Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Συνέδρια

Η τουριστική ανάπτυξη απαιτεί εγρήγορση και βελτίωση του προϊόντος

Θοδωρής Κουμέλης - 14 Μάιος 2018, 15:02

Η Ελλάδα δεν πρέπει να επαναπαυτεί στις επιτυχίες και στα αλλεπάλληλα ρεκόρ επισκεπτών, αλλά χρειάζεται εγρήγορση, αναβάθμιση του προϊόντος και συνεχής ανανέωση της τουριστικής εμπειρίας.


Με ενδιαφέρον και επιτυχία πραγματοποιήθηκε από τα 5 διμερή επιμελητήρια, το Ελληνο-Αμερικανικό, το Ελληνοβρετανικό, το Ελληνογαλλικό, το Ελληνογερμανικό και το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το 3ο Συνέδριο Τουρισμού με τίτλο “Ποιότητα στη Μαζικότητα - Η Συνταγή της Επιτυχίας”.

Ο πρόεδρος Επιτροπής Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, κ. Στέφανος Τζιρίτης, κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του συνεδρίου, τόνισε: “Διανύουμε μία ιδιαίτερα νευραλγική φάση, καθώς σε αυτή τη χρονική στιγμή του restart της οικονομίας, η στρατηγική και οι προτεραιότητες επαναπροσδιορίζονται και οι επιχειρηματικές κινήσεις του σήμερα θα θέσουν βάσεις, καθορίζοντας τον μακροπρόθεσμο ορίζοντα της ελληνικής οικονομίας”.

Πρόσθεσε δε, ότι “σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, για τη συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2017, ο ελληνικός τουρισμός παρουσίασε πέρυσι αύξηση εσόδων από το εξωτερικό κατά 11,4% ή κατά 1,45 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2016. Η συνολική αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας εκτιμάται σε 1,56 δισ. ευρώ (δηλ. από 16,7 δισ. ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ το 2016 σε 18,3 δισ. ευρώ το 2017). Επίσης, ο τουρισμός συνέβαλε άμεσα στη δημιουργία του 10,3% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η άμεση και έμμεση συμβολή του εκτιμάται από 22,6% έως 27,3%”. Ολοκλήρωσε, επισημαίνοντας, ότι “γίνεται αντιληπτό ότι ο τουρισμός επηρεάζει πολλούς άλλους κλάδους όπως για παράδειγμα τον κατασκευαστικό, της εστίασης κ.ά., δρώντας πολλαπλασιαστικά για τη βελτίωση της συνολικής οικονομίας”.

Στον χαιρετισμό του, ο αντιπρόεδρος του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Νικόλας Μπακατσέλος, δήλωσε χαρακτηριστικά, “η Ελλάδα δεν πρέπει να επαναπαυτεί στις επιτυχίες και στα αλλεπάλληλα ρεκόρ επισκεπτών. Χρειάζεται εγρήγορση, αναβάθμιση του προϊόντος και συνεχής ανανέωση της τουριστικής εμπειρίας. Και αυτά μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω διαρκών επενδύσεων, επενδύσεων που δε θα περιορίζονται μονάχα σε τουριστικές μονάδες αλλά θα διαχέονται σχεδόν σε όλο το φάσμα της ελληνικής οικονομίας”. Συνέχισε αναφερόμενος “στη διοργάνωση του Αμερικανικού Περιπτέρου στην επερχόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου οι ΗΠΑ θα αποτελούν την τιμώμενη χώρα. Πρόκειται για βαρύνουσας σημασίας γεγονός το οποίο θα επαναφέρει τη Βόρειο Ελλάδα στο διεθνές προσκήνιο. Το Ελληνο-Αμερικανικό Επιμελητήριο θα δώσει ιδιαίτερο βάρος σε εκθέτες από τους χώρους της εκπαίδευσης και τεχνολογίας αιχμής ενώ αναμένουμε ότι θα συμβάλουμε στην ποιοτική αύξηση του τουριστικού ρεύματος αφού ως γνωστόν ο εκθεσιακός και συνεδριακός τουρισμός προσδίδουν σημαντική προστιθέμενη αξία”.

