Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Οκτώ ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2019 από το Booking.com

Βίκυ Καραντζαβέλου - 22 Οκτώβριος 2018, 14:06

Οι εμπειρίες ζωής μετρούν ολοένα και περισσότερο, με τους ταξιδιώτες να ζητούν εξατομικευμένες υπηρεσίες, ταξίδια με κοινωνικό και οικολογικό νόημα, αλλά και σύντομες αποδράσεις σε μοναδικούς προορισμούς.


Η Booking.com με τα στοιχεία που διαθέτει, με πάνω από 163 εκατ. επαληθευμένες κριτικές πελατών, αλλά και με έρευνα από 21.500 ταξιδιώτες σε 29 χώρες, παρουσιάζει οκτώ ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2019.

1. Τα ταξίδια για εμπειρίες ζωής
Πάνω από το ήμισυ (56%) των διεθνών ταξιδιωτών συμφωνούν ότι τα ταξίδια που έχουν κάνει τους έχουν διδάξει ανεκτίμητες εμπειρίες ζωής και το 2019 θα υπάρξει αύξηση της επιθυμίας των ανθρώπων να μάθουν κάτι καινούργιο παράλληλα με τα ταξίδια τους, καθώς και αύξηση του εθελοντισμού και των διακοπών που εμπεριέχουν πρακτικές και εμπειρίες ζωής. Ειδικότερα, η Generation Z θα αρχίσει να εξετάζει όλο και περισσότερο την αξία των βαθμών στα ακριβά κολλέγια συγκριτικά με τις εμπειρίες ζωής και την πρακτική μάθηση που μπορεί να αποκτηθεί από τα ταξίδια, ειδικότερα αφού οι εμπειρίες εκτός των αιθουσών διδασκαλίας και των γραφείων είναι αυτές που κάνουν ελκυστικούς τους εν δυνάμει εργαζόμενους σε πολλές εταιρείες. Εξετάζοντας τα πιο δημοφιλή ταξίδια που γίνονται για κάποιο σκοπό, το 68% των διεθνών ταξιδιωτών θα εξετάσει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει σε ταξίδια πολιτιστικών ανταλλαγών για να αποκτήσει μια νέα εμπειρία ζωής. Ακολουθούν ένα πιθανό ταξίδι εθελοντισμού (54%) και τα ταξίδια για μια θέση εργασίας (52%).

2. Και η ευκολία αρκεί
Το 2019, η ευκολία στη χρήση θα είναι το πρότυπο με το οποίο θα κριθούν οι τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα του ταξιδιού. Τα προηγούμενα χρόνια, οι ταξιδιώτες είχαν ακούσει πολλά σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), την Εικονική Πραγματικότητα (VR) και την αναγνώριση ομιλίας. Τον επόμενο χρόνο οι καινοτομίες που θα κερδισουν τους ταξιδιώτες θα είναι εκείνες που θα μπορούν να τους προσφέρουν πρακτικές λύσεις. Οι καινοτομίες που πραγματικά θα ενθουσιάσουν δε θα είναι οι πιο φουτουριστικές ή εξωτικές, καθώς οι ταξιδιώτες θα ενδιαφέρονται περισσότερο να παρακολουθούν τις αποσκευές τους σε πραγματικό χρόνο μέσω μιας εφαρμογής για κινητά (57%) και με το να έχουν μια ενιαία εφαρμογή για όλον τον προγραμματισμό του ταξιδιού τους, από τον σχεδιασμό μέχρι την κράτηση (57%), αντί π.χ. αυτοκινούμενα οχήματα για να τους μεταφέρουν στον προορισμό τους (40%). Το 2019 θα υπάρξει πιο ανεπτυγμένη τεχνολογία στην προετοιμασία του ταξιδιού, στο στάδιο της έρευνας. Σχεδόν στο 1/3 (31%) των ταξιδιωτών παγκοσμίως αρέσει η ιδέα ενός “εικονικού ταξιδιωτικού πράκτορα” στο σπίτι τους, χρησιμοποιώντας συσκευές φωνητικών εντολών για να τους βοηθήσουν σε ερωτήματα σχετικά με τα ταξίδια τους. Ακόμη, ένας στους πέντε θέλει να δει την Επαυξημένη Πραγματικότητα (augmented reality) να τους βοηθά να γνωρίσουν έναν προορισμό πριν φτάσουν εκεί.

