Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΔεν υπάρχουν διαθέσιμοι άλλοι χώροι ελλιμενισμού στην Αττική
Θαλάσσιος τουρισμός

Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι άλλοι χώροι ελλιμενισμού στην Αττική

Εκπρόσωποι υποψήφιων Περιφερειαρχών Αττικής παραβρέθηκαν στη Γενική Συνέλευση της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. για να εκθέσουν τις απόψεις τους για το ελληνικό γιώτινγκ και να απαντήσουν σε ερωτήσεις.

Στην εκδήλωση της Γενικής Συνέλευσης της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφελείας για την Ανάπτυξη, Αξιοποίηση και Εκμετάλλευση Δομών Ελλιμενισμού Σκαφών – “Ελληνική Βάση Γιώτινγκ – ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ“, την Κυριακή 20 Μαΐου 2019, προσκαλέστηκαν και παραβρέθηκαν εκπρόσωποι υποψήφιων περιφερειαρχών Αττικής για να εκθέσουν τις απόψεις τους και να απαντήσουν σε ερωτήσεις.

Η ΚΟΙΝΣΕΠ ιδρύθηκε στο τέλος του 2017, από επαγγελματίες του τουριστικού επαγγελματικού σκάφους, οι περισσότεροι των οποίων ελλιμενίζουν τα σκάφη τους στη Μαρίνα Αλίμου, λόγω των προβληματισμών και των επιπτώσεων που δημιουργεί η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, ενώ με την πρόσφατη ανακοίνωση του παραχωρησιούχου, έχει ανέβει το “θερμόμετρο” της ανησυχίας των επαγγελματιών για τις επιπτώσεις.

Στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης είχαν προσκληθεί να παρουσιάσουν τις απόψεις τους, οι τέσσερεις υποψήφιοι συνδυασμοί, για την Περιφέρεια Αττικής (των υποψήφιων περιφερειαρχών). Εκπροσωπήθηκαν μόνον οι δύο, από υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους: ο κ. Βασίλης Πολίτης, υποναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ε.α. και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Νότιου Τομέα, εκπροσώπησε τον κ. Γιώργο Πατούλη, και ο κ. Θανάσης Σπονδυλίδης, αρχιτέκτων μηχανικός, δημοτικός σύμβουλος Γλυφάδας και πρώην αντιπεριφερειάρχης υποδομών της Περιφέρειας Αττικής, εκπροσώπησε τον κ. Γιάννη Σγουρό. Από τους συνδυασμούς της κας Ρένας Δούρου και του κ. Γιάννης Πρωτούλη δεν υπήρξε ανταπόκριση. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος και αρχισυντάκτρια του TravelDailyNews, κα Βίκυ Καραντζαβέλου.

Ο κ. Πολίτης, εκ μέρους του κ. Πατούλη, ανέφερε ότι είναι προσωπικά σε γνώση του διαμορφούμενου προβλήματος, γιατί κατανοεί τις επιπτώσεις και προσωπικά στηρίζει την πρόταση της ΚΟΙΝΣΕΠ για διατήρηση του επαγγελματικού χαρακτήρα της μαρίνας. Προσέθεσε ότι είναι και πολιτική απόφαση η εξεύρεση λύσης, ενώ δεσμεύθηκε ότι ο Συνδυασμός “Νέα Αρχή για την Αττική” θα στηρίξει τα αιτήματα της ΚΟΙΝΣΕΠ και του κλάδου, και αν δεν μπορέσει να βρεθεί λύση με τον επιλεγμένο παραχωρησιούχο της Μαρίνας Αλίμου, θα συνεργαστεί για τη χωροθέτηση μιάς νέας επαγγελματικής μαρίνας. Επεσήμανε ότι το θέμα της σωστής αξιοποίησης του παράκτιου μετώπου περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Συνδυασμού του, που αναγνωρίζει τη μεγάλη έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού.

Ο κ. Σπονδυλίδης, εκ μέρους του κ. Σγουρού, ήταν σαφής στην επισήμανση ότι όλο το παράκτιο μέτωπο της Αττικής πρέπει να είναι κάτω από έναν ενιαίο φορέα, αναφέρθηκε στην ακύρωση των αρμοδιοτήτων του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, που είχε αυτή την αρμοδιότητα, αλλά σταμάτησε με την παρούσα Κυβέρνηση, ανάφερε ότι χωρίς έναν ενιαίο σχεδιασμό είναι δύσκολο προκαταβολικά να προβλεφθεί λύση. Πρόσθεσε ότι στο παρελθόν, αντί να υπάρξει ουσιαστικός σχεδιασμός, ικανοποιήθηκαν μικροσυμφέροντα. Σε απάντηση στις συγκεκριμένες προτάσεις των πιθανών θέσεων για νέα “επαγγελματική μαρίνα” που πρότεινε η ΚΟΙΝΣΕΠ, υπέδειξε το δαιδαλώδες πρόβλημα της πολύ-αρμοδιότητας για τις χρονοβόρες διαδικασίες χωροθέτησης μιάς μαρίνας, την απουσία της εμπλοκής των Δήμων στην διαδικασία του ευρύτερου σχεδιασμού και εξέφρασε την υποστήριξη του, στους προβληματισμούς της ΚΟΙΝΣΕΠ, λέγοντας ότι δεν υπάρχει εύκολη λύση.

