Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΗ Airbus αναπτύσσει αυτόνομα ηλεκτροκινούμενα αεροταξί
Αερομεταφορές

Η Airbus αναπτύσσει αυτόνομα ηλεκτροκινούμενα αεροταξί

Οι πτητικές δοκιμές του πρώτου πρωτοτύπου οχήματος 'Vahana' προγραμματίζονται για το τέλος του 2017.

Οι εμπειρογνώμονες του Ομίλου Airbus βρίσκονται στην πορεία να αναπτύξουν ριζοσπαστικές ιδέες που θα δώσουν λύσεις στην αστική συμφόρηση. Σε αυτές τις προσπάθειες συμμετέχει και η Α3, ο “βραχίονας” καινομίας της εταιρείας που βρίσκεται στη Silicon Valley της Καλιφόρνια. Ο εκτελεστικός διευθυντής του έργου στην Α3 Rodin Lyasoff και η ομάδα του δουλεύουν εντατικά πάνω στο σχέδιο “Vahana”, μια αυτόνομη πλατφόρμα-όχημα για ατομικούς επιβάτες και μεταφορά φορτίου.

Το νέο σχέδιο της Airbus έχει οριστεί να δημιουργήσει τα δοκιμαστικά πρωτότυπά του τον επόμενο χρόνο. Ακόμη, υπάρχουν σχέδια για τα επονομαζόμενα “CityAirbus”, που σχεδιάζει η Airbus Helicopters. Και τα δύο οχήματα θα χρησιμοποιούν ηλεκτρική πρόωση και πολλαπλές έλικες, προσομοιάζοντας με drone στο βασικό σχεδιασμό τους. Το σχέδιο “CityAirbus” έχει ήδη ολοκληρώσει μελέτη ‘βιωσιμότητας” με θετική κατάληξη.

Σύμφωνα με το σχέδιο, το αεροπλάνο αρχικά θα πετά με πιλότο -παρόμοια με ένα ελικόπτερο- κάτι που θα επιτρέψει την ταχεία είσοδό του στην αγορά, πριν τη μετάβαση σε πλήρως αυτόνομο όχημα αερομεταφοράς, από τη στιγμή που τεθεί σε ισχύ το κανονιστικό πλαίσιο.

Ο Jorg Muller, από το Τμήμα Εταιρικής Ανάπτυξης του Ομίλου Airbus, δήλωσε: “Η αγορά θα αναπτυχθεί γρήγορα από τη στιγμή που θα είμαστε σε θέση να αναπτύξουμε τα πρώτα οχήματα σε μεγαλουπόλεις και θα καταδειχθούν τα οφέλη μιας αθόρυβης, χωρίς εκπομπές αερίων, αεροπορικής μεταφοράς, σε ανταγωνιστικές τιμές. Η δυνητική ζήτηση αντιστοιχεί σε περίπου 100 φορές την ετήσια παραγωγή της Airbus Helicopters -και αυτό θα απαιτούσε την αντικατάσταση μόνο ενός από 100 υπάρχοντα επίγεια ταξί”.

Οι πτητικές δοκιμές του πρωτοτύπου οχήματος προγραμματίζονται για το τέλος του 2017. Όσο φιλόδοξο κι αν ακούγεται αυτό το σχέδιο, ο Lyasoff επιμένει ότι είναι εφικτό: “Σε λιγότερο από 10 χρόνια, θα μπορούσαμε να έχουμε προϊόντα στην αγορά που θα φέρουν την επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις για εκατομμύρια ανθρώπους. Πολλές από τις τεχνολογίες που απαιτούνται, όπως μπαταρίες, κινητήρες και ηλεκτρονικά, είναι σχεδόν έτοιμα”.

Η εταιρεία οραματίζεται ένα σενάριο όπου οι πελάτες θα μπορούν να κλείνουν θέση σε ένα Airbus, μέσω μιας εφαρμογής σε smartphone και απλά να πηγαίνουν στο κοντινότερο ελικοδρόμιο.


Μερικοί από τους “πρωταγωνιστές” των μελλοντικών σχεδίων του Ομίλου της Airbus (από αριστερά προς τα δεξιά) -και με ελληνική συμμετοχή: Vassilis Agouridas, Benjamin Struss, Rodin Lyasoff, Matthieu Repellin, Marius Bebesel και Jorg Muller.

Έχει ακουστεί ότι ο Όμιλος Airbus θα ήθελε να συνεργαστεί με την Uber για να να επεκτείνει αυτήν την υπηρεσία αερομετοφορών με ελικόπτερα. Με την ενθάρρυνση διαμοιρασμού της υπηρεσίας με άλλους επιβάτες, οι πτήσεις θα γίνουν πολύ πιο προσιτές – “σχεδόν το ισοδύναμο μιας κούρσας με κανονικό ταξί για κάθε επιβάτη, αλλά πιο γρήγορα”, αναφέρεται στο περιοδικό του Ομίλου της Airbus.

Ωστόσο, το Vahana πιθανότατα θα χρειαστεί επίσης αξιόπιστη τεχνολογία αισθητήρων για την αποφυγή ατυχημάτων (“sense-and-avoid”). Ενώ η τεχνολογία αυτή μόλις τώρα αρχίζει να εισάγεται στα αυτοκίνητα, δεν υπάρχουν επί του παρόντος “ώριμες” λύσεις για τις αερομεταφορές. “Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουμε ως στόχο να επιλύσουμε το συντομότερο δυνατό”, λέει ο Lyasoff.

Καλλιτεχνική απεικόνιση του οχήματος CityAirbus.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024