Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Σιδηρόδρομος

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με το 'Ασημένιο Βέλος'

Τατιάνα Ρόκου - 22 Αύγουστος 2018, 09:57

Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS, κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο, που μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα, εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη - Αθήνα σε 3 ώρες και 20 λεπτά.


Το “Ασημένιο Βέλος”, το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική Ferrovie dello Stato (FS) για να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 3,5 ώρες θα παρουσιαστεί επίσημα στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ. Όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, το “Frecciargento ETR 485”, όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, μεταφέρθηκε ήδη -σύμφωνα με πληροφορίες- από τη Ρώμη στο Cervignano πριν από λίγες ημέρες, προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα και να φτάσει στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια. Πριν από την “επίσημη πρώτη” στις 8 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με πληροφορίες 4-5 δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα του δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, το “Ασημένιο Βέλος” με τα εννέα βαγόνια του δε θα διαγράψει τη μόνιμη πορεία του επί ελληνικού εδάφους προτού ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, “δύσκολο” τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χλμ. Μετά τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, το τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.

Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο -που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια “Pendolino” και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη - Αθήνα στον χρόνο των 3 ωρών και 20 λεπτών. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο “Κόκκινο Βέλος” (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χλμ. την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Οι Έλληνες μηχανοδηγοί ανέφεραν ότι στελέχη της ΕΕΣΣΤΥ, μετά απο συνενόηση και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνοδεύουν το συρμό. “Μόλις περάσει την Ειδομένη ο συρμός, θα βρίσκονται επί τόπου και οι Έλληνες μηχανοδηγοί που έχουν εκπαιδευτεί για να παραλάβουν και αυτοί με την σειρά τους τον συρμό που θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια απο τις 4 Σεπτεμβρίου στην γραμμή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top