Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΟ εξελιγμένος ψηφιακά τουριστικός προορισμός είναι αυτός που κερδίζει τους Κινέζους
Έρευνα

Ο εξελιγμένος ψηφιακά τουριστικός προορισμός είναι αυτός που κερδίζει τους Κινέζους

Οι μεμονωμένοι Κινέζοι τουρίστες χρησιμοποιούν έντονα το διαδίκτυο στα ταξίδια τους στο εξωτερικό. Προερχόμενοι από μια κολεκτιβιστική κουλτούρα, η σχέση μεταξύ των γενεών είναι πολύ στενή στους Κινέζους. Αυτό έχει οδηγήσει σε έντονη χρήση των Social Media κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, έτσι ώστε οι οικογένειες να μπορούν να μένουν σε επαφή.

Οι παραδοσιακές πολιτιστικές αξίες και η κυβερνητική πολιτική επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι Κινέζοι backpackers χρησιμοποιούν την τεχνολογία ενώ ταξιδεύουν, σύμφωνα με νέα έρευνα του University of East Anglia (UEA).

Η έρευνα παρακολούθησε 14 Κινέζους backpackers χωρισμένους σε τρεις ομάδες, καθώς ταξίδευαν στην Ευρώπη (Ισπανία, Πορτογαλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Πολωνία). Ένας Κινέζος ερευνητής συνόδευε τις ομάδες, διεξήγαγε τις συνεντεύξεις και συνέλεγε παρατηρήσεις από τους συμμετέχοντες.

Η μελέτη εξέτασε πως οι μεμονωμένοι Κινέζοι τουρίστες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους στο εξωτερικό και βρήκαν ισχυρές κοινωνικές επιρροές στην ψηφιακή τους συμπεριφορά. Αυτές οι επιρροές προκύπτουν από την ενσωματωμένη κουλτούρα, τους κοινωνικούς κύκλους και την εμπιστοσύνη που δείχνουν σε πλατφόρμες κριτικής τύπου “από στόμα σε στόμα”.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι backpackers απολαμβάνουν τη λήψη σχολίων και κομπλιμέντων σε ό,τι “ανεβάζουν” στα Social Media, καθώς και τη διαδικασία επεξεργασίας και δημοσίευσης φωτογραφιών. Η αλληλεπίδραση με τα σχόλια αποτελεί βασικό στοιχείο του ταξιδιού τους.

Επίσης, εκτιμούν ιδιαίτερα τις διαδιακτυακές συστάσεις από στόμα σε στόμα όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό, αξιοποιώντας οικίες σε αυτούς πλατφόρμες κριτικών, καθώς και δημοφιλείς πλατφόρμες που απαγορεύονται στην Κίνα. Κάτι τέτοιο απαιτεί από αυτούς να μάθουν να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται συχνότερα εκτός της πατρίδας τους.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό “Pacific Asia Journal” του Συλλόγου Πληροφοριακών Συστημάτων, δείχνουν επίσης ότι οι Κινέζοι ταξιδιώτες βασίζονται σε τεράστιο πσοστό σε ψηφιακές τεχνολογίες όπως η Ali Pay και η WeChat Pay για τις πληρωμές τους στα ταξίδια τους.

Το φαινόμενο των μεμονωμένων ταξιδιών καθίσταται όλο και πιο σημαντικό στην Κίνα, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες είναι γνωστοί ως πολυ΄έμπειροι στη χρήση της τεχνολογίας και ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, δρ. Brad McKenna από το UEA, ο οποίος συνεργάστηκε με τους συναδέλφους του Πανεπιστημίου του Greenwich και το Πανεπιστήμιο της Jyvaskyla στη Φινλανδία, δήλωσε ότι οι αξίες “συλλογικότητα” και “Κομφούκιανισμός” της κινεζικής κουλτούρας παίζουν σημαντικό ρόλο στη χρήση της πληροφορικής.

“Προερχόμενοι από μια κολεκτιβιστική κουλτούρα, η σχέση μεταξύ των γενεών είναι πολύ στενή στους Κινέζους. Επιπλέον, τα τελευταία 30 χρόνια η κινεζική πολιτική του ενός παιδιού είχε τεράστιες κοινωνικές επιπτώσεις, έτσι ώστε η νέα γενιά να γίνει ο ‘πυρήνας’ της οικογένειας”, δήλωσε ο McKenna.

