Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚίνητρα στα νησιά που επλήγησαν από το Προσφυγικό ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου
Κοινωνικός τουρισμός

Κίνητρα στα νησιά που επλήγησαν από το Προσφυγικό ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου

Η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου ζητά, μεταξύ άλλων, από τον ΟΑΕΔ, τη διεύρυνση της εισοδηματικής στάθμης των δικαιούχων των ΠΚΤ και την 'επιδότηση' των ναύλων των δικαιούχων των ΠΚΤ, τουλάχιστον για τα νησιά, που επλήγησαν από το προσφυγικό – μεταναστευτικό.

Σε επιστολή της προς τη διοικήτρια του ΟΑΕΔ κα Μ. Καραμεσίνη (και με κοινοποίηση στο γραφείο του πρωθυπουργού, στον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Δραγασάκη, στον υπουργίο Επικρατείας κ. Φλαμπουράρη, στους υπουργούς Εργασίας, Κοινων. Ασφάλισης & Κοινων. Αλληλεγγύης, Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, στην αναπλ. υπουργό Τουρισμού και στα ΔΣ των ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΗΑΤΤΑ και ΓΣΕΒΕΕ) η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου ζητά, μεταξύ άλλων, τη διεύρυνση της εισοδηματικής στάθμης των δικαιούχων των ΠΚΤ και την ‘επιδότηση’ των ναύλων των δικαιούχων των ΠΚΤ, τουλάχιστον για τα νησιά, που επλήγησαν από το προσφυγικό – μεταναστευτικό.

Πιο αναλυτικά, η επιστολή αναφέρει:

“Κυρία Διοικήτρια,

1.1.Το τρέχον Συμπληρωματικό ΠΚΤ, συγκρινόμενο με τα αντίστοιχα προηγούμενων ετών, είναι καλύτερο, αφού προβλέπονται για τους

δικαιούχους του:

  • Μεγαλύτερη διάρκεια διακοπών (10 αντί 5 διανυκτερεύσεις)
  • Μηδενική οικονομική συμμετοχή
  • Διακοπές εντός του Δήμου / Νησιού τους και

Για τον Πάροχο

  • Αυξημένη επιδότηση

την επιτυχία / αποτελεσματικότητα του οποίου περιορίζει σημαντικά, αν δεν ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό, ο γενικός, αδιακρίτως μεγέθους
Δήμου / Νησιού μη επαρκώς (αν όχι καθόλου) αιτιολογημένος περιορισμός της απόστασης των 80 χλμ (μεταξύ της κατοικίας του δικαιούχου του ΠΚΤ και του καταλύματος που θα επιλέξει).

Με τα στοιχεία που έχουμε υπ’όψη μας, η τρέχουσα εικόνα του ΠΚΤ είναι καλή, (αν και περιορισμένης εμβέλειας, σε σχέση με τις τεράστιες
απώλειές μας), θα μπορούσε όμως να ήταν πολύ, πάρα πολύ καλύτερη, παρά τα γνωστά εδώ και χρόνια πάγια προβλήματά του, όπως π.χ. της
γραφειοκρατίας, της καθυστέρησης πληρωμών στους παρόχους, μη διαφοροποίηση της επιδότησής τους (των παρόχων) ανάλογα με την τουριστική περίοδο (χαμηλή, μέση, υψηλή)!

Η αναφορά σας στο απαντητικό (δ) σχετικό (έγγραφό σας προς την Ένωσή μας), ότι ‘το ΠΚΤ καταρτίζεται ετησίως με συγκεκριμένο
προϋπολογισμό, είναι πέρα για πέρα κατανοητή και δικαιολογημένη. Τα υπόλοιπα όμως που ‘πομπωδώς και ατεκμηρίωτα’ αναφέρονται και
υπογραμμίζονται στη δεύτερη παράγραφό του, δεν είναι αντιληπτά.

Εύλογο το ερώτημα: Με ποια δεδομένα και βάσει ποιων στοιχείων (συγκριτικών / αντικειμενικών) ‘κλείδωσε’ η απόσταση των 80 χλμ.;

Το σκεπτικό / αιτιολογικό του απαντητικού σας εγγράφου, ότι η άρση του περιορισμού του όρου των 80 χλμ. ή η μείωσή του (που προτείνουμε), δεν τεκμηριώνει αφ’ενός την επιθυμητή διοχέτευση των πόρων στους έχοντες ανάγκη και αφ’ετέρου δεν εξασφαλίζει την επίτευξη των σκοπών του Προγράμματος’, βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα; Και ποια είναι αυτά;

Επίσης ένα άλλο εύλογο ερώτημα: Μέχρι το 2011, με το καθεστώς των Καποδιστριακών Δήμων, δίχως τον περιορισμό των 80 χλμ., μέσα στο ίδιο
το Νησί / Δήμο, δε διοχετεύονταν οι πόροι στους έχοντες ανάγκη; Και δεν εξασφαλίζονταν η επιτυχία του σκοπού των τότε ΠΚΤ; Τι άλλαξε από τότε;

