Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα

WTTC: Η αντιμετώπιση του 'υπερτουρισμού' ξεκινά με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό

Θοδωρής Κουμέλης - 14 Δεκέμβριος 2017, 12:13

Έρευνα του World Travel & Tourism Council επισημαίνει πέντε είδη προβλημάτων που προκύπτουν από τον 'υπερτουρισμό': αποξένωση των κατοίκων της περιοχής, περιορισμένες δυνατότητες υποδομής, μειωμένη τουριστική εμπειρία, επιβάρυνση των φυσικών πόρων και απειλή για την πολιτιστική κληρονομιά.


Ο μαζικός τουρισμός σε τουριστικούς προορισμούς είναι ένα σύνθετο πρόβλημα που ποικίλλει από προορισμό σε προορισμό και απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό απ‘όλους τους ενδιαφερόμενους για την επίλυσή του. Η σωστή διαχείριση είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους τουριστικούς προορισμούς και μπορεί να “χτιστεί” μόνο πάνω σε μια περιεκτική βάση δεδομένων. Οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί πρέπει να κατανοούν την κατάστασή τους και να εντοπίζουν τα σήματα έγκαιρης προειδοποίησης.





Η έρευνα “Coping with success: Managing overcrowding in tourism destinations” που έγινε από το World Travel & Tourism Council (WTTC) και την εταιρεία McKinsey & Company, προσπαθεί να φτάσει στην ουσία του ζητήματος, να κατανοήσει τη φύση του και να προσδιορίσει συγκεκριμένες λύσεις που μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά σε σχέση με το τι είναι γνωστό ως “υπερπληθυσμός”, “υπερτουρισμός” ή “τουρισμοφοβία”.

Η έρευνα:

  • Επισημαίνει πέντε είδη προβλημάτων: αποξένωση των κατοίκων της περιοχής, περιορισμένες δυνατότητες υποδομής, μειωμένη τουριστική εμπειρία, επιβάρυνση των φυσικών πόρων και απειλή για την πολιτιστική κληρονομιά
  • Προσδιορίζει πρακτικές ενέργειες που ποικίλουν, από την εξομάλυνση του αριθμού των επισκεπτών με την πάροδο του χρόνου, τη διάχυση των επισκεπτών σε διάφορα μέρη και την προσαρμογή των τιμών ώστε να εξισορροπηθεί η προσφορά και η ζήτηση, να ρυθμιστεί ο ανεφοδιασμός των καταλυμάτων και να περιοριστεί η αλόγιστη πρόσβαση και οι δραστηριότητες
  • Αναπτύσσει ένα σύστημα που βοηθά τους προορισμούς να κατανοούν την ιδιαίτερη θέση τους και τα σήματα έγκαιρης προειδοποίησης. Με αυτό το σύστημα οι προορισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα που έχουν ήδη για να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα. Η έρευνα επικεντρώνεται σε 68 πόλεις και δημιουργεί μια γενική εικόνα, με τη μορφή ενός γραφιστικού πίνακα του κινδύνου “υπερπληθυσμού” τουριστών.
  • Βασίζεται σε ανάλυση τουριστικών στοιχείων, στην έρευνα για συγκεκριμένους προορισμούς, καθώς επίσης και σε δεκάδες συνεντεύξεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες, τουριστικές αρχές, παρόχους φιλοξενίας, αεροπορικές εταιρείες, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), πανεπιστήμια και ομάδες “think tanks”
  • Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι τοπικοί τουριστικοί μάνατζερ πρέπει να συνεργαστούν με όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για να αναπτύξουν ένα συνεκτικό σχέδιο για τη δημιουργία και τη διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης, που θέτει τα άτομα και τις κοινότητες στο επίκεντρό της. Παράλληλα, έχει μακροπρόθεσμη διάρκεια, βασίζεται στη δική του προσέγγιση και καταλήγει όχι μόνο στο να έχει θετικές επιπτώσεις για όσους φιλοξενούν τουρίστες, αλλά και εμπειρίες ζωής για εκατομμύρια ταξιδιώτες κάθε χρόνο.

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της WTTC, Gloria Guevara, δήλωσε: “Ο τουρισμός αποτελεί δύναμη για γενικό καλό στον κόσμο. Δημιουργεί θέσεις εργασίας και οικονομική ανάπτυξη. Το 2017, ο τουρισμός και τα ταξίδια θα συμβάλουν με σχεδόν 7,9 τρισ. δολ. στην παγκόσμια οικονομία. Με τον κόσμο να γίνεται πλουσιότερος -ένα δισεκατομμύριο περισσότεροι άνθρωποι θα ανήκουν στην παγκόσμια μεσαία τάξη μέχρι το 2030- και τα ταξίδια να γίνονται όλο και πιο προσιτά, ο τομέας μας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Κάποια μέρη συγκεντρώνουν ένα σημαντικό μερίδιο της ‘πίτας’ των ταξιδιών και του τουρισμού και πιθανόν να απειλούνται από τη ίδια τους τη δημοτικότητα -από περιβαλλοντική, κοινωνική ή αισθητική άποψη.

Οι 20 κορυφαίες τουριστικές χώρες του κόσμου θα δεχθούν περισσότερες αφίξεις μέχρι το 2020 από ό,τι όλος ο υπόλοιπος κόσμος συνολικά. Όπου η τουριστική ανάπτυξη γίνεται αντιληπτή αρνητικά, κάθε προορισμός έχει ένα συγκεκριμένο σύνολο προβλημάτων και προκλήσεων. Ο κοινός όμως παράγοντας είναι ότι χρειάζεται μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, όχι βραχυπρόθεσμες πρόχειρες αντιδράσεις. Οι τοπικοί τουριστικοί μάνατζερ πρέπει να συνεργαστούν με όλους τους δημόσιους, ιδιωτικούς και κοινοτικούς φορείς για να αναπτύξουν ένα συνεκτικό σχέδιο για τη δημιουργία και διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης”.


Coping With Success - Managing Overcrowding in Tourism Destinations 2017




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top