Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΝ. Χαραλάμπους: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Μέκκα των υδροπλάνων ή ένας επενδυτικός μαραθώνιος χωρίς τέλος
Αερομεταφορές

Ν. Χαραλάμπους: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Μέκκα των υδροπλάνων ή ένας επενδυτικός μαραθώνιος χωρίς τέλος

Εάν μέχρι την ερχόμενη τουριστική σεζόν του 2018 δεν έχει αδειοδοτηθεί ικανοποιητικός αριθμός υδατοδρομίων που να εξασφαλίζει στις εταιρείες βιωσιμότητα, καθώς και ένα σταθερό νομικό πλαίσιο, αεροπορικές εταιρείες υδροπλάνων δε θα έρθουν στην Ελλάδα για να επιχειρήσουν, λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Υδροπλάνα Ελλάδας AE κ. Νικόλας Χαραλάμπους.

Σε συνέντευξή του σε κυπριακό ΜΜΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Υδροπλάνα Ελλάδας AE/Hellenic Seaplanes SA κ. Νικόλας Χαραλάμπους δηλώνει ότι η φετινή χρονιά χάθηκε, καθώς δεν επαληθεύτηκε ούτε καν το καλό σενάριο, που προέβλεπε τη δημιουργία ενός περιορισμένου δικτύου υδατοδρομίων, που θα άνοιγε το δρόμο για την πιλοτική λειτουργία των υδροπλάνων. “Το κρίσιμο νομοσχέδιο που θα σηματοδοτούσε την έναρξη των δρομολογίων των υδροπλάνων, έμεινε στα συρτάρια του υπουργείου με το ερώτημα να παραμένει γιατί το Υπουργείο Μεταφορών δεν προχωρά τις διαδικασίες με το νομοσχέδιο που πρωτοεμφάνισε αρχές Αυγούστου το 2016”, είπε χαρακτηριστικά. Παρ’όλα τα προβλήματα, υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καταλληλότερη χώρα από την Ελλάδα για την ανάπτυξη των υδροπλάνων.

Σε ερώτηση για την αιτία της σημερινής καθυστέρησης στη λειτουργία των υδροπλάνων, ο κ. Χαραλάμπους απάντησε ότι το εγχείρημα της επιτάχυνσης της αδειοδότησης βρίσκεται αντιμέτωπο με δύο προσκόμματα: Το πρώτο αφορά το νομοσχέδιο Σπίρτζη, όπου η δημόσια διαβούλευση του σχετικά με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, έληξε στις 9 Σεπτεμβρίου 2016 και δεν έχει πάρει ακόμα τον δρόμο προς τη Βουλή. “Η απουσία θεσμικού πλαισίου (τυπικώς ισχύει ο προηγούμενος νόμος, που μεταξύ άλλων επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων και από ιδιωτικούς φορείς, κάτι που αλλάζει με το νέο, μη νομοθετημένο ακόμη, καθεστώς) αποτελεί ακόμη μία, χωρίς λόγο, καθυστέρηση στο εγχείρημα δημιουργίας εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα. Το νομοσχέδιο που αναμένεται,απαξιώνει πλήρως και υποβαθμίζει το ρόλο του ιδιώτη επενδυτή και ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια (αρκετά από τα οποία ήταν πλήρως αδειοδοτημένα και έτοιμα να κατασκευαστούν), ή το ολιγότερο ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα που υπήρχαν μέχρι σήμερα σχετικά με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, τουλάχιστον  όλων όσων έχουν ξεκινήσει με ιδιωτική πρωτοβουλία και τρέπει σε φυγή όλους τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Δεύτερον τα υδατοδρόμια, που υλοποιούνται ως δημόσιες επενδύσεις, προχωρούν με πολύ βραδείς ρυθμούς.Και η εξήγηση είναι απλή: Κάθε δημόσιος φορέας πρέπει να ακολουθεί τις αποφάσεις των διοικητικών οργάνων, να λαμβάνει εγκρίσεις δαπανών, να διενεργεί διαγωνιστικές διαδικασίες  και πολλές φορές λόγω εκλογών να αλλάζει η πολιτική της εκάστοτε διοίκησης με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί  η προσπάθεια αυτή. Με εξαίρεση τους Οργανισμούς Λιμένων που είναι Ανώνυμες Εταιρείες και έχουν ένα χρονικό προβάδισμα λόγω διαφορετικών διαδικασιών.

Όπως προβλέπει η σημερινή νομοθεσία, ένα υδατοδρόμιο μπορεί να κατασκευαστεί εξ’ολοκλήρου με ιδιωτικά κεφάλαια και σε αυτή την περίπτωση κάτοχος της άδειας λειτουργίας μπορεί να είναι ιδιώτης. Ωστόσο, το κατατεθέν προς διαβούλευση νομοσχέδιο Σπίρτζη τον Αύγουστο του 2016 ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια με το σκεπτικό ότι οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο δημόσιο και όπως αναφέρθηκε σε Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Μεταφορών τον Αύγουστο του 2016 ότι δεν είναι δυνατόν τον συνολικό σχεδιασμό των υδατοδρομίων και το πού αυτά θα χωροθετήσουν, να το ρυθμίζουν οι ιδιώτες“.

Ο κ. Χαραλάμπους έθεσε το ερώτημα αν υπάρχει κάποιος εθνικός σχεδιασμός για το εθνικό δίκτυο υδατοδρομίων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – αν όχι πρέπει να εκπονηθεί. “Επίσης απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας είναι η δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου στην Αθήνα ώστε να εξασφαλίζεται η εύκολη μετακίνηση των τουριστών αλλά και την άμεση πρόσβαση των νησιωτών στο οικονομικό, εμπορικό και διοικητικό κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς και στα μεγάλα νοσοκομεία”. Και καταλήγει: “Είναι εμφανές ότι το νομοσχέδιο Σπίρτζη έχει διαφορετικό σκοπό από το υφιστάμενο πλαίσιο ανάπτυξης υδατοδρομίων, πρέπει όμως να εναρμονιστεί με την αγορά των υδροπλάνων αλλιώς είναι καταδικασμένο να αποτύχει και να καταρρεύσει μαζί του και η προσπάθεια δημιουργίας ενός εθνικού δικτύου υδατοδρομίων. Ένα έργο όπου στην ελληνική επικράτεια θα δημιουργήσει σημαντικό αριθμό νέων θέσεων εργασίας που, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, θα καλυφθούν από μόνιμους κατοίκους των νησιών όπου θα δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα. Το πλαίσιο πρέπει να γίνει ευέλικτο και αποτελεσματικό ώστε οι επενδυτές να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια και η ίδια η χώρα να κερδίσει τα μέγιστα οφέλη, μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος…”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024