Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ημερίδες

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύμμαχοι του τουρισμού

Βίκυ Καραντζαβέλου - 21 Σεπτέμβριος 2016, 15:42

Διάλεξη της ομογενούς καθηγήτριας Τουριστικής Ανάπτυξης, κας Μαριάννας Σιγάλα για τη σημασία του τουρισμού και το ρόλο του διαδικτύου στην προώθησή του στην ημερίδα IFITT Talk, στο Πανεπιστήμιο Νότιας Αυστραλίας.


“Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σύμμαχοι του τουρισμού”. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της ημερίδας “IFITT Talk” με θέμα “Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην τουριστική βιομηχανία”, που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Νότιας Αυστραλίας.

Σύμφωνα με το neoskosmos.com, πάνω από εκατό ερευνητές, φοιτητές σχολών τουρισμού, επαγγελματίες του κλάδου, εκπρόσωποι δημοτικών υπηρεσιών, καθώς και εκπρόσωποι τουριστικών συλλόγων και φορέων της Νότιας Αυστραλίας, συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν τις ομιλίες της ομογενούς καθηγήτριας Τουριστικής Ανάπτυξης, κας Μαριάννας Σιγάλα και της καθηγήτριας Επιχειρήσεων και Διεθνούς Δικαίου, κ. Marie Wilson PVC (UNISA Business School του Πανεπιστημίου Νότιας Αυστραλίας), οι οποίες “άνοιξαν” τις εργασίες της ημερίδας.

Η πρώτη ομιλία επικεντρώθηκε στο θέμα της διαδικτυακής “προσέλκυσης” των πελατών (customer engagement) και το ρόλο που μπορούν να παίξουν οι τελευταίοι στην ανάπτυξη του τουριστικού τομέα.

“Αυτό που έχει μείζονα σημασία είναι να καταφέρουν οι επιχειρήσεις να αναπτύξουν μια ενεργή διαδικτυακή σχέση με τους πελάτες τους, οι οποίοι με τη σειρά τους, μέσα από την επικοινωνία και την ενεργό συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram κ.λπ.) μπορούν στην πλειοψηφία τους να μετατραπούν από παθητικοί δέκτες σε ενεργητικοί χρήστες” εξηγεί στο “Νέο Κόσμο” η κα Σιγάλα, η οποία ήταν αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου και έφτασε στη Νότια Αυστραλία πριν από περίπου ένα χρόνο.

“Μέσα από προσωπικά τους σχόλια και αναρτήσεις στις δικές τους προσωπικές σελίδες, οι πελάτες των τουριστικών επιχειρήσεων εύκολα μπορούν να ‘προαχθούν’ σε σχολιαστές και πρεσβευτές (ambassadors) των αντίστοιχων τουριστικών επιχειρήσεων και να προωθήσουν κατά συνέπεια σε έναν ευρύτερο αριθμό χρηστών τις διάφορες υπηρεσίες που παρέχονται από την τουριστική επιχείρηση την οποία έχουν οι ίδιοι προτιμούν”, τόνισε.

Η ομογενής καθηγήτρια, η οποία με την άφιξή της στην Αδελαΐδα ανέλαβε την θέση της καθηγήτριας Τουριστικής Ανάπτυξης στο Business School του Πανεπιστημίου Νότιας Αυστραλίας και, πρόσφατα, προήχθη σε διευθύντρια του κέντρου για τον τουρισμό και τη διαχείριση ελεύθερου χρόνου (School of Management, Πανεπιστήμιο Νότιας Αυστραλίας), τόνισε ότι “με προσεκτικό σχεδιασμό και στρατηγικά βήματα, οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να μετατρέψουν τους ίδιους τους πελάτες τους σε πολύτιμους συνεργάτες, οι οποίοι με τις ικανότητες και τις εμπειρίες που κατέχουν σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα στον δημιουργικό σχεδιασμό, την διαφήμιση και την παραγωγή, μπορούν στην πλειοψηφία τους να συμβάλλουν στη θετική προβολή μιας επιχείρησης”.

“Το ταλέντο των πελατών στη γραφή και τη φωτογραφία, για παράδειγμα, αν αξιοποιηθεί σωστά και γίνει με συντονισμένες κινήσεις και προγραμματισμό, μπορεί μελλοντικά να μετατραπεί σε ένα ισχυρό διαφημιστικό μήνυμα” καταλήγει η κα Σιγάλα.

Στη δεύτερη συνεδρίαση του ‘IFITT Talk’ η συζήτηση κινήθηκε γύρω από το κρίσιμο θέμα των “μεγάλων πληροφοριών”, γνωστό στον τουριστικό κλάδο ως “Big Data”.

Η πρώτη παρουσίαση έγινε από τον καθηγητή της Σχολής Πληροφορικής και Μαθηματικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Νότιας Αυστραλίας, κ. Andy Κορωνιό, με θέμα “Οι μεγάλες πληροφορίες στον Τουρισμό: Προκλήσεις και Ευκαιρίες”.

Ο κ. Κορωνιός έκανε ανάλυση των τεσσάρων χαρακτηριστικών των μεγάλων δεδομένων που επιβάλλεται να εξετάζουν οι επιχειρήσεις τουρισμού και αφορούν τον όγκο (συχνότητα αναφοράς ενός τουριστικού προϊόντος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), την ποικιλία των παροχών και υπηρεσιών, την ειλικρίνεια (προς τον καταναλωτή) και την ταχύτητα (πόσο γρήγορα μπορεί ένα προϊόν ή μια υπηρεσία να φτάσει στον ενδιαφερόμενο καταναλωτή).

Ακολούθησαν αναλύσεις όσον αφορά τις στρατηγικές ανάλυσης των διαδικτυακών δεδομένων με απώτερο στόχο την βελτίωση και αύξηση της τουριστικής κίνησης ενώ διερευνήθηκαν τρόποι αύξησης των τουριστικών εσόδων την οποία συνεπάγεται και -έως ένα βαθμό εγγυάται- η ανάλυση των πελατειακών αναγκών μέσα από διαδικτυακές εφαρμογές, ομαδικές έρευνες και ευφυείς τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, της εικονικής πραγματικότητας και των κινητών τηλεφώνων.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση της ημερομηνίας της επόμενης συνεδρίασης “IFITT Talk”, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου με θέμα “Η οικονομία του Τουρισμού” και “Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Τουριστική Βιομηχανία”.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top