Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΠλήθος στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας παρόντα στο φετινό Navigator Forum
Συνέδρια

Πλήθος στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας παρόντα στο φετινό Navigator Forum

Επίτευγμα του φετινού Navigator Forum θεωρείται ο ανοιχτός διάλογος που διεξήχθη μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα από εκπροσώπους όλου του φάσματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Με επιτυχία διοργανώθηκε από τη Navigator Shipping Consultants το “18ο Navigator Forum 2018” στο πλαίσιο του 1ου Navigator – The Shipping Decision Makers Weekend, 21-23 Σεπτεμβρίου 2018, στο νησί της Χίου, με συμμετοχή περίπου 300 εξεχουσών στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών, οργανισμών και Τύπου, εκπροσώπων του λιμενικού, πρεσβειών, καθηγητών και φοιτητών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως και καθηγητών και σπουδαστών των ΑΕΝ Οινουσών και Χίου.

Επίτευγμα του φετινού Navigator Forum θεωρείται ο ανοιχτός διάλογος που διεξήχθη μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα από εκπροσώπους όλου του φάσματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων της λιμενάρχη Χίου, κας Ειρήνης Αργύρη, του διοικητή της ΑΕΝ Οινουσσών, πλωτάρχη κ. Παντελεήμων Βατούση, της διευθύντριας Σπουδών της ΑΕΝ Χίου, κας Μαρίας Μακκά, όπως και ναυτικων που ταξιδεύουν σε ελληνικά βαπόρια, αφού ίσως για πρώτη φορά ετέθησαν όχι μόνο τα προβλήματα του κλάδου, αλλά και προτάσεις άμεσης επίλυσής τους.

Η διευθύνουσα συμβουλος της Navigator, κα Δανάη Μπεζαντάκου, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του φόρουμ, υπογράμμισε ότι βασικές προϋποθέσεις, προκειμένου να διατηρηθεί η πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας παγκοσμίως είναι να υπάρχουν: Οργάνωση – Μέθοδος – Δουλειά – Χρηματοδότηση – Γνώση… αλλά και αφύπνιση της επόμενης γενιάς από τώρα καθώς ήδη είναι αργά για αργότερα. Ο πρόεδρος της Navigator, καπ. Δημήτρης Μπεζαντάκος, τόνισε ότι αξία των εννοιών της συνέργιας και του “hands on” (δηλαδή της προσωπική επαφής και φροντίδας), είναι το κλειδί της επιτυχίας στην επίτευξη στόχων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτης Κουβέλης, τόνισε ότι το υπουργείο αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη της ναυτικής εκπαίδευσης και προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων, έχοντας ξεκινήσει, σε συνεργασία με φορείς του εφοπλισμού, μια τεράστια προσπάθεια για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, με τον εκσυγχρονισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων των ΑΕΝ, του προγράμματος Σπουδών τους και τη σύνδεση των σχολών, με Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ελληνικά και του εξωτερικού. Με τον τρόπο αυτό δεν εξασφαλίζονται μόνο άρτια εκπαιδευμένοι ναυτικοί, αλλά και άξια ναυτιλιακά στελέχη, αυριανοί μας συνάδελφοι.

Ο δρ. Γιώργος Πατέρας, Managing Director – Aegeaus Shipping SA και πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, πραγματοποίησε τον εναρκτήριο χαιρετισμό και στα πλαίσια της τοποθέτησης του με τίτλο “Τo scrub or not to scrub?” υπογράμμισε πως το θέμα των scrubbers είναι μια εμπορική συζήτηση και όχι μια περιβαλλοντική διαβούλευση.

Το μέλλον της ναυτιλίας: Ο ρόλος της τεχνολογίας, οι περιβαλλοντικές εξελίξεις και οι αλλαγές στο ανθρώπινο δυναμικό” ήταν ο τίτλος του πρώτου πάνελ συντονίστρια του οποίου ήταν η κα Έλενα Αθουσάκη, Head of Maritime Sustainable Center – PwC, η οποία μίλησε για την ατζέντα που έχει τεθεί για το μέλλον (Agenda 2030) από τον ΙΜΟ και έχει θέσει 17 στόχους και περισσότερους από 160 υποστόχους για το περιβάλλον, τον άνθρωπο, την τεχνολογία, την καινοτομία και εν τέλει την παγκόσμια ειρήνη.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι κ.κ.: Κατερίνα Σκουρτανιώτη, Managing Director – Venlys Maritime Specialisation Services, Ρομπέρτο Κούστας, συνιδρυτής και CEO – Deepsea Technologies, Κωστής Αχλαδίτης, Managing Director – Golden Cargo και Β’ αντιπρόεδρος – ΕΒΕΠ, Άννα-Μαρία Κοτρίκλα, επίκ. καθηγήτρια Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, καπ. Γιώργος Τσουρής, πρόεδρος – Chios Marine Club και Operations Manager- Blue Planet Shipping SA. Τα θέματα που αναπτύχθηκαν αφορούσαν τη σημαντικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις δυνατότητες ανάπτυξης που προσφέρει μετατρέποντας τη στρατηγική θέση των λιμανιών της χώρας σε hubs μέσω των οποίων μπορούν εμπορεύματα από την ανατολή να μεταφέρονται στη δύση. Ο κ. Αχλαδίτης υπογράμμισε πως η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί πλέον τον τρίτο πυλώνα ανάπτυξης της χώρας μετά την ναυτιλία και τον τουρισμό, η οποία όμως έχει χώρο για βελτίωση τεχνολογικά.