Κατά την άποψή μας τα μόνα που άλλαξαν από τότε είναι οι δραματικές μειώσεις μισθών, συντάξεων, εισοδημάτων, τζίρων, με τους ‘ασυνεπείς’ (μπαταχτσήδες) να αλωνίζουν ανενόχλητοι, ζημιώνοντας τους πάντες (νοικοκυριά κι επιχειρήσεις) και στρεβλώνοντας την αγορά, καθώς και οι καλπάζουσες αυξήσεις στα Τιμολόγια Δημοσίου, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Τραπεζών / αναρίθμητων υπέρ τρίτων επιβαρύνσεων, πλαφοναρισμένων ελάχιστων αμοιβών και κυρίως των.. ναύλων – παρά τις χαμηλότερες από ποτέ τιμές του πετρελαίου – που καθιστούν σήμερα απαγορευτικές τις διακοπές εκτός του Δήμου / Νησιού  τους, για τους περισσότερους δικαιούχους (ή μη) του ΠΚΤ!

Εδώ θα πρέπει να τονισθεί ότι δικαιούχοι και μη του ΠΚΤ, αγαπούμε τον τόπο μας, προτιμώντας χρόνια τώρα να κάνουμε τις διακοπές μας στα
πολλά κι εξαιρετικά θέρετρά του, παρασύροντας πολλούς συντοπίτες μας από τις Ομογένειες του εξωτερικού και τις Παροικίες του εσωτερικού, να κάνουν μαζί μας διακοπές, σε μέρη όπου μνήμες, συναισθήματα και νοσταλγία μας ενώνουν. Κι αυτό είναι το… κέρδος / ωφέλεια του κάθε νησιού για να είναι ζωντανό, αυτό που ακριβώς, ίσως από άγνοια πλήττεται σήμερα με ‘άστοχους’ περιορισμούς, στερώντας επιπλέον έσοδα, απασχόληση κ.λπ. από τα νησιά μας!

Κυρία Διοικήτρια,

Ύστερα από τα προαναφερθέντα,

Ζητούμε
1. Το καθεστώς που ίσχυε για τα ΠΚΤ, στους Καποδιστριακούς Δήμους να συνεχίσει να ισχύει το ίδιο και στους Καλλικρατικούς Δήμους. Στην αντίθετη περίπτωση ο περιορισμός της χιλιομετρικής απόστασης να συσχετισθεί με το μέγεθος του κάθε νησιού και σε καμιά περίπτωση να μην υπερβαίνει το 1/4-1/3 του μήκους του!
2. Τη διεύρυνση της εισοδηματικής στάθμης των δικαιούχων των ΠΚΤ, καθ’όσον στις σημερινές συνθήκες της ύφεσης / μνημονίων, ανεργίας,
ακρίβειας, υψηλών ναύλων κλπ, ο αριθμός τους, οι δυνατότητές τους για ‘διακοπές’ και τα ‘εισοδήματά’ τους, είναι όλα εξαιρετικά περιορισμένα και όχι μόνο…
3. Τη διαφοροποίηση της επιδότησης των παρόχων, συναρτώντας την από την τουριστική περίοδο (χαμηλή, μέση, υψηλή), με άμβλυνση της
γραφειοκρατίας και ταχύτερη αποπληρωμή τους.
4. Την ‘επιδότηση’ των ναύλων των δικαιούχων των ΠΚΤ, τουλάχιστον για τα νησιά, που επλήγησαν από το Προσφυγικό – Μεταναστευτικό, με
συνέπεια την κατάρρευση των αφίξεών τους, αποτέλεσμα των δραματικών μειώσεων των πτήσεων charters (άνω του 60%), της προσέγγισης

Κρουαζιεροπλοίων, των από Τουρκία τουριστών, καθώς και των από Βόρεια Ελλάδα (ζωτικού μας χώρου) επισκεπτών μας, λόγω της προ διετίας διακοπείσας σε ετήσια βάση ακτοπλοϊκής σύνδεσης Μυτιλήνης – Θεσσαλονίκης.

Υστερόγραφα και για την επιμήκυνση της μικρής τουριστικής μας περιόδου, θα προτείναμε για τα υπ’όψη νησιά, πέραν της διαχείρισης της

εικόνας μας στο εσωτερικό και εξωτερικό, όπου, ακόμα δεσπόζουν ρεπορτάζ, φωτο, video κ.ά., της περυσινής χρονιάς, την παροχή δελεαστικών κινήτρων / διευκολύνσεων, τόσο για την ανάκαμψη και παραπέρα αύξηση του αριθμού πτήσεων charters,  αφίξεων Τούρκων και
κρουαζιερόπλοιων, όσο και για προσέλκυση πτήσεων χαμηλού ναύλου, που, αντίθετα με άλλα νησιά / προορισμούς δίχως τις δικές μας
ιδιαιτερότητες και μειονεξίες, ποτέ δεν καταφέραμε να αποκτήσουμε.

Τέλος, σας απευθύνουμε ανοιχτή πρόσκληση, όποτε κι αν οι πολλές και σύνθετες υποχρεώσεις σας το επιτρέψουν, να συναντηθούμε μαζί σας,
προκειμένου να θιγούν κι άλλα ζητήματα (παθογένειες και στρεβλώσεις του παρελθόντος) σχετικά με την εφαρμογή των ΠΚΤ και όχι μόνο…”

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024