Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Πέντε αεροπορικές εταιρείες έχουν πάνω από τη μισή 'πίτα' της Ευρώπης

Τατιάνα Ρόκου - 23 January 2019, 13:11

Οι πέντε κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης (Lufthansa, Ryanair, IAG, Air France-KLM, easyJet) πέρασαν το 50% σε μερίδιο επιβατικής κίνησης της περιοχής το 2018, με τις χαμηλές τιμές και την πλεονάζουσα χωρητικότητα να θέτουν τους μικρότερους αερομεταφορείς υπό έντονη οικονομική πίεση, που συχνά τους οδήγησε σε εξαφάνιση.


Ο Όμιλος Lufthansa κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, αυξάνοντάς το κατά 1,6%, σε περίπου 12,3% το 2018, από το 2016, μπροστά από τη Ryanair με μερίδιο 12%, την IAG με 9,8%, την Air France-KLM με 8% και την easyJet με 7,7%, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή εταιρεία αναλύσεων Scope. Τα κέρδη από τα μερίδια αγοράς συνδέονται στενά με την κατάρρευση ή την εξαγορά άλλων αερομεταφορέων.

”Η παρατεταμένη περίοδος φθηνού χρύματος επέτρεψε στους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη ώστε να επωφεληθούν από τη συνεχή αύξηση της επιβατικής κίνησης, παράλληλα όμως δημιούργησε πλεονάζουσα χωρητικότητα, που καθιστά δύσκολο για όλους -εκτός από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες- να αντιμετωπίσουν τα αυξανόμενα κόστη, όταν υπάρχει τέτοια συμπίεση προς τα κάτω στις τιμές των εισιτηρίων”, λέει ο Sebastian Zank, αναλυτής της Scope. ”Και είναι οι μεγάλοι αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν την κρίση μεταξύ των μικρότερων αερομεταφορέων για να εδραιώσουν τις θέσεις τους κερδίζοντας το μερίδιο αγοράς”.

Ενώ ο ευρωπαϊκός κλάδος των αερομεταφορών παραμένει κατακερματισμένος - άλλες αεροπορικές εταιρείες διατηρούν το 49,4% της αγοράς - οι μεγαλύτερες έχουν γεμίσει τα κενά που άφησε η έξοδος των Monarch, Primera, Small Planet, Azur, Cobalt, VLM και PrivatAir, μεταξύ άλλων, τα τελευταία δύο χρόνια. Η παρ’ολίγον κατάρρευση και διάσωση της αεροπορικής εταιρείας Germania δείχνει πόσο μικρότεροι αερομεταφορείς παραμένουν υπό πίεση ακόμη και φέτος.

Ορισμένες μεσαίου μεγέθους αεροπορικές εταιρείες έχουν επίσης υποκύψει στις πιέσεις της αγοράς και πάλι προς όφελος των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών. Η Lufthansa Group και η easyjet απέκτησαν τα περιουσιακά στοιχεία της πτωχευμένης Air Berlin, η οποία είχε μερίδιο αγοράς 2,8% το 2016. Η IAG έχει ήδη αποκτήσει θύρες προσγείωσης (slots) από τη βρετανική Flybe, η οποία είναι προς πώληση. Παραμένει να δούμε αν η Flybe θα πωληθεί τελικά στη νεοσυσταθείσα κοινοπραξία της Virgin Atlantic, του Stobart Group και του Cyrus Capital με την επωνυμία Connect Airways. Η τύχη της Alitalia, της πτωχευμένης ιταλικής αεροπορικής εταιρείας, θα μπορούσε να αποφασιστεί επίσης σύντομα, καθώς η αεροπορική ψάχνει για επιτηρητή. Επίσης, και το μέλλον της Adria Airways της Σλοβενίας παραμένει στα “χέρια” της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Scope Ratings European Airlines 2019 -Jan




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top