Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Πιέσεις ενώσεων καταναλωτών στην ΕΕ για κατάργηση της ρήτρας 'μη εμφάνισης' των αεροπορικών

Βίκυ Καραντζαβέλου - 02 Φεβρουάριος 2018, 11:28

Οι επιβάτες, συνήθως, δε γνωρίζουν την ύπαρξη της ρήτρας 'μη εμφάνισης'. Αλλά και να τη γνωρίζουν, δεν μπορούν να αρνηθούν την αποδοχή της, καθώς η ρήτρα αυτή περιλαμβάνεται στους γενικούς όρους της σύμβασης αγοράς του εισιτηρίου.


Η ρήτρα της “μη εμφάνισης” δίνει το δικαίωμα, στις αεροπορικές εταιρΕίες να αρνηθούν την επιβίβαση, στο αεροσκάφος, σε επιβάτες, που δε χρησιμοποίησαν το πρώτο τμήμα της αεροπορικής τους διαδρομής. Για παράδειγμα: Κάποιος ταξιδεύει από Αθήνα για Βρυξέλλες, με επιστροφή. Έχασε την πρώτη πτήση του, από Αθήνα για Βρυξέλλες, αλλά κατάφερε να φτάσει στις Βρυξέλλες, με κάποιο άλλο μέσο, ή με κάποια άλλη εταιρεία. Η ρήτρα μη εμφάνισης θα επιτρέψει, στην αεροπορική του εταιρεία να του αρνηθεί την επιβίβαση του, στην πτήση της επιστροφής του, από Βρυξέλλες για Αθήνα.

Η ρήτρα αυτή δημιουργεί μια σημαντική ανισορροπία, ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες. Οι επιβάτες συνήθως, δε γνωρίζουν την υπαρξή της. Αλλά και να τη γνωρίζουν, δεν μπορούν να αρνηθούν την αποδοχή της, καθώς η ρήτρα αυτή περιλαμβάνεται, στους γενικούς όρους της σύμβασης αγοράς του εισιτηρίου, τους οποίους, αν δεν αποδεχθούν οι επιβάτες, δεν μπορούν να αγοράσουν το εισιτήριο. Επιπλέον, οι καταναλωτές – επιβάτες δεν λάμβαναν καμία αποζημίωση, ή κάποιο όφελος για την άρνηση επιβίβασης, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες, την ίδια στιγμή κρατούν το αντίτιμο του εισιτηρίου επιστροφής, ή ακόμα χειρότερα πωλούν τη θέση, σε κάποιον άλλο επιβάτη.

Αρκετά δικαστήρια στην ΕΕ έχουν αποφασίσει κατά της συγκεκριμένης ρήτρας. Τόσο γερμανικά όσο και ισπανικά δικαστήρια εξέδωσαν αποφάσεις σύμφωνα με τις οποίες η ρήτρα “μη εμφάνισης” αποτελεί άδικο κανόνα στο συμβόλαιο αγοράς του εισιτηρίου, ακολουθώντας  την εθνική τους νομοθεσία (Directive 93/13/EEC) και με την αιτιολογία ότι:
α.Η απώλεια ολόκληρου του εισιτηρίου ως αποτέλεσμα της επιλογής να μη χρησιμοποιηθεί μέρος του είναι δυσανάλογη και στερείται εύλογης δικαιολογίας.
β. Τέτοιες ρήτρες δημιουργούν σημαντική ανισορροπία μεταξύ του καταναλωτή και της αεροπορικής εταιρείας, δεδομένου ότι ο καταναλωτής δε λαμβάνει κανένα ανάλογο ή πρόσθετο όφελος για την περικοπή του δικαιώματός του να μην ταξιδέψει.
γ. Τέτοιες ρήτρες συνιστούν ανεπίτρεπτη δυσάρεστη έκπληξη για τους καταναλωτές, δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την άρνηση επιβίβασης, ελλείψει της ρήτρας.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών θεωρεί ότι αυτή η ρήτρα είναι καταχρηστική και άδικη και πρέπει να καταργηθεί. Μαζί με τις άλλες ενώσεις Καταναλωτών, στην Ευρώπη, προσπαθούν να πιέσουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει δράση, εναντίον αυτής της άδικης πρακτικής.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. καλεί όλους τους καταναλωτές της Ελλάδας, που έπεσαν θύματα τέτοιας πρακτικής να κάνουν γνωστό το πρόβλημά τους με γραπτή διαμαρτυρία στην αεροπορική τους εταιρεία και να ενημερώσουν και το ΚΕ.Π.ΚΑ.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top