ένα μεγάλο ζήτημα είναι η ρύθμιση της αεροπορίας. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να ισοσταθμίσει την πρόσβαση στην ευρωπαϊκή ενιαία αγορά αερομεταφορών και την ελευθερία πολιτικής να δημιουργήσει τους δικούς του κανόνες.

“Το Brexit έχει προκαλέσει μεγάλη αβεβαιότητα, οικονομική και άλλων μορφών. Καθώς οι ηγέτες του Ην. Βασιλείου και της ΕΕ εργάζονται για τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου της μεταξύ τους σχέσης, μια βεβαιότητα που θα τους καθοδηγεί είναι η ανάγκη και η επιθυμία των ανθρώπων και από τις δύο πλευρές αυτής της σχέσης να ταξιδεύουν και να εμπορεύονται. Οι αερομεταφορές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ώστε να γίνεται αυτό εφικτό. Το 2015 οι αεροπορικές επιβατικές διαδρομές μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ ήταν 117 εκατομμύρια. Οι αεροπορικές συνδέσεις διευκολύνουν τις επιχειρήσεις, τις θέσεις εργασίας και την οικοδόμηση της ευημερίας. Είναι πολύ σημαντικό ότι, ανεξάρτητα από τη μορφή πουθα πάρει η νέα σχέση Ηνωμένου Βασιλείου-ΕΕ, θα πρέπει να συνεχίσει να διασφαλίζει τα κοινά συμφέροντα για ασφαλή, αποτελεσματική και βιώσιμη συνδεσιμότητα μέσω αέρος”, δήλωσε ο Tony Tyler, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ.

ACI Europe: ΕΕ και Ην. Βασίλειο αντιμέτωποι με την πρόκληση της δημιουργίας μιας νέας σχέσης
Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του δημοψήφισματος, ο ευρωπαϊκός οργανισμός ACI Europe καλεί τις αεροπορικές αγορές της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου να παραμείνουν πλήρως ενσωματωμένα στο μέλλον – για την προστασία και την προώθηση της -ζωτικής σημασίας- αεροπορικής συνδεσιμότητας για τους καταναλωτές, καθώς και τη συνέχιση της οικονομικής ανάπτυξης.

Ο γενικός διευθυντής του ACI Europe κ. Olivier Jankovec, σχολίασε: “Η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκονται αντιμέτωποι με την πρόκληση της δημιουργίας μιας νέας σχέσης. Ενώ δεν υπάρχει προς το παρόν μεγάλη αβεβαιότητα ως προς το πως θα είναι αυτό το νέο μοντέλο, για τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας αυτής της νέας σχέσης, θα είναι απαραίτητο να επιτρέπει τις αεροπορικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ να παραμένουν πλήρως ενσωματωμένες, βασιζόμενες σε εντελώς ευθυγραμμισμένους -αν όχι κοινούς- κανόνες. Η ενιαία και πλήρως απελευθερωμένη αγορά αερομεταφορών της ΕΕ έχει προσφέρει τεράστια οφέλη στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη – με αυξημένη αεροπορική συνδεσιμότητα σε χαμηλότερες τιμές. Με την τοποθέτηση τόσων πολλών αεροδρομίων όχι μόνο στον ευρωπαϊκό, αλλά και στον παγκόσμιο ‘χάρτη’ των αερομεταφορών, η ενιαία ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών τα έχει μετατρέψει σε κινητήριες δυνάμεις της ανάπτυξης για τις κοινότητές τους – ιδιαίτερα στις περιφέρειες. Απλά δεν μπορούμε να οπισθοδρομήσουμε από κάτι που σήμερα αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας μας”.

Και πρόσθεσε: “Η εξασφάλιση νόμιμης βεβαιότητας κατά τη συνεχιζόμενη ενσωμάτωση των αγορών αερομεταφορών της ΕΕ και του Ην. Βασιλείου θα πρέπει να είναι μία από τις βασικές προτεραιότητες της μελλοντικής μεταξύ τους σχέσης. Αυτό σημαίνει αποφυγή οποιουδήποτε κινδύνου διακοπής όσον αφορά στη συνδεσιμότητα και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ως η ‘φωνή’ των αεροδρομίων της Ευρώπης τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ, ο ACI Europe θα επιδιώξει αυτήν την ατζέντα, για λογαριασμό των μελών του”.

Ο ACI Europe καλεί επίσης το Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ να διατηρήσουν ένα κοινό πρόγραμμα αεροπορικής ασφάλειας, με έμφαση στην ενίσχυση της συνεργασίας στην ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών, έτσι ώστε να αντιμτωπιστούν αποτελεσματικά τυχόν τρομοκρατικές απειλές.

Ο πρόεδρος του Τμήματος Τουριστικής και Ξενοδοχειακής Διοίκησης και διευθυντής του eTourism Lab του Πανεπιστημίου του Bournemouth καθηγητής κ. Δημήτριος Μπούχαλης, σχολιάζει:

“Τίποτα δεν πρόκειται να συμβεί αμέσως. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι τα πράγματα να ησυχάσουν, μέχρι και το Ηνωμένο Βασίλειο να ζητήσει την ενεργοποίηση του Άρθρου 50. Ακόμα και τότε, η διαδικασία θα είναι μακρά, έτσι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει άμεσα όσον αφορά στα ταξίδια, από την άποψη των διαβατηρίων και των θεωρήσεων.

Μακροπρόθεσμα οι άνθρωποι που θα μετακινηθούν ίσως χρειαστούν βίζα, εκτός εάν υπάρξουν διμερείς συμφωνίες μεταξύ χωρών. Τα ταξίδια θα περιοριστούν.

Ένα από τα πράγματα που έχουν συμβεί είναι ότι επειδή η αξία της λίρας έχει πέσει προς το παρόν, οι διακοπές στο εξωτερικό είναι πιο ακριβές. Αν η τάση αυτή συνεχιστεί θα δούμε περισσότερους να μένουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και να κάνουν εκεί τις διακοπές τους (staycations) όπως είχε γίνει κατά την περίοδο 2007-2008, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Όσο περισσότεροι περιορισμοί υπάρχουν, τόσο υψηλότερο είναι το κόστος και η τιμή των αεροπορικών ναύλων θα μπορούσε να αυξηθεί. Οι περισσότερες από τις αεροπορικές εταιρείες που αγοράζουν πετρέλαιο τιμολογούνται σε δολάρια και το καύσιμο θα τους κοστίσει περισσότερο για να πετάξουν.

Κάθε ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία μπορεί να λειτουργήσει σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο ανεξάρτητα από το που προέρχεται μέσα στην ΕΕ. Αλλά με νέους περιορισμούς θα χρειαστούν νέες συμφωνίες. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να συνάψει συμφωνία με τη Γαλλία για να μη χρειάζεται βίζα για τα ταξίδια μέσω της σήραγγας της Μάγχης. Εάν το Ηνωμένο Βασίλειο θα ζητά πλέον βίζα για τους αλλοδαπούς που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο τότε είναι πιθανό ότι θα πρέπει να επιβληθεί το ίδιο και στους Βρετανούς πολίτες – είναι κάτι αμοιβαίο“.

IATA – Impact of Brexit report

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024