Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Διαμοιραζόμενη οικονομία

Φλερτάρει την ξενοδοχία η Airbnb;

Άγγελος Ρεστάνης - 10 Αύγουστος 2016, 11:46

Το νέο project της Airbnb, το Samara, είναι ένα κοινοτικό κέντρο στο ιαπωνικό χωριό Yoshino στο οποίο θα μπορούν να μείνουν οι επισκέπτες. Παρόλο που ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε ως ξενοδοχείο, μοιάζει πάρα πολύ με ένα κλασικό παραδοσιακό ξενοδοχείο. Φυσικά η Airbnb δεν θέλει να το αποκαλέσει ξενοδοχείο καθώς ολόκληρο το project της εταιρείας είναι βασισμένο στην απόρριψη των παραδοσιακών ξενοδοχείων και τίθεται υπέρ των αυθεντικών διαμερισμάτων και ενοικιαζόμενων καταλυμάτων.


Αν και αρνείται η Airbnb ότι φλερτάρει την ξενοδοχία, το νέο της σχέδιο είναι πολύ κοντά σε αυτό που καλούμε ξενοδοχείο. Το νέο της σχέδιο, το λεγόμενο Samara είναι ένα κοινοτικό κέντρο με πρωτοποριακό σχεδιασμό στο ιαπωνικό χωριό Yoshino στο οποίο θα μπορούν να μείνουν οι επισκέπτες και να αλληλοεπιδράσουν με τους ντόπιους κατοίκους του χωριού. Το σχέδιο αυτό έχει στόχο να ανακαλύψει νέα μονοπάτια στον διαμοιρασμό και την εμπιστοσύνη ανάμεσα στον κόσμο. Παρόλο που ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε ως ξενοδοχείο, μοιάζει πάρα πολύ με ένα κλασικό παραδοσιακό ξενοδοχείο.
 
Η Airbnb διαφωνεί καθέτως να αποκαλέσει το νέο της δημιούργημα ξενοδοχείο, μιας και οι προθέσεις της είναι ξεκάθαρα μη κερδοσκοπικές. “Τα έσοδα από κάθε κράτηση θα πηγαίνουν κατευθείαν στην κοινότητα του Yoshino,” ανέφερε η εταιρεία, αναφερόμενη στο πρόβλημα των γερασμένων πληθυσμών στα χωριά της Ιαπωνίας.
 
Ο επισκέπτης με το που μπαίνει στο Samara είναι σαν να επικοινωνεί με την κοινότητα. Εάν επιθυμεί να κάνει μια ξενάγηση στο εργοστάσιο chopsticks ή να πάει για πεζοπορία, οι ντόπιοι είναι εκεί παρόντες για να βοηθήσουν,” λέει ο Joe Gebbia, ιδρυτής της Airbnb.
 
Εκπρόσωποι της Airbnb δήλωσαν: “Δεν μπορούμε να περιμένουμε από όλους τους ανθρώπους να έχουν κατανόηση σε κάθε νέο σχέδιο. Η κατανόηση έρχεται συνήθως αυθόρμητα ή δεν έρχεται καθόλου. Έτσι λοιπόν πως σχεδιάζουμε κάτι λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους ανθρώπους; Ίσως μοιάζει απίθανο διότι υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες που πρέπει να συμπεριληφθούν στα σχέδια (ταυτότητα επισκέπτη, κοινωνικοοικονομική κατάσταση επισκέπτη, πολιτιστικές αξίες, οικογενειακή κατάσταση, σχέσεις, κλπ). Με τον τρόπο που η Airbnb επιτρέπει σε εντελώς άγνωστους ανθρώπους να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, το Samara ψάχνει νέους τρόπους για να κάνει την κατανόηση των πελατών να έρθει…με φυσικό τρόπο”.
 
Η Fast Company Design, παρουσιάζει το Yoshino Cedar House (όπως αποκαλούταν αρχικά το Samara) ως εξής: “Η ομάδα του ιδρυτή της Airbnb, Joe Gebbia, εργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Go Hasegawa για να σχεδιάσουν ένα κοινοτικό κέντρο στο οποίο θα μπορούν οι επισκέπτες να διαμένουν κιόλας. Έτσι προσφέρεται στην κοινότητα ένα κεντρικό μέρος για συναντήσεις το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει κατάλυμα για τουρίστες”. 
 
Οι οικοδεσπότες παίρνουν μια οικονομική ενίσχυση και έχουν κάτι καινούριο για το οποίο ενθουσιάζονται”. αναφέρει ο Gebbia. “Είναι το κλειδί για να καταφέρουμε να κάνουμε την κοινότητα να συνεργαστεί”.
 
Φυσικά η Airbnb δεν θέλει να το αποκαλέσει ξενοδοχείο. Ολόκληρο το project της εταιρείας – και η κοστολόγησή της στα 30 δισεκατομμύρια δολάρια – είναι βασισμένο στην απόρριψη των παραδοσιακών ξενοδοχείων, και τίθεται υπέρ των αυθεντικών διαμερισμάτων και ενοικιαζόμενων καταλυμάτων. Η εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά, “Μην πάτε εκεί, μείνετε εκεί”.
 
Το The Yoshino Cedar House στοχεύει να αποδείξει ότι το σπίτι είναι κάτι παραπάνω από μια φυσική τοποθεσία,” ισχυρίζεται η Airbnb. “Πρόκειται για μια κοινή αλήθεια που όλοι οι άνθρωποι παραδέχονται: τα ανθρώπινα όντα αναζητούν κοινότητες”. Η περιοχή στην οποία είναι χτισμένο έγινε δωρεά από την πόλη. 
 
Δημοσιεύματα έδειξαν τελικά πως αυτό δεν είναι απλώς ένα μεμονωμένο πείραμα, μιας και η Airbnb είναι μια κερδοσκοπική εταιρεία, και θα ακολουθήσουν και άλλα παρόμοια project.
 
Η Airbnb μετά από διάφορες κριτικές για το Yoshino Cedar House, ανέφερε: “Αυτές οι κριτικές είναι μια απόλυτη διαστρέβλωση του σχεδίου μας και δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο εκτός θέματος”, ανέφερε ο εκπρόσωπος Nick Papas σε μια δήλωσή του. “Το Samara είναι επικεντρωμένο στο να ανακαλύψει πως θα ήταν αν οι άνθρωποι ζούσαν σε κοινότητες και πως η εταιρεία μας θα μπορούσε να υποστηρίξει καινούριες και πρωτοποριακές ιδέες. Το Yoshino house διαχειρίζεται πλήρως από την κοινότητα και το 97% των εσόδων που έρχονται από τους επισκέπτες πηγαίνει κατευθείαν στην κοινότητα”.

 

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top