Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Ποιες ταξιδιωτικές τάσεις θα κυριαρχήσουν το 2019

Τατιάνα Ρόκου - 31 Δεκέμβριος 2018, 14:30

Ο ταξιδιωτικός οργανισμός Cox & Kings, ένας από τους παλαιότερους στον κόσμο (σε λειτουργία από το 1758), σκιαγραφεί τις τουριστικές τάσεις για το 2019.


1) Ταξίδι επηρεασμένο από εμπειρίες μέσω Social Media: Για τον ταξιδιώτη της Generation X ή τον Millennial, τα ταξίδια σε καινούργια μέρη, οι νέες εμπειρίες, η δοκιμή νέων γεύσεων και η αλληλεπιδραση με ανθρώπους με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο έχει γίνει ένα εγγενές κομμάτι του τρόπου ζωής του. Αυτή η παθιασμένη γενιά ταξιδιωτών είναι πιο πιθανό να πάρει τις ταξιδιωτικές της αποφάσεις βασισμένη στις αναρτήσεις των συνομηλίκων της στα Social Media, επειδή τα Κοινωνικά Μέσα είναι πιο αυθεντική πηγή πληροφοριών. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό για αυτούς να “συλλάβουν” τις καλύτερες ταξιδιωτικές τους ιστορίες μέσω φωτογραφιών και βίντεο και να εμπνεύσουν τον κύκλο των φίλων και των συναδέλφων τους για να ταξιδέψουν. Τα μέρη με Wi-fi και τα ξενοδοχεία είναι ευλογία για αυτούς τους ταξιδιώτες, καθώς τους επιτρέπει να δημοσιεύουν live ενημερώσεις των ταξιδιών τους.

2) Όλο και πιο μακριά: Αυτό που ωθεί τους ταξιδιώτες είναι η περιέργεια. Ένας αυξανόμενος αριθμός από αυτούς είναι πρόθυμοι να διερευνήσουν τι βρίσκεται πιο πέρα και από τις πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες του κόσμου. Σύμφωνα με τις ταξιδιωτικές αναζητήσεις τουριστών το 2018, υπάρχει μια εμφανής τάση αυξανόμενου ενδιαφέροντος για μέρη πέρα από τα αστικά κέντρα και τα συμβατικά τουριστικά σημεία.

3) Περιπατητικός τουρισμός: Κάθε μέρος, αν παρατηρηθεί προσεκτικά, αφηγείται πολλές ιστορίες για την ιστορία, τον πολιτισμό, τη βιοποικιλότητα, τη γεωγραφία, το φαγητό, την αρχιτεκτονική και τους ανθρώπους του. Πολλοί ταξιδιώτες θεωρούν την εξερεύνηση προορισμών με τα πόδια ως τον καλύτερο τρόπο να γνωρίζουν πολλές πτυχές του τόπου, που σε άλλη περίπτωση θα μπορεί να χάσει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί παθιασμένοι ταξιδιώτες βασίζονται περισσότερο στην πεζοπορία με ξενάγηση για να απολαύσουν την εμπειρία. Παρ‘όλο που οι περίπατοι στην πόλη είναι η πιο κοινή μορφή τουριστικών περιηγήσεων, υπάρχει μια σταδιακή μετατόπιση, μεταξύ άλλων, σε περιπάτους για φαγητό, σε πολιτιστικά μονοπάτια και σε φωτογραφικούς περιπάτους, αναλόγως του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος των ταξιδιωτών. Το ταξίδι με τα πόδια προσφέρει επίσης την ευκαιρία να περάσει κανείς αρκετό χρόνο σε οποιοδήποτε σημείο επιθυμεί, να εξερευνήσει τον τοπικό πολιτισμό και να φτάσει σε απρόσιτα σημεία.

4) Οικογενειακά ταξίδια πολλών γενεών: Η χαρά του ταξιδιού με την οικογένεια είναι δεδομένη, ωστόσο, κάποιος μπορεί να είναι πιο ευτυχισμένος αν ταξιδεύει με διευρυμένη οικογένεια. Η νέα τάση ονομάζεται ταξίδι πολλών γενεών και φαίνεται να αποτελεί βασική τάση του 2019. Οι “πυρηνικές” οικογένειες με έντονη ζωή δυσκολεύονται να συναντούν τακτικά τα μέλη τους. Ταξιδεύοντας με τους παππούδες, τα εγγόνια, τις θείες, θείους, εξαδέλφια είναι μεγάλη ευκαιρία για να περάσουν μαζί ποιοτικό χρόνο. Επιπλέον, αντί για εορτασμούς πίσω από κλειστές πόρτες, μέλη της οικογένειας διαφόρων γενεών ταξιδεύουν μαζί για να γιορτάσουν π.χ. γενέθλια, επετείους και άλλα οικογενειακά γεγονότα. Δεδομένης της αύξησης των ταξιδιών πολλών γενεών, παρατηρείται έντονη αύξηση των απαιτήσεων για προσαρμοσμένα πακέτα σε οικογενειακές ομάδες. Η κρουαζιέρα αποτελέι επίσης μία από τις πέντε καλύτερες επιλογές αναψυχής για οικογενειακές ομάδες πολλών γενεών, καθώς είναι πιο χαλαρή και με λιγότερες δραστηριότητες, ειδικά όταν υπάρχουν μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας που ταξιδεύουν μαζί.

