Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣειρά προτάσεων του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου στην υπουργό Τουρισμού
Τουριστική πολιτική

Σειρά προτάσεων του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου στην υπουργό Τουρισμού

Αξιοποίηση όλων των εγκαταλελειμμένων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων, επιμήκυνση τουριστικής περιόδου, έρευνα αγοράς – στοχευμένο Marketing, στατιστικά στοιχεία – ποιοτικά στοιχεία και κατάργηση της εφαρμογής είσπραξης του τέλους διανυκτέρευσης από το 2018, συμπεριλάμβάνονται στις προτάσεις του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσάγκος, απέστειλε στην υπουργό Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά (και γραπτώς) τις προτάσεις που κατέθεσε ο Σύλλογος κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας τους.

Οι προτάσεις, όπως καταγράφονται στην επιστολή, είναι οι ακόλουθες:

“1. Στόχος μας πάντα πρέπει να είναι η ποιότητα εντός και εκτός των ξενοδοχείων και ιδίως η βελτίωση του έξω ξενοδοχειακού περιβάλλοντος. Επιπλέον, αξιοποίηση όλων των εγκαταλελειμμένων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων. Για να επιτευχθεί η ποιότητα, ζητάμε άμεσα την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και την ίδρυση και νέων σχολών αφού αποδεικνύεται κάθε χρόνο ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού.

2. Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου (Μάρτιο – Νοέμβριο) μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνεργασία όλων των φορέων αρχών, τοπικής κοινωνίας, επιχειρηματιών, τουριστικά γραφεία, Tour Operators, αεροπορικές εταιρείες, κράτος με υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας. Η επιμήκυνση θα βοηθήσει επιπλέον στην αύξηση ζήτησης θέσεων εργασίας από τους νέους αφού θα μπορούν να εργάζονται 9 μήνες αντί 5,5 που είναι σήμερα. Σας επισυνάπτουμε τις δράσεις και ενέργειες που πρέπει να γίνουν από όλους τους ανωτέρω μετά από αρκετές ημερίδες και συσκέψεις που είχαμε τα τελευταία 4 χρόνια. Χαρακτηριστικά θα ήθελα να αναφέρω ότι η τοπική γαστρονομία σε συνδυασμό με την ανακήρυξη της ΠΝΑΙ σε γαστρονομική περιφέρεια για το 2019 μπορεί να συμβάλει από μόνη της στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω την ελλιπή προβολή του γαστρονομικού τουρισμού, όπως φαίνεται και από την τελευταία έρευνα του ΠΟΤ (επισυνάπτεται). Από μόνη της η τοπική γαστρονομία μπορεί να γίνει το αντίδοτο του ‘All Inclusive’, που τώρα τελευταία συνεχώς αυξάνεται. Μία άλλη δυνατότητα επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι η αξιοποίηση του golf και κατασκευή άλλων δύο που από μόνα τους θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ο προορισμός Ρόδος, να γίνει προορισμός γκόλφ, αφού είναι γνωστό ότι οι πελάτες αυτοί ταξιδεύουν Μάρτιο Απρίλιο Οκτώβριο – Νοέμβριο κα υπό προϋποθέσεις όλο τον χειμώνα. Τέλος το καζίνο της Ροδου, από τα λιγοστά στην Ελλάδα, μπορεί να γίνει πόλος έλξης όχι μόνο τους καλοκαιρινούς, αλλά και τους χειμερινούς μήνες συνδυάζοντας τα ταξίδια, city breaks και καζίνο.

3. Έρευνα αγοράς – στοχευμένο Marketing. Και εδώ θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί για την ορθή προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που διαθέτει το νησί της Ρόδου, με στόχο να μειώσουμε και τη ζήτηση του all inclusive που συνεχώς αυξάνεται μέσω των πωλήσεων των Tour Operators και που αποτελεί μορφή τουρισμού που ούτε οι ίδιοι δεν επιθυμούν να πουλάνε.

4. Στατιστικά στοιχεία – ποιοτικά στοιχεία. Δυστυχώς, ενώ παλαιότερα η υπηρεσία του ΕΟΤ σε εβδομαδιαία και μηνιαία βάση είχε πλήρη στοιχεία αφίξεων και διανυκτερεύσεων, τα οποία συμβάλλουν στον καλύτερο προγραμματισμό και στην καλύτερη οργάνωση της προβολής και διαφήμισης ανά προορισμό προέλευσης των πελατών, σήμερα δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Επίσης βοηθά τους Tour Operator να προγραμματίζουν και να αναπτύσσουν τα προγράμματα τους. Γι’αυτό ζητάμε άμεσα την οργάνωση του τμήματος στατιστικής είτε στον ΕΟΤ είτε στο Υπουργείο Τουρισμού”.

“Τέλος, αλλά πολύ σημαντικό, ζητάμε την κατάργηση της εφαρμογής είσπραξης του τέλους διανυκτέρευσης από το 2018. Εάν εφαρμοστεί θα συμβάλλει στην μείωση της τουριστικής περιόδου αφού πολλά ξενοδοχεία, δεν θα ανοίξουν Απρίλιο – Μάϊο – Οκτώβριο αφού  θα αδυνατούν να πληρώνουν αυξημένο ΦΠΑ και έξτρα τέλος διανυκτέρευσης τους μήνες αυτούς όπου οι τιμές πώλησης μέσω των Τour Operators είναι πολύ χαμηλές. Νομίζω ότι είναι λάθος η σύγκριση είσπραξης του city tax με μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, αφού οι πελάτες εκεί μένουν το πολύ 3 ημέρες, πληρώνουν υψηλή τιμή ανά διανυκτέρευση επομένως το city tax είναι ασήμαντο ποσό, ενώ για  τους δικούς μας είναι πολύ σημαντικό αφού οι περισσότεροι έρχονται για μια η δυο εβδομάδες. Επιπλέον υπάρχει ο ανταγωνισμός των άλλων τουριστικών προορισμών με πολύ  μειωμένο ΦΠΑ στα τουριστικά πακέτα”, καταλήγει η επιστολή του Συλλόγου.

ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024