Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Λονδίνο - Θεσσαλονίκη μέσω... Ρουμανίας: Ποιος φταίει και γιατί

Βίκυ Καραντζαβέλου - 07 Ιανουάριος 2019, 09:31

Έλαβε τέλος η ταλαιπωρία για τους 89 επιβάτες που παρέμεναν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, έπειτα από εκτροπή της πτήσης της Ryanair Λονδίνο - Θεσσαλονίκη. Το Υπουργείο Μεταφορών αποδίδει την ανακατεύθυνση στην Τιμισοάρα στην πολιτική χαμηλού κόστους στης εταιρείας.


Μεγάλη ταλαιπωρία υπέστησαν προχθες το απόγευμα εκατοντάδες ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης λόγω της κακοκαιρίας και της χαμηλής νέφωσης, η οποία προκάλεσε την ακύρωση 11 πτήσεων. Μία από αυτές, ήταν η πτήση RYR8582 της Ryanair, από το Λονδινο, που βρέθηκε λόγω εκτροπής στη Ρουμανία. Με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη ναυλώθηκε αεροσκάφος της Aegean για να πραγματοποιήσει έκτακτη πτήση με προορισμό το Αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, προκειμένου να επιβιβάσει και να επιστρέψει στην Ελλάδα τους 89 επιβάτες της πτήσης RYR8582 της Ryanair. Το αεροσκάφος της εταιρείας δεν μπόρεσε να προσγειωθεί χθες στο Αεροδρόμιο “Μακεδονία”, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Ορισμένα δρομολόγια αεροπορικών εταιρειών που είχαν προορισμό την Θεσσαλονίκη ανακατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια, όπως αυτό της Τιμισοάρα. Συνολικά 200 άτομα βρέθηκαν στη Ρουμανία με τους μισούς εξ αυτών να αναχωρούν με λεωφορεία για την Ελλάδα. Άλλοι επιβάτες, που ξεκίνησαν το ταξίδι τους από τη Βιέννη, προσγειώθηκαν στα Σκόπια και μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα με λεωφορεία. Ακόμη, ταξιδιώτες που θα μετέβαιναν στο Άμστερνταμ από το “Μακεδονία” επιβιβάστηκαν σε λεωφορεία, προκειμένου να φτάσουν στη Σόφια και από εκεί πήραν άλλη πτήση για τον τελικό προορισμό τους.

Η εξήγηση και η συγνώμη της Ryanair
Σε ανακοίνωσή της η Ryanair αναφέρει: “Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα (σ.σ. Σάββατο 5 Ιανουαρίου). Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας”.

Η ανακοίνωση της Fraport Greece για τη λειτουργία του Αεροδρομίου “Μακεδονία”
Με αφορμή τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν τις  τελευταίες 48 ώρες στη Βόρεια Ελλάδα, η Fraport Greece ενημερώνει ότι:

  • Οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης στο Αεροδρόμιο Μακεδονία έχουν παραμείνει ανοικτοί καθ’όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης. Χάρη στην πλήρη αξιοποίηση διευρυμένου στόλου 9 αποχιονιστικών μηχανημάτων, αποπαγοποιητικού εξοπλισμού αλλά και της πρόσφατης άσκησης ετοιμότητας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο του 2018, οι διάδρομοι παρέμειναν και θα παραμείνουν ανοικτοί.
  • Οι όποιες καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις πτήσεων παρουσιάστηκαν, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε χαμηλή νέφωση που επικρατεί στο αεροδρόμιο και ήταν αποτέλεσμα αποφάσεων των αεροπορικών εταιρειών σύμφωνα με τις επιχειρησιακές τους διαδικασίες και ανάγκες.  
  • Παρουσιάζεται σταδιακή εξομάλυνση του πτητικού προγράμματος και αναμένεται πως τις επόμενες ώρες θα έχει αποκατασταθεί πλήρως.

Η Fraport Greece ευχαριστεί τους επιβάτες για την κατανόηση τους και τους καλεί πριν την επίσκεψή τους στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, να ενημερώνονται για τον προγραμματισμό των πτήσεων είτε επικοινωνώντας  με την αεροπορική τους εταιρία ή τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα, είτε από την επίσημη ιστοσελίδα του αεροδρομίου, skg-airport.gr.

Έρευνα για το συμβάν ζητά το Υπουργείο Μεταφορών
Έρευνα για να διαπιστωθεί εάν η αεροπορική εταιρεία Ryanair εκπλήρωσε όλες τις υποχρεώσεις της απέναντι στους επιβάτες της πτήσης της από το Λονδίνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, που ανακατευθύνθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, ζήτησε ο κ. Σπίρτζης.

Το υπουργείο αναφέρει ότι “σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως ‘εξαιρετική  περίπτωση’ και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά αεροπορική εταιρεία. Η αεροπορική εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top