Επίσης, ο κ. Κούστας ανέλυσε την τεχνολογία blockchain, η οποία θα συνδυάζει αμέτρητα δεδομένα με καταλύτη την υπερβολική ταχύτητα με σκοπό την συλλογή χρήσιμων αποτελεσμάτων για τον άνθρωπο. Εξ άλλου, η κα Σκουρτανιώτη εστίασε στον ανθρώπινο παράγοντα, η σημασία του οποίου ήταν, είναι και μελλοντικά θα εξακολουθήσει να είναι ανυπέρβλητη, τόσο ώστε να συντελεί στο να διίστανται οι απόψεις για το unmanned ship, ενώ η άποψη ότι η τεχνολογία είναι απαραίτητη, χωρίς όμως να μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο βρήκε σύμφωνους όλους τους ομιλητές.

Στο δεύτερο πάνελ με τίτλο “Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον”, το οποίο συντόνισε ο καπ. Γιώργος Τσουρής, πρόεδρος – Chios Marine Club & Operations Manager- Blue Planet Shipping SA, συμμετείχαν οι κ.κ.: Γιώργος Τσαβλίρης, Principal – Tsavliris Salvage Group, Θεόφιλος Ξενακούδης, Director, Worldwide Business Operations / Managing Director – IRI/The Marshall Islands Registry, Γιώργος Αλεξανδράτος, General Manager – Apollonia Lines SA και αντιπρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Γιώργος Ξηραδάκης, Managing Director – XRTC Business Consultants Ltd και πρόεδρος – The Propeller Club (Port of Piraeus), Άντζυ Χάρτμαν, Εxecutive Vice President – Starbulk SA και πρόεδρος – Wista Hellas, Ντίνος Αρκουμάνης, πρόεδρος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου – Μητροπολιτικό Κολλέγιο, Γιώργος Γεωργούλης, πλοίαρχος Ε.Ν., μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Ο κ. Ξηραδάκης επεσήμανε την ανάγκη επιστροφής στις παραδοσιακές ναυτικές αξίες, καθώς η γενιά των πενηντάρηδων είναι η τελευταία γενιά που ταξίδεψε σε ελληνικά πλοία, ενώ η κα Hartmann τόνισε πως για την καλύτερη επικοινωνία πλοίου – γραφείου θα πρέπει όλοι να ζήσουν ένα διάστημα επάνω στο πλοίο για να μπορούν να καταλαβαίνουν τις ανάγκες των ναυτικών. “Πρέπει στη ζωή να έχεις ήθος, να είσαι θρήσκος, πιστός, ταπεινός και ευγενικός για να έχεις θέση στη ναυτιλία. Η δημιουργία και οι νέες ιδέες πηγάζουν από την φτώχεια και όχι τον πλούτο. Πλούσιος σημαίνει ‘πλήρης ουσίας’. Η τεχνολογία δε γίνεται χωρίς να δουλεύει η ψυχή και η λεβεντιά του ανθρώπου“, υποστήριξε ο κ. Τσαβλίρης.

Ο κ. Αρκουμάνης τόνισε ότι η εκπαίδευση είναι 50% γνώση και 50% προσωπικότητα, ανέφερε δε, ότι εκτός από το κόστος, το περιβάλλον έχει πολύ μεγάλη απήχηση στους νέους, ενώ υποχρέωση των μεγαλυτέρων είναι να στηρίξουν και να βοηθήσουν περαιτέρω στην διατήρηση αυτής της τάσης. Εξ άλλου υπογράμμισε την σημαντικότητα και συνεισφορά και της ιδιωτικής εκπαίδευσης παράλληλα με τη δημόσια, στην απόκτηση ναυτιλιακών γνώσεων.

Στη συνέχεια ο κ. Ξενακούδης μίλησε για την θετική ανταπόκριση από την αγορά ως προς τους κανονισμούς. Συνέστησε λίγη προσοχή στις αποφάσεις που λαμβάνονται στον IMO διότι ακόμα και εκεί το δίκαιο των ισχυρών συμφερόντων επικρατεί και το όποιο βάρος πέφτει στις πλάτες των πλοιοκτητών.

Ο κ. Τσουρής υπογράμμισε τη σημαντικότητα ανάπτυξης επαγγελματικής κουλτούρας των στελεχών ως προς την ορθή διαχείριση πληροφοριών όπου διαχειρίζονται καθημερινά. Ο κ. Αλεξανδράτος τόνισε την αναγκαιότητα ελληνικών συνεδρίων, ελληνικών πληρωμάτων, αλλά πάνω από όλα την εισαγωγή του μαθήματος ναυτιλίας επιτέλους στα σχολεία, πράγμα που αποτελεί και θεμέλιο λίθο του YES Forum.

