Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΑυξάνονται συνεχώς οι Μουσουλμάνοι τουρίστες – προτιμούν city break και ψώνια
Έρευνα

Αυξάνονται συνεχώς οι Μουσουλμάνοι τουρίστες – προτιμούν city break και ψώνια

Οι αγορές εξερχόμενου τουρισμού με κυρίως ισλαμικό πληθυσμό αυξάνονται την τελευταία πενταετία κατά 40% περισσότερο σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Η Γερμανία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη.

Οι μουσουλμάνοι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη θρησκευτική ομάδα στον κόσμο και μέχρι το 2030 (Πηγή: www.pewrsr.ch/1hUQ1qG) θα αποτελούν το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού. Επιπλέον, σε ορισμένες μουσουλμανικές αγορές υπάρχει μια ακμάζουσα μεσαία τάξη με αυξανόμενη αγοραστική δύναμη και νέα καταναλωτική συμπεριφορά – ένα από τα αποτελέσματα ήταν η αύξηση των διεθνών ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν από μουσουλμάνους. Για να αναλύσουν τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών, η ITB Berlin ανέθεσε στην IPK International να πραγματοποιήσει ειδική αξιολόγηση του World Travel Monitor. Σε ορισμένες πτυχές της, η μουσουλμανική ταξιδιωτική συμπεριφορά διαφέρει σημαντικά από άλλες ομάδες. Τα city break είναι πιο δημοφιλή από τις διακοπές “Ήλιος & Θάλασσα” για παράδειγμα, και τα ψώνια είναι πιο σημαντικά από τις επισκέψεις σε μουσεία. Όλο και περισσότερο, οι πελάτες αυτοί επιθυμούν να μπροούν να τηρούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Η τουριστική προσφορά που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των Μουσουλμάνων αποτελεί πρόκληση και ταυτόχρονα ευκαιρία για τον τουριστικό κλάδο.

Συγκεκριμένες πτυχές του ταξιδιού halal
Σύμφωνα με τον Fazal Bahardeen, διευθύνοντα σύμβουλο του CrescentRating, κορυφαίου εμπειρογνώμονα στα ταξίδια halal, η διαφορά έγκειται σε συγκεκριμένες κοινές αξίες μεταξύ των μουσουλμάνων, που είναι πολύ ισχυρότερες από ό,τι μεταξύ άλλων κοινοτήτων, ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους. Ενώ πολλοί σχετίζουν το halal απλώς με τον τρόπο προετοιμασίας του φαγητού, στην πραγματικότητα αφορά σε όλα όσα συμμορφώνονται με τον παραδοσιακό ισλαμικό νόμο. Για την τουριστική βιομηχανία αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πληρούνται ορισμένες θρησκευτικές ανάγκες των μουσουλμάνων ταξιδιωτών. Αυτό περιλαμβάνει την προετοιμασία των τροφίμων σύμφωνα με τους κανόνες του halal, την προσαρμογή των ωρών γεύματος κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού, την προσφορά εγκαταστάσεων για προσευχή στα ξενοδοχεία, την παροχή ξεχωριστών πισινών για άνδρες και γυναίκες και την προσφορά ψυχαγωγίας που απευθύνεται σε μουσουλμάνους.

Μεγάλη αύξηση των μουσουλμάνων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό
Επί του παρόντος, οι πιο ενδιαφέρουσες αγορές-πηγές, όσον αφορά στη ζήτηση διεθνών ταξιδιών halal είναι η Ινδονησία, η Ινδία, η Τουρκία, η Μαλαισία και οι αραβικές χώρες. Σύμφωνα με το World Travel Monitor της IPK, οι αγορές εξερχόμενου τουρσμού με κυρίως ισλαμικό πληθυσμό παρουσίασαν ρυθμούς ανάπτυξης που ήταν κατά 40% υψηλότερες την τελευταία πενταετία σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Σημαντική ανάπτυξη προβλέπεται επίσης για τα επόμενα χρόνια. Έτσι, το ταξίδι halal προσφέρει τεράστιο δυναμικό ανάπτυξης για προορισμούς σε όλο τον κόσμο.

Τα ταξίδια city break στην κορυφή της λίστας ταξιδιών
Τα city break και οι διακοπές “Ήλιος & Θάλασσα” είναι οι πιο δημοφιλείς τύποι διακοπών παγκοσμίως. Ωστόσο, η εικόνα φαίνεται διαφορετική για τα διεθνή ισλαμικά ταξίδια. Εδώ, τα city break καταλαμβάνουν από μόνα τους μερίδιο αγοράς πάνω από το 1/3 του συνόλου. Ακολουθούν οι περιηγήσεις και έπονται οι διακοπές “Ήλιος & Θάλασσα”, με μόλις το μισό περίπου του μεριδίου αγοράς, σε σύγκριση με τη συνολική αγορά.

Γενικά, για τους μουσουλμάνους, οι διεθνείς διακοπές είναι λιγότερο σημαντικές από ό,τι για άλλους διεθνείς ταξιδιώτες. Αντίθετα, τα επαγγελματικά ταξίδια, οι επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς και τα ταξίδια αναψυχής αντιπροσωπεύουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Τα θρησκευτικά ταξίδια και ο προσκυνήματικός τουρισμος ειδικότερα, διαδραματίζουν πολύ μεγαλύτερο ρόλο και αντιπροσωπεύουν το 10% των διεθνών ταξιδιών – το οποίο είναι δέκα φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο (μόνο 1% στο μερίδιο αγοράς).

Περισσότερα ψώνια, λιγότερο αξιοθέατα
Εκτός από την προτίμηση για άλλους τύπους διακοπών, οι μουσουλμάνοι τείνουν επίσης να ασκούν διαφορετικές δραστηριότητες όταν ταξιδεύουν. Κάθε φορά που επισκέπτονται πόλεις τα ψώνια βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Αντίθετα, τα αξιοθέατα -η Νο1 έλξη για άλλους ταξιδιώτες- οι επισκέψεις σε μουσεία ή το καλό φαγητό είναι λιγότερο σημαντικά για αυτήν την αγορά. Οι τουριστικές διακοπές διαμορφώνονται διαφορετικά, με λιγότερη εστίαση στις επισκέψεις στα αξιοθέατα ή τα μουσεία και περισσότερο στην εστίαση στη φύση και τα ψώνια.

Η Γερμανία είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη
Για τους μουσουλμάνους που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός παγκοσμίως. Η Γερμανία έρχεται δεύτερη, ακολουθούμενη από τη Σαουδική Αραβία, τη Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη, γεγονός που την καθιστά τον πιο δημοφιλή προορισμό στην Ευρώπη. Εξετάζοντας κάθε ήπειρο ξεχωριστά, πάνω από το 60% των ταξιδιών από μουσουλμάνους στο εξωτερικό πραγματοποιείται στην Ασία (συμπεριλαμβανομένης της Μέσης Ανατολής) και περίπου το 1/3 στην Ευρώπη. Συγκριτικά, τα ταξίδια στην Αφρική, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική έχουν πολύ μικρό μερίδιο αγοράς.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024