3. Ταξίδια στο διάστημα
Από το 2019 και μετά, ο κόσμος θα συνεχίσει να πιέζει όλο και περισσότερο για το που μπορούν να τον οδηγήσουν τα ταξίδια και καθώς η διαστημική τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, ακόμη και η προοπτική του διαστημικού τουρισμού δε θα φαίνεται ως κάτι το απίστευτο. Τέσσερις στους δέκα ταξιδιώτες (40%) επιβεβαιώνουν ότι είναι ενθουσιασμένοι με την προοπτική ενός ταξιδιού στο διάστημα και είναι ανοιχτοί στο να ζήσουν αυτήν την εμπειρία οι ίδιοι (38%). Αυτό που προσλκύει μεγάλο ενδιαφέρον είναι και τα υπόγεια ταξίδια, με έξι στους δέκα ταξιδιώτες (60%) να αναφέρουν ότι θα ήθελαν να παραμείνουν σε κάποιο κατάλυμα κάτω από τη θάλασσα. Το 2019 θα παρουσιαστούν πιθανώς νέοι, φαινομενικά απίστευτοι τύποι διαμονής για διακοπές, αλλά και ξενοδοχείων πέρα από τη φαντασία μας, με κάποια από αυτά να έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους.

4. Εξατομικευμένα ταξίδια
Το 2019 διαφαίνεται ότι θα παρουσιάσει ταχείες εξελίξεις στον τρόπο με τον οποίο “καταναλώνονται” και χρησιμοποιούνται οι ταξιδιωτικές πληροφορίες. Οι γενικοί, περιεκτικοί ταξιδιωτικοί οδηγοί του παρελθόντος θα ανοίξουν τον δρόμο για όλο και πιο σύντομο, εξαιρετικά ακριβές και εξατομικευμένο περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί αρμονικά στην καθημερινότητα των ταξιδιωτών. Το 1/3 των ταξιδιωτών (34%) θέλει κάποιον (ή κάτι) να κάνει τη “σκληρή δουλειά” αντί γι’αυτούς, δίνοντάς τους συστάσεις και προτάσεις για το ταξίδι τους. Περίπου τα 2/5 (41%) θέλουν τα εμπορικά σήματα να χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως η Τεχνιτή Νοημοσύνη (ΑΙ) για να κάνουν προτάσεις για τα ταξίδια τους, βάσει προηγούμενων εμπειριών τους. Στην πραγματικότητα, πάνω από το μισό (52%) θα είναι ενθουσιασμένοι με τεχνολογικές καινοτομίες, όπως ένας ψηφιακός ξεναγός. Δεδομένου ότι φαίνεται να υπάρχει ανάγκη για περισσότερη εμβάθυνση στις προσωπικές και ατομικές προτάσεις, καθώς είναι αυτές που δίνουν το μεγαλύτερο νόημα σε ένα ταξίδι, αναμένεται ότι όσοι δημιουργούν ταξιδιωτικό περιεχόμενο θα βρουν ακόμη καλύτερους τρόπους να το κάνουν μέσω της χρήσης του A.I. όσο περνά το 2019, με σκοπό να φτάσει στο σημείο που επιθυμούν οι χρήστες.

5. Συνειδητοποιημένα ταξίδια
Αντικατοπτρίζοντας το αυξανόμενο παγκόσμιο ενδιαφέρον για κοινωνικά θέματα, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ισότητα και οι συνθήκες εργασίας, το 2019 θα έχει πιο συνειδητούς ταξιδιώτες, ενώ ακόμη περισσότερα ερωτήματα θα τεθούν γύρω από κοινωνικά, πολιτικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, πριν κάνει κάποιος κράτηση για το επερχόμενο ταξίδι του. Σήμερα σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (49%) αισθάνονται ότι τα κοινωνικά ζητήματα σε πιθανούς ταξιδιωτικούς προορισμούς έχουν πραγματική σημασία όταν επιλέγουν που να πάνε, και μάλιστα πάνω από τους μισούς (58%) επιλέγουν να μην επισκεφθούν έναν προορισμό, εάν αισθάνονται ότι θα επηρεάσει αρνητικά τους ανθρώπους που ζουν εκεί. Και καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερες νέες και αυθεντικές εμπειρίες, θέλουν επίσης να εξασφαλίσουν ότι μπορούν να ταξιδεύουν με ασφάλεια, ανεξαρτήτως φύλου, εθνότητας ή σεξουαλικού προσανατολισμού τους. Πλατφόρμες, όπως η Destination Pride, αξιοποιούν τη δύναμη πολλών πηγών δεδομένων, για να παρέχουν στους ταξιδιώτες μια βαθμολογημένη κατάταξη του κατά πόσο ο προορισμός που επέλεξαν είναι φίλικός προς την LGBT+ κοινότητα ή όχι, ενώ διάφοροι προορισμοί και οργανώσεις θα εντείνουν όλο και περισσότερο την υποστήριξή τους για τις γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες τους. Σύμφωνα με στοιχεία της Booking.com, σχεδόν ένας στους πέντε (19%) ταξιδιώτες σκοπεύουν να ταξιδέψουν για να παρακολουθήσουν ένα φεστιβάλ Pride το 2019, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι νέοι άνθρωποι με σχεδόν το 1/3 αυτών (30%) να είναι ηλικίας 18-34 ετών.



