Οι ΗΠΑ παραμένουν κυρίαχος της αγοράς του τουρισμού ευεξίας, με την Κίνα θα σωρεύει τα μεγαλύτερα έσοδα την περίοδο 2013-2015, με ανάπτυξη 300%. Η 'όρεξη' του Κινέζου καταναλωτή για ταξίδια εστιασμένα στην ευεξία είναι τεράστια και αυξάνεται.
Το Global Wellness Institute (GWI) ανακοίνωσε ότι τα έσοδα από την παγκόσμια αγορά τουρισμού ευεξίας αυξήθηκαν εντυπωσιακά, κατά 14% το διάστημα 2013-2105 (σε 563 δισ. δολ.), περισσότερο από τη διπλάσια ταχύτητα με την οποία αυξήθηκε ο τουρισμός συνολικά (6,9%). Παράλληλα, προέβλεψε ότι αυτό το τόσο δυναμικό κομμάτι του τουρισμού θα αναπτυχθεί περαιτέρω κατά 37,5%, σε 808 δισ. δολ. έως το 2020.
Τα στοιχεία του GWI αποκαλύπτουν ακόμη ότι τα έσοδα του τουρισμού ευεξίας διεθνώς αυξήθηκαν σε σημαντικά μεγαλύτερο ρυθμό (+20% το διάστημα 2013-2015) από ό,τι οι εγχώριες αγορές τουρισμού ευεξίας (+11%). Ακόμη, ότι οι υπηρεσίες και τα προϊόντα ευεξίας (όσα δηλαδή αναζητούνται από τους τουρίστες ή προσφέρονται σε αυτούς κατά το ταξίδι τους, χωρίς να είναι ο πρωταρχικός στόχος του ταξιδιού τους) αναπτύσσονται ελάχιστα πιο γρήγορα από ό,τι ο κατεξοχήν τουρισμός ευεξίας (όταν οι υπηρεσίες υγείας/ευεξίας είναι ο βασικός σκοπός του ταξιδιού).
Στις 20 κορυφαίες εθνικές αγορές ευεξίας (εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού) η αγορά των ΗΠΑ παραμένει υπεδύναμη, με έσοδα 202 δισ. δολ. ή πάνω από το τριπλάσιο από την δεύτερη αγορά, τη γερμανική. Η Κίνα όμως είναι η χώρα που δείχνει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη: εκτινάχθηκε από την 9η θέση το 2013 στην 4η το 2015, με αύξηση εσόδων πάνω από 300%, από 12,3 δισ. δολ. σε 29,5 δισ. δολ.
Ο εγχώριος τουρισμός ευεξίας αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία των ταξιδιών ευεξίας (83%) καθώς και τα περισσότερα έσοδα (67%). Αλλά τα διεθνή ταξίδια ευεξίας αυξήθηκαν με πολύ ταχύτερο ρυθμό από ό,τι τα εγχώρια το διάστημα 2013-2015: η αύξηση έφτασε το 22% στα ταξίδια και το 20% στα έσοδα από τα διεθνή ταξίδια, σε σύγκριση με 17% και 11% αντίστοιχα για τα εγχώρια. Ενώ τα διεθνή έσοδα αυξήθηκαν περισσότερο από δύο φορές πιο γρήγορα από τα εγχώρια, και οι δύο κατηγορίες είχαν ισχυρή ανάπτυξη την περίοδο 2013-2015: τα διεθνή ταξίδια ευεξίας αυξήθηκαν από 95,3 στα 116 εκατομμύρια, ενώ τα εγχώρια από τα 491 στα 575 εκατομμύρια.
