Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΟι επιβάτες των κρουαζιέρων εισπνέουν 200 φορές πιο μολυσμένο αέρα από το περιβάλλον
Κρουαζιέρα

Οι επιβάτες των κρουαζιέρων εισπνέουν 200 φορές πιο μολυσμένο αέρα από το περιβάλλον

Η συγκέντρωση επιβλαβών σωματιδίων ήταν 200 φορές υψηλότερη απ’ότι στο φυσικό, φρέσκο αέρα στο περιβάλλον, και 20 φορές χειρότερα απ’ ότι στα πολυσύχναστα κέντρα ορισμένων πόλεων-λιμανιών, σύμφωνα με την έρευνα της γερμανικής περιβαλλοντικής ένωσης Naturschutzbund Deutschland.

Η γερμανική περιβαλλοντική ένωση Naturschutzbund Deutschland (NABU) διεξήγαγε έρευνα, η οποία σημειώνει πως οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων είναι πολύ πιθανό να εισπνέουν “60 φορές περισσότερες συγκεντρώσεις επιβλαβών ατμοσφαιρικών ρύπων”, απ’ ότι θα εισέπνεαν στο φυσικό τους περιβάλλον.

Η συγκέντρωση επιβλαβών σωματιδίων ήταν 200 φορές υψηλότερη απ’ότι στο φυσικό, φρέσκο αέρα στο περιβάλλον, και 20 φορές χειρότερα απ’ ότι στα πολυσύχναστα κέντρα ορισμένων πόλεων-λιμανιών, σύμφωνα πάντα με την έρευνα.

Ο Daniel Rieger, αξιωματούχος μεταφορών και ερευνητής για την NABU, δήλωσε ότι η μεγαλύτερη καταγραφή ήταν για διάστημα περίπου 50 λεπτών, όπου και καταγράφηκαν -κατά μέσο όρο- 60.000 σωματίδια ανά κυβικό εκατοστό αέρα. Συγκριτικά, ένα θαλασσινό αεράκι σε αυτό το υψόμετρο θα πρέπει συνήθως να συγκέντρωνε περίπου 1.000-2.000 σωματίδια το μέγιστο. Ως εκ τούτου, οι επιβάτες εισπνέουν 60 φορές υψηλότερες συγκεντρώσεις επιβλαβών ατμοσφαιρικών ρύπων.

Μετά τα αποτελέσματα, η Γερμανική Πνευματολογική Ένωση και ο Σύνδεσμος Πνευμονολόγων προειδοποίησε τους επιβάτες των κρουαζιέρων να μη μένουν στο κατάστρωμα ή να μην εισπνέουν τα καυσαέρια των πλοίων. Αν κάτι τέτοιο συμβεί, θα μπορούσε να προκαλέσει χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (COPD), ειδικά σε αυτούς που πάσχουν από πνευμονολογικές ασθένειες.

Επί του παρόντος δεν υπάρχουν περιοχές ελέγχου των εκπομπών αζώτου (NECA) στα ευρωπαϊκά ύδατα. Οι μόνες ρυθμίσεις με τις οποίες τα πλοία πρέπει να συμμορφώνονται είναι οι περιοχές ελέγχου των εκπομπών θείου (SECA). Η περιεκτικότητα σε θείο δεν πρέπει να υπερβαίνει το 0,1%, σύμφωνα με τους κανονισμούς. Παρά το γεγονός ότι τα συστήματα που μειώνουν τις εκπομπές σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου είναι διαθέσιμα στην αγορά για πολλά χρόνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι απρόθυμες να εγκαταστήσουν αυτούς τους μηχανισμούς, διότι απαιτούν πιο ακριβά είδη καυσίμων για να λειτουργήσουν, υποστηρίζει η NABU.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024