Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές εταιρείες κατηγορούνται για υπερχρέωση σε πληρωμές με πιστωτική κάρτα
Αερομεταφορές

Αεροπορικές εταιρείες κατηγορούνται για υπερχρέωση σε πληρωμές με πιστωτική κάρτα

Οι Flybe, Monarch και Ryanair είναι μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που κατηγορούνται από την βρετανική ομάδα καταναλωτών Fairer Finance για υπερχρέωση επιβατών για πληρωμές μέσω καρτών.

Η ομάδα καταναλωτών Fairer Finance, ξεκίνησε εκστρατεία για να καταργήσει τα τέλη στις πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες πληρωμών, ονόμασε τις αεροπορικές εταιρείες Flybe, Monarch και Ryanair, μαζί με το FlightCentre.com, στο top5 των “χειρότερων μεγάλων εταιρειών” όσον αφορά τις χρεώσεις καρτών.

Η Flybe και η Monarch χρεώνουν 3% κατά την πληρωμή με πιστωτική κάρτα, η Ryanair και το Flight Centre 2%, η Norwegian Air 1,99% και η Virgin Atlantic 1,50%.

Οι αεροπορικές εταιρείες ισχυρίζονται ότι οι χρεώσεις αυτές είναι απαραίτητες για να ανταπεξέρχονται στο κόστος των διαδικασιών πληρωμών. “Οι προσαυξήσεις στις πιστωτικές κάρτες από τη Monarch καλύπτουν όλες τις σχετικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν από την εταιρεία και συνδέονται με την πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας”, δήλωσε στο BBC η εταιρεία. “Κατά την κράτηση μιας πτήσης στο monarch.co.uk, οι επιβαρύνσεις προστίθενται στη συνολική τιμή της κράτησης και καταχωρούνται ξεκάθαρα στο συνολικό κόστος, από τη στιγμή που ο πελάτης επιλέξει την πτήση, μέχρι το σημείο της πληρωμής της”.

Η Ryanair ανέφερε: “Αυτοί οι ισχυρισμοί είναι ψευδείς. Συμμορφωνόμαστε πλήρως με όλους τους κανονισμούς της ΕΕ και οι χρεώσεις μας στις πιστωτικές κάρτες αντανακλούν το κόστος των διαδικασιών πληρωμών με πιστωτική κάρτα, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζικών χρεώσεων”.

Εκπρόσωπος της Flybe δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία είναι “πλήρως συμβατή με τον Οδηγο ‘Κανονισμοί Προστασίας των Καταναλωτών – Μάρτιος 2012’ του Department for Business, Innovation and Skills (BIS), που επεξηγεί ξεκάθαρα ό,τι αφορά στα επιτρεπόμενα κόστη που μπορούν να ανακτηθούν μέσω προσαύξησης πληρωμών”.

Ωστόσο, η Fairer Finance υποστηρίζει ότι πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της United και της Air Canada, δεν έχουν τέτοια κόστη συνολικά, ενώ άλλες, όπως η Easyjet τα έχουν μειώσει από 2 έως 1%.

Το κόστος για την αποδοχή πληρωμής μέσω πιστωτικών καρτών ποικίλλει. Αλλά οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Δεκέμβριο, καλύπτουν το ζήτημα των “διατραπεζικών προμηθειών”, το οποίο αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος του κόστους. Για τις πιστωτικές κάρτες, οι διατραπεζικές προμήθειες τώρα έχουν ανώτατο όριο το 0,3% – με τους ειδικούς να δηλώνουν ότι το πρόσθετο κόστος θα πρέπει να ανέρχεται σε όχι περισσότερο από ένα επιπλέον 0,3% για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Η Finance Fairer δήλωσε ότι αυτό θα πρέπει να σημαίνει ότι οι καταναλωτές χρεώνονται όχι περισσότερο από περίπου 0,6% από μεγάλες εταιρείες – και σίγουρα όχι περισσότερο από 1%.

Ο James Daley, διευθύνων σύμβουλος της Fairer Finance, επεσήμανε: “Λαμβάνοντας χρήματα από τον κόσμο είναι μεν ένα βασικό μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας Ωστόσο, κατά την άποψή μας, οι εταιρείες δε θα πρέπει να χρεώνουν καθόλου τους καταναλωτές γι’αυτό. Εάν παρ’όλα επιλέξουν να χρεώνουν για τις πληρωμές με πιστωτική κάρτα -παρά το ισχυρό δημόσιο αίσθημα εναντίον αυτών των επιβαρύνσεων- τότε οι κανονισμοί το καθιστούν πολύ σαφές ότι κάτι τέτοιο μπορεί να περάσει μόνο στο κόστος.

Πιστεύουμε ότι υπάρχουν εκατοντάδες εταιρείες που λειτουργούν κατά παράβαση των κανονισμών – αλλά κανείς δεν αστυνομεύει αυτές τις παραβάσεις. Θα πρέπει να υπάρχουν ομάδες επιθεωρητών σε όλη τη χώρα, που θα ερευνούν και θα επιβάλλουν πρόστιμα σε όσους δε μειώνουν τις χρεώσεις τους. Θα θέλαμε επίσης να δούμε υπουργούς να καθιστούν σαφές ότι παραβάσεις των κανονισμών δε θα γίνονται ανεκτές.

Δεδομένου ότι πολλές εταιρείες στην Ευρώπη έχουν ήδη πλήρως απαγορεύσει τέτοιου είδους χρεώσεις, είναι δύσκολο για τις εταιρείες να τις δικαιολογήσουν. Διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό, καθώς οι πελάτες συχνά δεν μπορούν να δουν τη συνολική τιμή μέχρι να φτάσουν στο τελικό στάδιο της πληρωμής. Γι’αυτό και ξεκινάμε μια νέα εκστρατεία, για να τελειώνουμε με αυτές τις χρεώσεις μια για πάντα”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024