5) Τουρισμός πολυτελείας: Τα πολυτελή ταξίδια αυξάνονται γρηγορότερα από ό,τι τα τελευταία πέντε χρόνια. Κατά την επόμενη δεκαετία, ο ρυθμός αύξησης για τέτοιου είδους ταξίδια προβλέπεται να είναι 6,2%. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση επιλογής για ταξίδια πολυτελείας. Το 2019 περισσότεροι άνθρωποι θα επιλέγουν πολυτελείς κατασκηνώσεις, βίλες, να πραγματοποιούν εξαιρετικά απαιτητικά και ακριβά ταξίδια, να κινούνται με πολυτελή τρένα και να πραγματοποιούν πολυτελείς κρουαζιέρες. Με τις αναπτυσσόμενες χώρες να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης, η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος στις χώρες αυτές είναι ευνοϊκή για τα πολυτελή ταξίδια. Αν και οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε διάφορες χώρες επηρέασαν ελαφρώς τον τομέα, έχει κάνει τα ανεπτυγμένα κράτη να αναζητήσουν ταξίδια πολυτελείας σε περαιτέρω μειωμένες τιμές, τροφοδοτώντας την ανάπτυξη.

6) “Σκοτεινός” τουρισμός: Οι περίεργοι ταξιδιώτες θέλουν πάντα να εξερευνήσουν κάθε γωνιά και να γετούν μεγάλες περιπέτειες. Αυτό το είδος ταξιδιωτών που αναζητούν πρωτόγνωρες εμπειρίες βρίσκουν συναρπαστικό και διασκεδαστικό να επισκεφτούν μυστηριώδεις τοποθεσίες όπως στοιχειωμένα μέρη ή τραγικά ιστορικά μνημεία. Αν και για τους περισσότερους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τοποθεσίες θανάτου και καταστροφής είναι μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης γκάμας πραγμάτων που μπορούν να κάνουν, ένας μεγάλος αριθμός απο αυτούς κατά κάποιο τρόπο προσελκύονται από τέτοιες τοποθεσίες, επειδή επιθυμούν να γνωρίζουν σε βάθος αυτά τα κεφάλαια της ιστορίας και οι τόποι αυτοί να τους υπενθυμίζουν αυτά τα γεγονότα.

7) Παρακάπτοντας τον “υπερτουρισμό”: Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού ενός ταξιδιώτη αλλάζουν γρήγορα. Το 2019 φαίνεται ότι θα κάνει τους τουρίστες πιο απαιτητικούς και πιο συνειδητοποιημένους. Παρ‘όλο που υπάρχει ήδη μια τάση των ταξιδιωτών να είναι πιο ευαίσθητοι σε γεωπολιτικά και άλλα σχετικά ζητήματα, τα τελευταία χρόνια οι παράγοντες αυτοί έχουν αρχίσει να επηρεάζουν και την απόφασή τους για προορισμούς. Κανείς δεν επιθυμεί να κολλήσει σε μεγάλες ουρές ή σε πολυσύχναστους δρόμους σε ένα ταξίδι αναψυχής. Και ενώ υπάρχουν ήδη μέτρα σε όλους τους σημαντικούς τουριστικούς κόμβους, οι ταξιδιώτες τροποποιούν τα σχέδιά τους για να καταπολεμήσουν τον “υπερτουρισμό” σε ατομικό επίπεδο. Το 2019 θα δούμε περισσότερους ταξιδιώτες να ταξιδεύουν εκτός τουριστικής σεζόν για να εξασφαλίσουν την επίσκεψη στο αγαπημένο τους μέρος χωρίς τα πλήθη. Γι’αυτόν το λόγο νέοι προορισμοί πλησίον των ήδη κορεσμένων βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση.

8) Κοινωνικός τουρισμός: Δεν υπάρχει τρόπος να ξεφύγει κανείς από την μεγάλη καταστροφή στους ωκεανούς, τις παραλίες, τα δάση και τα νησιά του πλανήτη. Οι περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί επιβαρύνονται τόσο από τους ταξιδιώτες καθώς και από τους φορείς εκμετάλλευσής τους. Η μόλυνση σε δι’αφορες μορφές έχει αρχίσει να πλήττει τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τις μη οικονομικές πτυχές των κοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των αυτοχθόνων φυλών, της τοπικής οικολογίας, των οικοσυστημάτων κ.λπ. Ωστόσο, το θετικό είναι ότι υπάρχουν οργανώσεις και φορείς εκμετάλλευσης με υψηλά προσόντα βιωσιμότητας και θα αποτελέσουν βασική τάση το 2019. Οι ταξιδιώτες, συμπεριλαμβανομένων των Millenials, θεωρούν τον εαυτό τους εξίσου υπεύθυνο για την οικολογική καταστροφή και αισθάνονται την υποχρέωση να αντιστρέψουν το κλίμα. Το νέο έτος θα καταδείξει μια ώθηση στον αριθμό των κοινωνικά υπεύθυνων ταξιδιωτών που απαιτούν ανάλογα ταξιδιωτικά πακέτα καθώς και βιώσιμους φορείς εκμετάλλευσης, ώστε να εξασφαλίζουν περιηγήσεις χωρίς ενοχές. Τα ταξίδια χωρίς πλαστικά, ο εθελοντισμός, οι βιώσιμες και “πράσινες” περιηγήσεις προβλέπεται να αυξηθούν στον ταξιδιωτικό χώρο.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top