“Οι νέες προκλήσεις της ναυτιλίας και ο ρόλος της εκπαίδευσης” ήταν ο τίτλος του τρίτου πάνελ το οποίο συντόνισε ο καθηγητής κ. Σεραφείμ Κάπρος, Πρόεδρος Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου και συμμετείχαν οι κ.κ.: Μαρία Λεκάκου, καθηγήτρια, κοσμήτορας Σχολής Επιστημών της Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Μαρία Μακκά, διευθύντρια Σπουδών – ΑΕΝ Χίου, Γιώργος Τσουρής, πρόεδρος, Chios Marine Club &Ops. Manager- Blue Planet Shipping SA, Μιχάλης Φραγκιάς, πλοίαρχος Ε.Ν., DPA Sun Enterprises Ltd, Κώστας Καλαργυρός, Group HR Director, Latsco Shipping Ltd, Γιώργος Γεωργούλης, πλοίαρχος Ε.Ν., μέλος Ε.ΔΙ.Π. Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Ο κ. Κάπρος ανέφερε ότι βασικός πυλώνας του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι η ορθή γνώση αλλά και η διαδικασία απόκτησης πρακτικής άσκησης. Επίσης, η κοσμήτορας σημείωσε; “Εφαρμόζουμε μοντέλα επιχειρηματικότητας που βασίζονται στην τεχνολογία και χρησιμοποιούμε το νησί σαν ένα εργαστήριο γνώσης”. Η κα Μακκά τόνισε πως τα νέα παιδιά επιτέλους στρέφονται στη ναυτιλία και ήδη 100 περίπου σπουδαστές της ΑΕΝ Χίου ήδη συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό τα νέα παιδιά μπαίνουν στο εργασιακό τους περιβάλλον από τα 18 τους χρόνια. Η δια βίου μάθηση είναι πλέον κομμάτι της ζωής του ναυτικού. “Είχα την τύχη να διαχειριστώ νέους, την επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό, σε μία εταιρεία που η πλειονότητα είναι Έλληνες ναυτικοί. Σήμερα έρχονται δόκιμοι και τα καμαρώνεις. Με τις γνώσεις τους, την αφοσίωσή τους, τα αγγλικά τους. Βιοποριστικά τα παιδιά αυτά έχουν εξασφαλιστεί. Μετά από 50 και πλέον χρόνια στην θάλασσα μπορώ με σιγουριά να πω ότι το νερό που τρέχει στις ναυτιλιακές βρύσες είναι αξιόλογο”, ανέφερε ο κ. Φραγκιάς.

“Πρέπει να γνωρίσεις τον άνθρωπο που θα επιλέξεις. Δεν μπορείς να ασκήσεις διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αν δεν καταλάβεις τις ιδιαιτερότητες και την κουλτούρα της εταιρείας. Θα ήθελα οι εταιρείες να είναι πολύ πιο κοντά με τα πανεπιστήμια. Οι αξίες της ναυτιλίας πρέπει να γίνονται γνωστές στους φοιτητές”, υπογράμμισε ο κ. Καλαργυρός.

Η κα Μπεζαντάκου τόνισε πως θα πρέπει να γίνουν βήματα θεσμοθέτησης της εθελοντικής εργασίας, ώστε οι νέοι να αποκτήσουν εμπειρία και προϋπηρεσία. O κ. Κάπρος πρότεινε τη διεξαγωγή τουλάχιστον δύο workshops ετησίως στα οποία θα συμμετέχουν φοιτητές και στελέχη της ναυτιλίας, με τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου να χαιρετίζει την πρόταση και να συμπληρώνει πως θα ήθελε να είναι συντονιστής σε ένα πάνελ το οποίο θα στελεχώνουν φοιτητές και σπουδαστές των ΑΕΝ.

Επίσης, στα πλαίσια του 1ου Ναυτιλιακού Σαββατοκύριακου στη Χίο, πραγματοποιήθηκε χιώτικο γλέντι στη Λαγκάδα, αλλά και εκδρομή στα γραφικά Μαστιχοχώρια και ξενάγηση στο Ναυτικό Μουσείο και το Μουσείο της Μαστίχας, έτσι ώστε το Forum να γεμίσει από χιώτικα χρώματα και ευωδιές, προς μεγάλη ικανοποίηση των συνέδρων.

H Navigator Shipping Consultants ευχαριστεί όλους τους συμμετέχοντες για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία, καθώς και τους χορηγούς της διοργάνωσης, αλλά ιδιαίτερα την (P.C.O) ΚΕΦΙ SA και ξεκινά τις προετοιμασίες για το 19ο Navigator 2019 – “The Shipping Decision Makers Forum”, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το Νοέμβριο του 2019.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024