Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΑπαγόρευση τηλεπτικής διαφήμισης της Booking.com
Online booking

Απαγόρευση τηλεπτικής διαφήμισης της Booking.com

Η διαφήμιση περιελάμβανε την φράση '…αν πρέπει να κάνετε ακύρωση (της κράτησης), κάντε την. Τις περισσότερες φορές είναι δωρεάν'.
Διαπιστώθηκε ότι παρ'όλο που οι πελάτες είχαν συνήθως τη δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης, εν τέλει θα έπρεπε να πληρώσουν περισσότερα για να ισχύσει η ακύρωση.

Οι ρυθμιστικές διαφημιστικές αρχές της Βρετανίας ενημέρωσαν την Booking.com ότι θα πρέπει να αποσύρει πρόσφατη τηλεοπτική διαφήμισή της, στην οποία ισχυριζόταν ότι οι πελάτες της μπορούν να ακυρώσουν τις περισσότερες από τις κρατήσεις τους δωρεάν.

Μετά από καταγγελία πελάτη, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (Advertising Standards Authority – ASA) της Βρετανίας διερεύνησε τη διαφήμιση από τον περασμένο Ιούλιο, η οποία περιελάμβανε την φράση “…αν πρέπει να κάνετε ακύρωση (της κράτησης), κάντε την. Τις περισσότερες φορές είναι δωρεάν”.

Διαπιστώθηκε ότι παρ’όλο που οι πελάτες είχαν συνήθως τη δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης, εν τέλει θα έπρεπε να πληρώσουν περισσότερα για να ισχύσει η ακύρωση.

Η ίδια διαφήμιση, με το ίδιο λεκτικό, ήταν στον τηλεοπτικό “αέρα” και των ελληνικών καναλιών.

Η Booking.com εξήγησε ότι υπήρχαν συνήθως δύο επιλογές τιμολόγησης για τη διαμονή: Η πρώτη επιλογή ήταν η μη επιστρέψιμη, φθηνότερη κράτηση και αν οι πελάτες έκαναν αυτήν την επιλογή θα έπρεπε να πληρώσουν το πλήρες κόστος του δωματίου στο σημείο κράτησης και το οποίο δεν ήταν επιστρέψιμο. Η δεύτερη επιλογή ανέφερε τη φράση “δωρεάν ακύρωση”, αλλά είχε υψηλότερη τιμή. Εάν ένας πελάτης επέλεγε αυτήν την κράτηση, θα πληρωνε για την κράτηση μόνο μετά την ολοκλήρωση της παραμονής του, ενώ αν ακύρωνε την κράτηση εντός μιας υποδεδειγμένης χρονικής περιόδου, δε θα κατέβαλε κανένα ποσό και ως εκ τούτου θα επωφελούταν από τη δωρεάν ακύρωση.

Η Booking.com υπογράμμισε το λεκτικό στη διαφήμιση, στο σημείο που έλεγε ότι “…τις περισσότερες φορές είναι δωρεάν”. Δήλωσε ότι η φράση πληροφορούσε τους πελάτες ότι τα περισσότερα, αλλά όχι όλα τα καταλύματα, διέθεταν την επιλογή της ακύρωσης χωρίς χρέωση.

Η υπηρεσία ελέγχου (για την ASA) διαφημίσεων Clearcast, δήλωσε στην ASA ότι δε γνώριζε ότι η επιλογή της “δωρεάν ακύρωσης” ήταν πιο ακριβή από τις άλλες επιλογές όταν ενέκρινε το σενάριο της διαφήμισης, οπότε δεν ήταν και σε θέση να συμβουλεύσει για το αν ο ισχυρισμός της Booking ήταν ανεπίτρεπτος, βάσει του κώδικα BCAP (UK Code of Broadcast Advertising).

Σε απόφασή της, η ASA δήλωσε: “Ενώ κατανοήσαμε ότι οι ευέλικτες επιλογές κράτησης είναι κοινές στον ταξιδιωτικό κλάδο και λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν γενικά ότι καθώς ο βαθμός ευελιξίας αυξάνεται, το ίδιο συμβαίνει και με το κόστος, δε θεωρήσαμε ότι θα καταλάβουν από την αναφορά στην επιλογή δωρεάν ακύρωσης ότι αυτή είναι διαθέσιμη μόνο σε πιο ακριβές και ευέλικτες κρατήσεις.

Θεωρήσαμε ότι οι καταναλωτές θα καταλάβαιναν ότι η φράση ‘… αν πρέπει να κάνετε ακύρωση (της κράτησης), κάντε την. Τις περισσότερες φορές είναι δωρεάν’ σημαίνει ότι εάν επιθυμούσαν να ακυρώσουν την κράτησή τους στις περισσότερες περιπτώσεις θα μπορούσαν να το κάνουν, χωρίς να επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος.

Αναγνωρίσαμε επίσης ότι εάν ένας πελάτης έκανε ακύρωση της δωρεάν κράτησής του, εντός της σχετικής χρονικής περιόδου, θα επωφελούταν από κράτηση χωρίς επιπλέον κόστος.

Ωστόσο, θεωρήσαμε ότι οι καταναλωτές δενθα θεωρούσαν την παροχή ακύρωσης ως πρόσθετο ή/και δωρεάν πλεονέκτημα για το οποίο δε θα επιβαρύνονταν, επειδή η τιμή της κράτησης ήταν ακριβότερη, όταν περιλάμβανε την επιλογή της δωρεάν ακύρωσης”.

Έτσι, η ASA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ήταν παραπλανητική και απαγόρευσε στην Booking.com να δίνει την επιλογή της “δωρεάν” ακύρωσης, αν οι κρατήσεις αυτές θεωρούνταν προνομιακές.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024