Στην κεντρική ομιλία, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού κ. Γιώργος Τζιάλλας αναφέρθηκε στην προσέλκυση επενδύσεων στον τουριστικό τομέα, τόσο από Έλληνες επιχειρηματίες όσο και από ξένους. Ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης του τουριστικού κλάδου, στην τελευταία τριετία προστέθηκαν 25.000 νέες κλίνες στο δυναμικό της χώρας και αυτές μόνο σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων. Άλλωστε, από τις αιτήσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου, το 50% αφορούν επενδυτικά projects στον τουρισμό.



Παράλληλα σημείωσε, “η προσέλκυση μεγάλων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα, είναι μία απο τις επιδιώξεις της ηγεσίας του Υπουργείου Τουρισμού, που βλέπει τη Θεσσαλονίκη με γοργούς ρυθμούς να ανεβαίνει σαν προορισμός city break και σύντομα να ‘πιάνει’ τις υψηλές πληρότητες της Αθήνας που ξεπερνούν το 95%”. Κλείνοντας την ομιλία του ανακοίνωσε δύο μεγάλα προγράμματα που εκκινούν και αφορούν στον ιαματικό τουρισμό και την υποστήριξη των υποδομών, που μέσω των δήμων, απευθύνονται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Δικτύων κ. Γιάννης Γιώργος επεσήμανε την επείγουσα ανάγκη για αφύπνιση στο ζήτημα της αναβάθμισης των υποδομών ώστε “το όνειρο να μη γίνει εφιάλτης και η ανάπτυξη να μην γίνει μαρασμός και αποσύνθεση”.

Ο κ. Γιώργος μεταξύ άλλων ανέφερε: “Είναι γνωστό πως ο τουρισμός βοηθά στην ανάπτυξη όλης της Περιφέρειας και συνεπώς χρειάζεται εθνικός σχεδιασμός που θα λαμβάνει εξειδικευμένα μέτρα (όπως η δημιουργία σταθερού ελκυστικού και διαφανούς φορολογικού και εργασιακού περιβάλλοντος), αλλά και έργα (σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, μετρό, αεροδρόμια, λιμάνια και μαρίνες, ύδρευση – αποχέτευση και καθαρό περιβάλλον)”.




Μεγάλη έμφαση δόθηκε από τον κ. Γιώργο στις προτεραιότητες που θα πρέπει να εστιάσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Συγκεκριμένα τόνισε:

