Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Προβολή προοριμού

"Apodixi please": Εκστρατεία ενημέρωσης των τουριστών στην Ελλάδα

Άγγελος Ρεστάνης - 13 Αύγουστος 2018, 14:15

Το μήνυμα "Apodixi please" αποσκοπεί να ενημερώσει για τα δικαιώματα των καταναλωτών στην Ελλάδα.


Εκστρατεία ενημέρωσης των ξένων τουριστών, για τα δικαιώματά τους στις συναλλαγές στην Ελλάδα, ξεκίνησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Σχετική διαφήμιση μέσω Google εμφανίζεται ήδη στους μεγαλύτερους ιστότοπους όλου του κόσμου, ενώ σύντομα θα εμφανιστούν αφίσες με οδηγίες για το “τι είναι απόδειξη και τι όχι” στα αεροδρόμια.

Σε πρώτη φάση, πατώντας το σχετικό μπάνερ, οι ξένοι τουρίστες θα διαβάζουν το παρακάτω μήνυμα της ΑΑΔΕ (στα αγγλικά):

“Καλώς Ήλθατε στην ΕΛΛΑΔΑ!”

Αυτό το μήνυμα αποσκοπεί να ενημερώσει για τα δικαιώματα των καταναλωτών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο, όλα τα ξενοδοχεία, εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και, γενικά, σχεδόν όλοι οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών (με λίγες εξαιρέσεις, όπως οδηγοί ταξί και περίπτερα) υποχρεούνται να δέχονται χρεωστικές, πιστωτικές ή προπληρωμένες κάρτες.

Επομένως, δεν χρειάζεται να πληρώσουν οι επισκέπτες με μετρητά. Μπορούν να ζητήσουν να πληρώσουν με κάρτα.

Επιπλέον, όλοι οι προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών υποχρεούνται να εκδίδουν αποδείξεις στους πελάτες τους. Ο καταναλωτής δεν υποχρεούται να πληρώνει, με μετρητά ή με κάρτα, εάν δεν του δοθεί νόμιμη απόδειξη πληρωμής (”apodixi”).

Τα εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, καταστήματα, μίνι μάρκετ και γενικά σχεδόν όλοι οι προμηθευτές αγαθών υποχρεούνται να διαθέτουν ηλεκτρονικά ταμειακές μηχανές και δεν επιτρέπεται να εκδίδουν χειρόγραφες αποδείξεις ή τυπωμένες σε απλό χαρτί.

Για όσους απαλλάσσονται από την υποχρέωση να διαθέτουν ηλεκτρονικές ταμειακές μηχανές (συγκεκριμένα, ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών όπως ξενοδοχεία, κλινικές, γιατροί, δικηγόροι κ.λπ.), οι αποδείξεις που τυπώνονται στις περισσότερες των περιπτώσεων, πρέπει να περιλαμβάνουν το όνομα, τη διεύθυνση και το εννιαψήφιο ΑΦΜ τους.

Έτσι, σε κάθε περίπτωση, προτού πληρώσουν οι κταναλωτές, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν απόδειξη και δεν είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν αν δεν τη λάβετε. Είναι τόσο απλό να λέτε στα ελληνικά: “Apodixi please”! (=Απόδειξη παρακαλώ!)

Χρησιμοποιώντας την κάρτα για τις πληρωμές και ζητώντας απόδειξη, βοηθούν την ελληνική φορολογική αρχή να εισπράξει φόρους που συμπεριλαμβάνονται στην τιμή.

“Καλή διαμονή”

Εξάλλου, στις αφίσες που θα τοποθετηθούν στα αεροδρόμια, κάτω από μια ωραία φωτογραφία ενός τραπεζιού εστιατορίου - δίπλα στη θάλασσα, θα υπάρχει η εικόνα μιας νόμιμης απόδειξης, συνοδευόμενη από το εξής κείμενο (στα αγγλικά): “#Apodixi_Please (απόδειξη παρακαλώ). Καλώς ήλθατε στην Ελλάδα. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα καταναλωτικά δικαιώματά σας. Όλα τα ξενοδοχεία, εστιατόρια και καταστήματα υποχρεούνται να δέχονται χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες. Δεν υποχρεούστε να πληρώσετε εάν δεν λάβετε απόδειξη. Γι’ αυτό, ζητήστε να πληρώσετε με κάρτα. Ζητήστε απόδειξη. Είναι τόσο απλό να το πείτε ελληνικά: #Apodixi_Please”.



|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top