Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΔιαστάσεις παίρνει η εχθρότητα έναντι των τουριστών σε τουριστικές περιοχές της Ισπανίας
Προορισμός

Διαστάσεις παίρνει η εχθρότητα έναντι των τουριστών σε τουριστικές περιοχές της Ισπανίας

Οι πρόσφατοι περιορισμοί στη χωρητικότητα των νέων ξενοδοχείων και οι προσπάθειες για τον έλεγχο της ανάπτυξης της αγοράς στέγασης ήταν μια απάντηση στην επίδραση του τουρισμού στην πόλη. Η μακροπρόθεσμη όμως επιτυχία θα απαιτήσει μια πιο ολιστική προσέγγιση.

“Τουρίστες γυρίστε σπίτια σας!” είναι το σύνθημα μιας ομάδας των οποίων οι πρόσφατοι βανδαλισμοί και οδοιπορικές διαδηλώσεις στη Βαρκελώνη αρχικά και μετέπειτα στη Μαγιόρκα και το Σαν Σεμπαστιάν έχουν προσελκύσει την προσοχή των Μέσων Ενημέρωσης.

Ο Tim Fairhurst, επικεφαλής στρατηγικής και πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τουριστικών Πρακτόρων (ETOA), δήλωσε σχετικά:

“Πηγαίνετε σπίτι” είναι αυτό που κάνουν οι τουρίστες, με τις αναμνήσεις τους. Το ερώτημα όμως είναι το εξής: Πού πρέπει να επιλέξουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους πριν το κάνουν αυτό; Πότε το καλωσόρισμα φθίνει σε απλή αποδοχή και στη συνέχεια γίνεται ενεργός ανταγωνισμός;

Οι βίαιες ενέργειες μιας μειοψηφίας δεν είναι αντιπροσωπευτικές και δεν πρέπει να εμποδίζουν τη φυσιολογική ζωή που συνεχίζεται για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των συγκεκριμένων πόλεων, αλλά και για εκείνους που παρέχουν υπηρεσίες σε αυτούς. Αλλά τι είναι “φυσιολογικό” για τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης;

Υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των θέσεων εργασίας στον τομέα του τουρισμού, τον ρυθμό ανάπτυξης του τομέα της φιλοξενίας και τον όγκο των ημερήσιων επισκεπτών. Από την μια μεριά υπάρχει η διαμοιραζόμενη οικονομία, και από την άλλη η απώλεια διαθέσιμων ενοικιαζόμενων ακινήτων για κατοίκους και η επίδρασή της έλλειψης αυτής στην τοπική γειτονιά, ο χαρακτήρας της και η εφοδιαστική αλυσίδα της. Είναι αυτή η νέα “κανονικότητα”;


Τουρίστες στη Mallorca.


Από τους Ολυμπιακούς της Βαρκελώνης το 1992, η φήμη της πόλης ως προορισμός έχει αυξηθεί. Η εθνική, περιφερειακή και τοπική κυβέρνηση επένδυσε σε μεγάλο βαθμό στην τουριστική υποδομή. Οι αεροπορικές συνδέσεις χαμηλού κόστους πολλαπλασιάστηκαν. Οι τερματικοί σταθμοί κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκαν. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν ότι ήρθαν στην πόλη τουρίστες. Ο όγκος των διανυκτερεύσεων των ξενοδοχείων για τους διεθνείς τουρίστες ήταν πάνω από 16 εκατομμύρια το 2016. Συμπεριλαμβανομένων των ημερήσιων εκδρομών, οι ετήσιοι αριθμοί επισκεπτών υπερβαίνουν τα 30 εκατομμύρια.

Οι πρόσφατοι περιορισμοί στη χωρητικότητα των νέων ξενοδοχείων και οι προσπάθειες για τον έλεγχο της ανάπτυξης της αγοράς στέγασης ήταν μια απάντηση στην επίδραση του τουρισμού στην πόλη. Η μακροπρόθεσμη όμως επιτυχία θα απαιτήσει μια πιο ολιστική προσέγγιση.

Η Βαρκελώνη έχει εντοπίσει σωστά τη διαφορά ανάμεσα στη διαχείριση μιας τουριστικής πόλης και τη διαχείριση του τουρισμού σε μια πόλη. Αυτό δεν είναι μια πρόκληση που θα λυθεί με ήπιες λυσεις και βραχυπρόθεσμες διορθώσεις. Απαιτεί μακροπρόθεσμη στρατηγική σκέψη και θα βασιστεί σε εκτενή διαβούλευση με την κοινότητα.

Η τουριστική οικονομία αποτελεί ουσιαστικό μέρος του κοινωνικού και εμπορικού ιστού. Οι δουλειές που εξαρτώνται από αυτό εκτείνονται πολύ πέρα από εκείνες που σχετίζονται τυπικά με την τουριστική βιομηχανία. Αλλά όταν η κοινότητα αυτό το αντιλαμβάνεται ως απειλή, οι δημιουργοί πολιτικής πρέπει να ανταποκριθούν, όπως και η ίδια η βιομηχανία: δεν έχουν φυσικά καμία επιθυμία να εκθέσουν τους πελάτες τους σε εχθρικό περιβάλλον.

Το συναίσθημα του ταξιδιώτη είναι ασταθές και δε χρειάζεται πολλές κακές ειδήσεις για να μεταβληθεί σημαντικά. Η Ισπανία δέχεται επί του παρόντος τουρίστες οι οποίοι ενδέχεται να επισκέπτονταν άλλες χώρες της Μεσογείου κάποια άλλη χρονιά. Αυτός ο πρόσθετος όγκος οδήγησε την καλοκαιρινή αιχμή σε νέα ύψη.

Η υπερβολική ζήτηση είναι ένα καλό πρόβλημα: η λύση του θα απαιτήσει φαντασία και αποφασιστικότητα από την πλευρά της κοινότητας, των υπευθύνων και της τουριστικής βιομηχανίας”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024