Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουρισμός και οικονομία

Αυξήσεις σε διεθνείς ταξιδιώτες και τουριστικά έσοδα και το Νοέμβριο 2018

Βίκυ Καραντζαβέλου - 02 Ιανουάριος 2019, 15:29

Το Νοέμβριο του 2018, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική, ακολουθούμενη από τη βρετανική και την ιταλική. Στη τέταρτη θέση βρίσκεται η αμερικανική και στην πέμπτη η γαλλική αγορά.


Σύμφωνα με το τελευταίο Στατιστικό Δελτίο (Δεκέμβριος 2018) του INSETE Intelligence, στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων 29% (+12,7% από την αρχή του έτους). Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (+27,5%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (+32,8%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι 19,3% και 10,5% αντίστοιχα.

Οι διεθνείς οδικές αφίξεις μειώθηκαν κατά -7,2%. Από την αρχή του έτους παρατηρείται μείωση -2,4%.

Οι αυξημένες αφίξεις αποτυπώνονται και στην Έρευνα Συνόρων1 της ΤτΕ, με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση του Οκτωβρίου αυξημένη κατά 15,6% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2017, και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά 18,3%. Οι αντίστοιχες μεταβολές από την αρχή του έτους είναι 10,8% και 9,9% αντίστοιχα.

Κρατήσεις ξενοδοχείων
Το Νοέμβριο του 2018, η κύρια αγορά κρατήσεων για την Ελλάδα ήταν η γερμανική ακολουθούμενη από τη βρετανική και την ιταλική. Στη τέταρτη θέση βρίσκεται η αμερικανική και στην πέμπτη η γαλλική αγορά. Οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων, παρά τις ανοδικές τάσεις, και σύμφωνα με τα στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού. Εξαίρεση αποτελούν η Μύκονος και η Σαντορίνη που έχουν πλέον καθιερωθεί διεθνώς ως προορισμοί υψηλής δαπάνης και αντλούν την πελατεία τους από τις υψηλότερες εισοδηματικές τάξεις διεθνώς. Οι κυριότεροι προορισμοί ήταν η Αθήνα, η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Θεσσαλονίκη. Για την ελληνική αγορά, δημοφιλείς προορισμοί είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη το Ναύπλιο, τα Ιωάννινα και το Λουτράκι.



Εξελίξεις στον ελληνικό τουρισμό
Σύμφωνα με μελέτη της GBR Consulting, αν και μόλις το 8% των ξενοδοχείων 5* είναι branded, το ποσοστό branded δωματίων 5* ανέρχεται σε 27%. Από 45.000 δωμάτια περίπου διαθέτουν τα διεθνή και τα εθνικά brands, και ακολουθούν τα τοπικά brands με 32.000 δωμάτια περίπου και τα marketing consortia με περίπου 16.000 δωμάτια.

Στα επιχειρηματικά νέα:

  • Ολοκληρώθηκε ο πλειοδοτικός διαγωνισμός για την πώληση του Grand Hotel στη Ρόδο από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Πλειοδότης αναδείχθηκε ο Όμιλος Μήτση με 50,1 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε σχεδόν 125.000 ευρώ ανά δωμάτιο, αν και θα πρέπει να επισημανθεί ότι το Grand Hotel διαθέτει και εκτενείς εμπορικούς χώρους (retail).
  • Απέρριψε το Μονομελές Πρωτοδικείο της Κω την αίτηση της Eurobank και της Τράπεζας Πειραιώς προκειμένου να τεθεί σε αναγκαστική διαχείριση και να εκποιηθεί εν λειτουργία ο Όμιλος Κυπριώτη.
  • Δικαστήριο της Θεσσαλονίκης απαγόρευσε την ενοικίαση παραθεριστικής βίλας με καθεστώς βραχυχρόνιας μίσθωσης, ως αντίθετη στον κανονισμό του συγκροτήματος στο οποίο ανήκει, και επέβαλε στην ιδιοκτήτρια την υποχρέωση να αποζημιώσει τους άλλους ιδιοκτήτες.

Τέλος, σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, ο τουρισμός αποτέλεσε τον κινητήριο μοχλό για την ανάκαμψη της αγοράς ακινήτων μετά από μια δεκαετία συνεχούς πτώσης.



1 Λόγω της διαφορετικής μεθοδολογίας που ακολουθείται για την συλλογή διοικητικών στοιχείων και της δειγματοληψίας της Έρευνας Συνόρων (EΣ) της ΤτΕ, τα διοικητικά στοιχεία δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα μεταξύ τους, ούτε με αυτά της ΕΣ.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top