“Αυτό έχει οδηγήσει σε έντονη χρήση των Social Media κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, έτσι ώστε οι οικογένειες να μπορούν να μένουν σε επαφή. Έχει ειπωθεί ότι η χρήση των Social Media στη διάρκεια των ταξιδιών έχει εξελιχθεί στο ζήτημα της παρακολούθησης μέσω της τεχνολογίας. Οι μεμονωμένοι Κινέζοι ταξιδιώτες διατηρούν μια σταθερή ‘εικονική’ παρουσία για να κατευνάσουν τις ανησυχίες των οικογενειών τους και αισθάνονται υποχρεωμένοι να διατηρούν τη σχέση τους με αυτές όσο λείπουν”.

Η κινεζική έννοια του “guanxi”, η οποία απαιτεί τη συνεχή σύνδεσή τους, επηρεάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι ανεξάρτητοι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν την τεχνολογία. Η τεχνολογία, που λειτουργεί ως “κοινωνική κόλλα” τους επιτρέπει να διατηρούν υψηλό επίπεδο σύνδεσης όταν ταξιδεύουν.

Οι δημοσιεύσεις στα Κοινωνικά Μέσα επιτρέπουν στους Κινέζους ταξιδιώτες όχι μόνο να μοιράζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, αλλά και να λαμβάνουν συναισθηματική υποστήριξη, απαντώντας σε σχόλια από τους φίλους και τις οικογένειές τους.

Η τεχνολογική υποδομή παίζει σημαντικό ρόλο στη χρήση της τεχνολογίας από τους Κινέζους με τον δρα McKenna να δηλώνει ότι τα ευρήματα της μελέτης έχουν τις επιπτώσεις τους στην τουριστική βιομηχανία: “Οι επαγγελματίες του τουρισμού θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οι μεμονωμένοι Κινέζοι ταξιδιώτες βγάζουν κοινωνικά συμπεράσματα κατά κύριο λόγο όταν χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία στις διακοπές τους. Αυτή η εικονική σύνδεση και ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να μεταφερθούν τα τουριστικά προϊόντα σε αξέχαστες και ‘αξιοποιήσιμες’ εμπειρίες είναι ζωτικής σημασίας.

Επί του παρόντος, υπάρχει χάσμα μεταξύ της χρήσης της κινεζικής κινητής τεχνολογίας και του υπόλοιπου κόσμου. Υπάρχει ένα όλόκληρο δίκτυο κινεζικής τεχνολογίας, όπως τα WeChat, Weibo, Alipay και DazhongDianping και οι περισσότερες από τις δημοφιλείς δυτικές εφαρμογές έχουν το κινεζικό ισοδύναμό τους”.

Οι συγγραφείς της μελέτης αναφέρουν ότι όταν οι Κινέζοι ταξιδιώτες πηγαίνουν στο εξωτερικό αντιμετωπίζουν πολλές άγνωστες εφαρμογές και μερικές από αυτές που συνήθως χρησιμοποιούν στην Κίνα δε λειτουργούν τόσο αποτελεσματικά, όπως για παράδειγμα οι Baidu Maps και Baidu.com πιθανόν να είναι αργές. Επίσης, οι διαδικτυακές πλατφόρμες κριτικών από στόμα σε στόμα (eWoM) δε διαθέτουν τόσες πολλές πληροφορίες όπως στην Κίνα.

Οι επαγγελματίες του τουρισμού θα πρέπει να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα για να προσφέρουν μια ομαλή εμπειρία”, προσθέτει ο δρ McKenna. “Ίσως οι πλατφόρμες eWoM μπορούν να συνεργαστούν. Για παράδειγμα, μια κινεζική online πλατφόρμα κριτικών θα μπορούσε να λειτουργήσει σε συνεργασία με το TripAdvisor, ώστε οι Κινέζοι τουρίστες να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες κριτικές”.

Technology Enabled Information Services Use in Tourism: An Ethnographic Study of Chinese Backpackers

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024