Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα

Οι πολίτες ζητούν μέτρα για τη βελτίωση της διαχείρισης του τουρισμού στις πόλεις

Βίκυ Καραντζαβέλου - 25 Ιανουάριος 2019, 11:34

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47%) στην πρώτη διεθνή έρευνα του UNWTO για τον τουρισμό πόλης πιστεύουν ότι 'ζουν σε μια πόλη με μεγάλο αριθμό επισκεπτών'. Το 49% πιστεύει ότι 'πρέπει να υπάρξουν μέτρα για τη διαχείριση του τουρισμού'.


Σύμφωνα με την πρώτη διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) και η IPSOS, το 47% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι “ζουν σε πόλεις με υψηλό αριθμό τουριστών”. Πάνω από το 50% θεωρεί ότι ο τουρισμός έχει θετικό αντίκτυπο στην παραγωγή πλούτου και την προώθηση πολιτιστικών ανταλλαγών, ενώ το 49% πιστεύει ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της διαχείρισης του τουρισμού. Μόνο το 12% των ερωτηθέντων είναι υπέρ περιορισμών στον αριθμό των επισκεπτών.

Η online έρευνα διεξήχθη σε 15 χώρες και 12.000 ανθρώπους, με στόχο να κατανοηθεί καλύτερα η αντίληψη των κατοίκων σχετικά με τον τουρισμό πόλης, τις επιπτώσεις και τις στρατηγικές διαχείρισης του.

Πιο αναλυτικά, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (47%) πιστεύουν ότι “ζουν σε μια πόλη με μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ποικίλλουν σημαντικά από χώρα σε χώρα, από 68% στην Αυστραλία έως 33% στη Γαλλία.

Η δημιουργία πλούτου και εισοδήματος, η δημιουργία διαπολιτισμικών ανταλλαγών και νέων προσφορών δραστηριοτήτων αναψυχής ξεχωρίζουν ως οι μεγαλύτερες επιπτώσεις στις πόλεις. Η αντίληψη των θετικών επιπτώσεων του τουρισμού είναι ιδιαίτερα έντονη στην Αργεντινή, την Αυστραλία, τη Δημοκρατία της Κορέας, την Ισπανία και τη Σουηδία.

Για πολλούς αστικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, η αντιμετώπιση των προκλήσεων της αυξανόμενης τουριστικής ζήτησης και η κατάλληλη διαχείριση των τουριστικών ροών αποτελεί πλέον προτεραιότητα. Με παρόμοιο τρόπο, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 49% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξουν μέτρα για την καλύτερη διαχείριση του τουρισμού. Και πάλι, τα ποσοστά αλλάζουν σημαντικά ανά χώρα - από 75% στην Αργεντινή έως και 24% στην Ιαπωνία.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων, πάνω από το 70% πιστεύει ότι αυτά τα μέτρα πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτίωση των υποδομών και των εγκαταστάσεων, καθώς και στη δημιουργία αξιοθέατων, τόσο για τουρίστες όσο και για τους κατοίκους. Μόνο το 12% πιστεύει ότι τα μέτρα πρέπει να περιλαμβάνουν τον περιορισμό του αριθμού επισκεπτών και μόνο το 9% θεωρεί ότι η προώθηση του τουρισμού θα πρέπει να σταματήσει.

Σημαντικά ευρύματα:

  • 47% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι “ζουν σε μια πόλη με μεγάλο αριθμό επισκεπτών”
  • Η μικτή εικόνα των αντιληπτών επιπτώσεων που προκύπτουν από τον αστικό τουρισμό στις διάφορες χώρες καταδεικνύει την πολυπλοκότητα των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι προορισμοί.
  • Από τη θετική πλευρά, το 52% πιστεύει ότι ο τουρισμός έχει μεγάλο ή μέτριο αντίκτυπο στη δημιουργία πλούτου και εισοδήματος. Από το άλλο φάσμα, το 46% πιστεύει ότι “δημιουργεί υπερπληθυσμό”.
  • Το 49% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι “πρέπει να υπάρξουν μέτρα για τη διαχείριση του τουρισμού”
  • Οι ερωτώμενοι είναι πιο δεκτικοί στα ακόλουθα μέτρα: “να βελτιώσουν τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις” (72%), να “δημιουργήσουν εμπειρίες και αξιοθέατα που ωφελούν τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες” (71%) και να “εξασφαλίσουν τις τοπικές κοινωνίες να επωφεληθούν από τον τουρισμό” (65% ).
  • Τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης ότι οι μισές απαντήσεις τόνισαν ότι η επικοινωνία και η συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (50%) και τους επισκέπτες (48%) αποτελεί σημαντικό μέτρο, ενώ μόνο το 12% πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει ένα “όριο στον αριθμό των τουριστών” και μόνο 9 % πιστεύουν ότι η προώθηση του τουρισμού πρέπει να σταματήσει.


UNWTO Ipsos Global Survey - Summary




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top