Το μέριδιο των υπηρεσιών προϊόντων ευξεξίας δεσπόζει και μεγαλώνει
Το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιών ευεξίας γίνεται από τουρίστες που αναζητούν εμπειρίες τέτοιου είδους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, χωρίς αυτό όμως να είναι το κύριο κίνητρο για το ταξίδι τους. Αυτοί οι τουρίστες αντιπροσώπευαν το 89% του συνόλου των τουριστικών ταξιδιών ευεξίας και το 86% των τουριστικών δαπανών από τέτοια ταξίδια το 2015 (από 87% των ταξιδιών και το 84% των δαπανών το 2013). Ενώ η τουριστική και ξενοδοχειακή βιομηχανία τείνει να επικεντρωθεί στον καταρχήν ταξιδιώτη ευεξίας (με το wellness το κύριο κίνητρο για το ταξίδι του) θα έπρεπε να δείχνουν μεγαλύτερη προσοχή στους απλούς τουρίστες, οι οποίοι όλο και περισσότερο ενσωματώνουν μια πιο υγιή εμπειρία (είτε θεραπείες spa, γυμναστήριο ή διατροφή) στη συνολική εμπειρία αναψυχής, αλλά και τα επαγγελματικά ταξίδια τους.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν αδιαμφισβήτητα ο παγκόσμιος ηγέτης αυτής της αγοράς, με πάνω από το 1/3 των παγκόσμιων εσόδων τουρισμού ευεξίας, ενώ πέντε χώρες (ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία, Κίνα, Ιαπωνία) αντιπροσωπεύουν συνολικά το 61% της παγκόσμιας αγοράς. Ένα χαρακτηρικό παράδειγμα για την περίοδο 2013-2015 είναι ότι η Κίνα κέρδισε θέσεις στην κατάταξη (από το Νο9 στο Νο4) όσον αφορά στα έσοδα, τα οποία αυξήθηκαν από 12,3 σε 29,5 δισ. δολ. (αύξηση άνω του 300%). Επιπλέον, η Βραζιλία μπήκε στο Top20 για πρώτη φορά (υποσκελίζοντας την Πορτογαλία).
“Η ‘όρεξη’ του Κινέζου καταναλωτή για ταξίδια εστιασμένα στην ευεξία είναι τεράστια και αυξάνεται, αλλά η τρέχουσα υποδομή για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών και εμπειριών στην Κίνα εξακολουθεί να είναι ακόμη περιορισμένη, έως να φτάσει τα διεθνή πρότυπα”, σημείωσε ο Katherine Johnston, Senior Research Fellow της GWI. “Με δεδομένο όμως τα μοναδικά στοιχεία ευεξίας της χώρας -από τη βοτανοθεραπεία έως τις πολεμικές τέχνες- υπάρχει τεράστιο δυναμικό για την Κίνα να γίνει διεθνής και εγχώριος προορισμός τουρισμού ευεξίας”.
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, η Ιαπωνία και ο Καναδάς παρουσιάζουν στην πραγματικότητα μια μείωση στα έσοδα από τον τουρισμό ευεξίας από το 2013 και εντεύθεν -και πολλές κατρακύλησαν ελαφρά στην κατάταξη- λόγω της σημαντικής υποτίμησης του ευρώ και άλλων βασικών νομισμάτων έναντι του αμερικανικού δολαρίου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Top Nations for Revenues: Ranked by Wellness Tourism TRIP GROWTH
Trips 2013 Trips 2015 % growth
Australia 4.6 million 8.5 million 85%
China 30.1 million 48.2 million 60%
Brazil 5.9 million 8.6 million 46%
Indonesia 4 million 5.6 million 40%
Russia 10.3 million 13.5 million 31%
Mexico 12 million 15.3 million 27.5%
Austria 12.1 million 14.6 million 21%
Spain 11.3 million 13.6 million 20%
France 25.8 million 30.6 million 18.6%
India 32.7 million 38.6 million 18%
Thailand 8.3 million 9.7 million 17%
Germany 50.2 million 58.5 million 16.5%
South Korea 15.6 million 18 million 15%
Canada 23.1 million 25.3 million 9.5%
UK 18.9 million 20.6 million 9%
United States 148.6 million 161.2 million 8.5%
Turkey 8.7 million 9.3 million 7%
Japan 36 million 37.8 million 5%
Οι πέντε κορυφαίες χώρες όσον αφορά στην ποσοστιαία ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας (μεταξύ του Top20 των χωρών τουρισμού ευεξίας) είναι:
1) Αυστραλία (+85%)
2) Κίνα (+60%)
3) Βραζιλία (+46%)
4) Ινδονησία (+40%)
5) Ρωσία (+31%)
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.