Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουρισμός και οικονομία

Αυξήσεις σε αφίξεις και έσοδα συμβάλουν στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας

Βίκυ Καραντζαβέλου - 31 Ιούλιος 2018, 16:40

Όσον αφορά στις τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, η Ελλάδα συνολικά (με εξαίρεση Μύκονο και Σαντορίνη) είναι φθηνότερη σε όλες τις κατηγορίες - εκτός της Τουρκίας, που φέτος ανακάμπτει, χρησιμοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική ως βασικό της εργαλείο.


Σύμφωνα με το τελευταίο Στατιστικό Δελτίο του SETE Intellince (Ιούλιος 2018), καταγράφεται αύξηση των αεροπορικών και οδικών αφίξεων τον Ιούνιο 2018 έναντι του Ιουνίου 2017:

  • στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων 14,6% (18% από την αρχή του έτους). Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (27%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (11,7%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι 23,1% και 15,8% αντίστοιχα.
  • οι διεθνείς οδικές αφίξεις, αυξήθηκαν κατά 8,4%, ενώ από από την αρχή του έτους η αύξηση ανέρχεται σε 3,1%.

Οι αυξημένες αφίξεις αποτυπώνονται και στην Έρευνα Συνόρων της ΤτΕ, με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση του Μαΐου αυξημένη κατά 23,6% σε σχέση με τον Μάιο 2017, και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά 34,7%. Οι αντίστοιχες μεταβολές από την αρχή του έτους είναι 16,8% και 21,7% αντίστοιχα. Υπήρξε δηλαδή τον Μάιο μια σημαντική αύξηση της ΜΚΔ, που παρέσυρε και την ΜΚΔ από την αρχή του έτους.

Εξελίξεις στον ελληνικό τουρισμό
Συνεχίζεται η κινητικότητα στον ξενοδοχειακό χώρο με δυο σημαντικές επενδυτικές εξελίξεις. H Evergolf, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη (κύριος μέτοχος της Aegean και της Autohellas) απέκτησε σημαντικό ποσοστό της Golf Residences, ιδιοκτήτριας εταιρείας και operator πέντε μεγάλων τουριστικών μονάδων της Κρήτης (Blue Palace a Luxury Collection Resort & Spa, Agapi Beach Resort, Cretan Malian Park, Village Heights και Koutouloufari Village Holiday Club). Επίσης, η επενδυτική εταιρεία HIG απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στην ιδιοκτήτρια εταιρεία των ξενοδοχείων Amillia Mare και Paradise Village στη Ρόδο, ενώ η διαχείρισή τους παραμένει υπό την Aldemar.

Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, παρά τις ανοδικές τάσεις, και σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού. Η Ελλάδα συνολικά (με εξαίρεση Μύκονο και Σαντορίνη) είναι φθηνότερη σε όλες τις κατηγορίες - εκτός της Τουρκίας που φέτος ανακάμπτει χρησιμοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική ως βασικό της εργαλείο. Και αυτό, παρά τις πολύ υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις που υφίσταται το ελληνικό ξενοδοχειακό προϊόν σε σχέση με το αντίστοιχο προϊόν των άμεσα ανταγωνιστικών προορισμών – για κάθε 100 ευρώ που δαπανά ένας τουρίστας στην Ελλάδα για διαμονή σε 4* ξενοδοχείο, τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα κατά περίπου 20% έως 120% από τα αντίστοιχα στους ανταγωνιστικούς προορισμούς Κροατία, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Κύπρο.

Η πορεία της ελληνικής οικονομίας
Συνεχίζεται η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας με σημαντική συμβολή και του τουρισμού: πέραν των αυξήσεων σε αφίξεις και έσοδα, σημαντική είναι και η συμβολή του στην αύξηση της απασχόλησης, αφού τον Ιούνιο, βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, προστέθηκαν 29.816 θέσεις απασχόλησης στην εστίαση και 24.319 στα καταλύματα.

Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, το πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να υπερβεί τόσο τον στόχο του 3ου Μνημονίου για 3,5% του ΑΕΠ όσο και τον στόχο του Προϋπολογισμού για 3,82% του ΑΕΠ.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων, η S&P αναβάθμισε την προοπτική για την εξέλιξη της πιστοληπτικής διαβάθμισης της Ελλάδος από “σταθερή” σε “θετική”, με τη διαβάθμιση στο “B+”. Αναμένεται και νέα αναβάθμιση, αν επιβεβαιωθούν οι προαναφερθείσες εκτιμήσεις για την αύξηση του ΑΕΠ στο β’ 3μηνο 2018. Η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου κυμαίνεται στο 3,85%, παρά την αβεβαιότητα που προκύπτει από την πολιτική κατάσταση στην Ιταλία, και παρά την απουσία στήριξης των ελληνικών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

SETE INTELLIGENCE - Στατιστικό Δελτίο 07 2018




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top