Ακολούθησε αρκετά έντονη συζήτηση με το ακροατήριο, ενώ αναφέρθηκε ότι η Δημοτική Αρχή Αλίμου έχει τεθεί υπέρ της επένδυσης και μάλιστα έχει δημοσιευθεί και τοποθέτηση του εν ενεργεία δημάρχου. Εκ μέρους της ΚΟΙΝΣΕΠ ανακοινώθηκε ότι είχαν προσκληθεί στη συζήτηση και οι τέσσερεις δήμαρχοι του παράκτιου μετώπου (Αλίμου, Γλυφάδας, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και Σαρωνικού), στις περιοχές των οποίων τοποθετούνται οι προτάσεις θέσεων της ΚΟΙΝΣΕΠ, για νέα επαγγελματικού σκοπού, μαρίνα, αλλά δεν ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση.

Παρέμβαση στη συζήτηση έκανε και εκ μέρους της Κίνησης Πολιτών “Τοίχος Μαρίνας Αλίμου”, η κα Γιούλη Καμπούρη, χημικός – περιβαλλοντολόγος, που επεσήμανε ότι η Αθήνα κλιματικά “πεθαίνει” γιατί ελλείπουν χώροι πρασίνου. Αντίστοιχα θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο το περιβάλλον και οι συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων του παράκτιου μετώπου με την επένδυση της Μαρίνας Αλίμου, όπου θα κτισθούν σχεδόν 20.000 τ.μ. με τις ειδικές παραχωρήσεις που με Προεδρικό Διάταγμα ενέκρινε η προηγούμενη υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά. Επίσης, επεσήμανε ότι δεν έγινε σωστή και πλήρης διαδικασία διαβούλευσης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της επένδυσης της Μαρίνας Αλίμου, και ανέφερε ότι η “Κίνηση Πολιτών” θα συνεχίσει τη δραστηριότητά της, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να επιβαρυνθεί τόσο πολύ το περιβάλλον της περιοχής.

Ο κ. Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, είχε εκθέσει στον Απολογισμό Δράσεων ότι οι προβληματισμοί της ΚΟΙΝΣΕΠ και των περίπου 50 μέχρι σήμερα μελών της, επαγγελματιών του κλάδου, επικεντρώνονται αφενός στην προβλεπόμενη υποχρέωση να φύγουν τα ελλιμενιζόμενα επαγγελματικά σκάφη, λόγω αναμενόμενης αύξησης του τιμολογίου της Μαρίνας Αλίμου και αφετέρου στην απώλεια εκ του λόγου αυτού, της ύπαρξης κοινής βάσης του ελληνικού γιώτινγκ, στην οποία έχει εξελιχθεί, στην 30χρονη λειτουργία της, η Μαρίνα Αλίμου, από την οποία διακινούνται περίπου το 50% των ελληνικών ναυλώσεων, και σχεδόν το 1/3 των επαγγελματικών σκαφών, ενώ στη γύρω περιοχή δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις υπηρεσιών των σκαφών και προμηθειών για τους πελάτες, που ωφελούνται οικονομικά.

Οι προοπτικές είναι σήμερα ασαφείς για τον κλάδο, γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι άλλοι χώροι ελλιμενισμού στην Αττική, και στα επόμενα χρόνια αναμένεται αύξηση του ελληνικού στόλου με περίπου 500 σκάφη, μέχρι το 2022, σύμφωνα με πληροφορίες από τις ήδη τοποθετημένες παραγγελίες σε ναυπηγεία του εξωτερικού (πολλοί επαγγελματίες εκμεταλλεύτηκαν τον πρόσφατο νόμο και ενέταξαν επενδύσεις σε νέα σκάφη στο ΕΣΠΑ).

Σήμερα το εφαρμοζόμενο επαγγελματικό τιμολόγιο, καλύπτεται και από ειδική συμφωνία που έχει υπογραφεί με την διαχειρίστρια εταιρεία ΕΤΑΔ, και δε θα δεσμεύει τον παραχωρησιούχο, με βάση τα δεδομένα της προκήρυξης του διαγωνισμού.

Ο κ. Λουτριώτης συμπλήρωσε ότι, και καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου, από τους διακινούμενους, περισσότερους από 200.000 πελάτες – επιβαίνοντες στα σκάφη, ωφελείται οικονομικά όλη η γύρω περιοχή, από τις προμήθειες ταξιδίων, αγορές ειδών, δαπάνες εστίασης και ψυχαγώγησης, διανυκτερεύσεις πριν και μετά την περίοδο ναύλωσης.

Η συνάντηση έληξε με κοινή διαπίστωση ότι το θέμα είναι σοβαρό, ότι εμπλέκονται πολλοί λόγω συναρμοδιότητας και, κυρίως, ότι η επίλυση είναι “πολιτικό θέμα” με σοβαρές οικονομικές και εργασιακές επιπτώσεις. Η ΚΟΙΝΣΕΠ ευχαριστεί ιδιαιτέρως τους υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους που εκπροσώπησαν τους Συνδυασμούς.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024