  • “Η προστασία και ανάδειξη του φυσικού κάλλους και των ιδιαιτεροτήτων κάθε ξεχωριστού τόπου μέσα από ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο που να περιλαμβάνει επιμέρους σχέδια ανά νομό. Κάθε έργο, συγκοινωνιακό ή υδραυλικό, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την φέρουσα ικανότητα της κάθε περιοχής και οι παρεμβάσεις να είναι προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά με όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντικό κόστος.
  • Οι σύγχρονοι οδικοί άξονες, εκτός της ασφαλούς και γρήγορης μετακίνησης, ενώνουν λαούς, πολιτισμούς και κουλτούρες. Αναπτύσσουν τις ανθρώπινες σχέσεις ενισχύοντας τους θεσμούς μεταξύ των λαών, ταυτόχρονα όμως βοηθούν και στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος και επομένως και του ΑΕΠ των χωρών που μαστίζονται από την κρίση όπως η Ελλάδα. Παράδειγμα η ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού που πολλαπλασίασε τις επισκέψεις κυρίως των Βαλκάνιων γειτόνων σε όλη τη Β. Ελλάδα, από την Κέρκυρα και την Πάργα μέχρι την Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.
  • Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων των λιμνών και των ποταμών και η αναβάθμιση των παρόχθιων υποδομών τους, έδωσε τεράστια ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη πολλών περιοχών που βρίσκονται μακριά από την παράλια ζώνη, κοντά όμως σε λίμνες ή ποτάμια. Συνεπώς η ολοένα αυξανόμενη ένταξη και υλοποίηση έργων Βιολογικών Σταθμών και Αποχετεύσεων σε πόλεις ή χωριά που μέχρι τώρα στερούνταν τέτοιων υποδομών, εντάσσει πολλές “άγνωστες” μέχρι χθες περιοχές στην κατηγορία των τουριστικά αναβαθμισμένων τόπων.
  • Η κατασκευή και αναβάθμιση μικρών ή μεγάλων λιμανιών αλλά και αλιευτικών και τουριστικών καταφυγίων δίνει τη δυνατότητα σ’αυτούς που χρόνια τώρα υφαίνουν με τις ρότες των σκαφών τους τις σχέσεις με τους κατοίκους των παράλιας χώρας, να γνωρίσουν νέους προορισμούς και να προσεγγίσουν νέους τόπους καθιστώντας τα ψαροχώρια σε ξεχωριστές τουριστικές επιλογές στις επίμονες αναζητήσεις τους.
  • Κάθε καινούριος αεροδιάδρομος, όπως π.χ. αυτός του αεροδρομίου ‘Μακεδονία’, φέρνει πολύ πιο κοντά τους κατοίκους της Β. Ευρώπης, της Αμερικής, της Ασίας και όχι μόνο, στην αγαπημένη πόλη όλων των Ελλήνων, την Θεσσαλονίκη. Το ίδιο συμβαίνει και σε κάθε μικρότερη πόλη της χώρας στην οποία σχεδιάζεται και υλοποιείται κάποιο τέτοιο έργο.
  • Η αναβάθμιση των μουσειακών εγκαταστάσεων, όταν αυτή λαμβάνει χώρα σε εύλογο χρονικό διάστημα και όχι σε δέκα (10) χρόνια όπως αυτή του Αρχαιολογικού Μουσείου Πολυγύρου, καθώς και η μέριμνα για καθημερινή κανονική λειτουργία τους, θα οδηγήσει σε ανάπτυξη της συναφούς τοπικής κοινωνίας.
  • Η διασφάλιση της ποιότητας αλλά και της ποσότητας του πόσιμου νερού των οικισμών μας, μέσα από έργα ύδρευσης αλλά και εμπλουτισμού του υδροφόρου ορίζοντα (φράγματα, μικρολιμνοδεξαμενές, αναβαθμοί κ.ά.) οδηγούν στη μακροζωία των ήδη υπαρχόντων τουριστικών υποδομών, αλλά και στην προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων.
  • Τέλος, η διατήρηση της αρχιτεκτονικής των κτιρίων των παραδοσιακών μας οικισμών και η συντήρησή τους βοηθούν στην ανάδειξη και προβολή των ιδιαίτερων φυσικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών κάθε περιοχής”.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Σωτήρης Θεοφάνης, αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης της σχέσης πόλης και λιμανιού καταργώντας το άτοπο δίλημμα που υπάρχει σήμερα. Παράλληλα, τόνισε την ανάδειξη της προστιθέμενης αξίας της θέσης της ιστορικής διαδρομής της Θεσσαλονίκης, αλλά και της θέσης παραγωγής του προϊόντος κρουαζιέρα.

Η προϊσταμένη ΕΟΤ Γαλλίας, Ισπανίας, Πορτογαλίας κα Δήμητρα Βοζίκη, παρουσίασε τη μετάβαση του τουρισμού σε μια ψηφιακή εποχή και στην εξέλιξη του προϊόντος μέσω των κοινωνικών δικτύων. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι το 34% των τουριστών επηρεάζονται από τα social media και ότι ο διαθέσιμος χρόνος επηρεασμού τους είναι μόλις 39’‘. Αναφορικά στις ανάγκες της Ελλάδας, τόνισε: “Βελτίωση του προϊόντος, διαφοροποίηση του σε σχέση με τον ανταγωνισμό, εγγύηση ‘what you book is what you get’, δημιουργία αυθεντικών εμπειριών και βελτιστοποίηση της διαχείρισης των επισκεπτών”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top