6. Το πλαστικό δεν είναι φανταστικό
Το ζήτημα των πλαστικών μιας χρήσης θα εξακολουθήσει να είναι ένα καυτό ζήτημα, αλλά το 2019 οι περιβαλλοντικές ανησυχίες θα μετατραπούν σε μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση. Οι Millennials και οι Gen Z ταξιδιώτες θα αναζητούν εμπειρίες βιώσιμου τουρισμού στον προορισμό της επιλογής τους, ενώ οι φορείς παροχής καταλυμάτων θα επιδιώξουν να μειώσουν τη χρήση πλαστικού και να αυξήσουν τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητάς τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών παγκοσμίως (86%) δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να αφιερώσουν λίγο χρόνο σε δραστηριότητες που αντισταθμίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διαμονής τους, ενώ πάνω από το 1/3 (37%) είναι διατεθειμένοι να καθαρίσουν πλαστικά και απορρίμματα από κάποια παραλία ή άλλο τουριστικό αξιοθεατο. Με τη μεγαλύτερη ενασχόληση των ταξιδιωτών με πρακτικές βιωσιμότητας, τόσο στην επιλογή προορισμού όσο και καταλυμάτων, που τροφοδοτούνται από την επιθυμία τους να ταξιδεύουν με αυξημένη συνείδηση, οι επενδύσεις σε βιώσιμες νεοσύστατες επιχειρήσεις θα θεωρούνται όλο και πιο επιτακτικές. Αναμένεται να εμφανιστούν νέες ταξιδιωτικές εταιρείες και μεμονωμένες επιχειρήσεις που δεσμεύονται να διαμορφώσουν ένα νέο μέλλον για τους προορισμούς του πλανήτη, με τις καινοτομίες στην τεχνολογία να βρίσκονται στον πυρήνα των λύσεων που παρέχουν.

7. Η εμπειρία είναι το παν
Το ταξίδι με κεντρικό θέμα την απόκτηση εμπειριών ήταν μία από τις σημαντικότερες ταξιδιωτικές τάσεις του 2018, αλλά το 2019 αυτό θα ισχύει ακόμη περισσότερο. Το να κάνεις πράγματα (στον προορισμό) θα έχει ίδια αξία με το να πας στον προορισμό -αν όχι περισσότερο και για τα 2/3 των ταξιδιωτών (60%) οι εμπειρίες εκτιμώνται πλέον υψηλότερα από τα υλικά αγαθά. Το 2019 οι ταξιδιώτες θα ενδιαφέρονται για πολλές διαφορετικές και αυθεντικές εμπειρίες, από το που θα τρώνε και θα κοιμούνται μεχρι το πως θα ψωνίζουν ή θα παρακολουθούν το αγαπημένο τους αθλητικό παιχνίδι, με έμφαση στη δημιουργία στιγμών που θα τους προσφέρουν χαρά και άνεση, ακόμα και πολύ καιρό μετά το γεγονός. Καθώς όλοι είναι πολυάσχολοι στην καθημερινότητά τους, οι εμπειρίες θα βοηθήσουν στο να μειωθεί το βάρος της αγχωτικής ενήλικης ζωής. Το 2019, τα 2/5 των ταξιδιωτών (42%) σκοπεύουν να επισκεφθούν έναν προορισμό που θα τους κάνει να νιώσουν και πάλι παιδιά. Τα ξενοδοχεία θα θέλουν να προσθέσουν περισσότερες παιδικές “πινελιές” για τους ενηλίκους επισκέπτες τους, για να εξυπηρετήσουν το φάσμα των Millennials και Gen Z ταξιδιωτών, οι μεγαλύτερες ομάδες που ταξιδεύουν για να αισθανθούν ξανά σαν παιδιά.

8. Μεγενθύνοντας το μικρό
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (53%) αναφέρουν ότι σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περισσότερες εκδρομές τα Σαββατοκύριακα μέσα στο 2019. Είναι μια χρονιά που προβλέπεται ότι θα έχει να κάνει με μικρά και σύντομα ταξίδια, με προγραμματισμένα δρομολόγια και εκδρομές “συμπιεσμένες” σε μικρά χρονικά πλαίσια. Με τις συνεχείς καινοτομίες στον τομέα των μεταφορών, από τις όλο και περισσότερες αεροπορικές διαδρομές, τις φτηνότερες αεροπορικές εταιρείες, μέχρι τις on-demand ενοικιάσεις αυτοκινήτων και την ενημέρωση σε πραγματικό χρονο στις δημόσιες συγκοινωνίες, τα μικρότερα ταξίδια γίνονται πιο προσωπικά και απολαυστικά. Στον επόμενο χρόνο θα υπάρξει επίσης μια συνεχής αύξηση της επιθυμίας των ταξιδιωτών να διαμείνουν σε μοναδικούς και ξεχωριστούς τύπους καταλυμάτων, που θα κάνουν τη διαφορά, ακόμη και σε σύντομες αποδράσεις.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top