Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΕλεγκτές Ενάεριας κυκλοφορίας: ‘Οι αεροπορικές συνδέσεις της Ελλάδας έχουν υπερδιπλασιαστεί’
Αερομεταφορές

Ελεγκτές Ενάεριας κυκλοφορίας: ‘Οι αεροπορικές συνδέσεις της Ελλάδας έχουν υπερδιπλασιαστεί’

Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας ζητά να αλλάξει ριζικά το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στη χώρα μας, ώστε να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά πρότυπα και στις αυξημένες απαιτήσεις του μέλλοντος.

Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) καλεί τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς στον τομέα των αερομεταφορών σε ένα γνήσιο και ειλικρινή διάλογο σχετικά με τα αίτια των καθυστερήσεων που παρατηρούνται και τις απαιτούμενες δράσεις για τον περιορισμό του προβλήματος και τονίζει ότι “η ενορχηστρωμένη επίθεση κατά του κλάδου δεν εξυπηρετεί τον κοινό στόχο όλων, που δεν είναι άλλος από την οριστική εξομάλυνση της κατάστασης”.

Αναλυτικά η θέση της ΕΕΕΚΕ:

“Ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει συνδράμει αποφασιστικά στη διαχείριση της αυξημένης αεροπορικής ζήτησης στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης οι αεροπορικές συνδέσεις της Ελλάδας με τον υπόλοιπο πλανήτη υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ ο τομέας των αερομεταφορών στο σύνολο του έχει φτάσει να συνεισφέρει το 10,2% του ΑΕΠ της χώρας. Την περίοδο αυτή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επιτέλεσαν το έργο τους επιδεικνύοντας υπερβάλλοντα ζήλο και υψηλό επαγγελματισμό υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, σε ένα ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον, με διαρκώς μειούμενο προσωπικό και κάνοντας χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού.

Έχοντας βαθιά επίγνωση της ευθύνης τους απέναντι στο χρήστη των υπηρεσιών που παρέχουν –τον ίδιο τον επιβάτη- οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ουδέποτε προχώρησαν σε απεργιακή κινητοποίηση τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός ότι πάγια και θεμελιώδη αιτήματά του κλάδου παραμένουν ανικανοποίητα. Τα προβλήματα στελέχωσης με επαρκές προσωπικό και η ανάγκη για άμεση ανανέωση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού παραμένουν, επισημαίνονται δε και από κορυφαίους φορείς των αερομεταφορών όπως η ΙΑΤΑ. Κορυφαίο αίτημα αποτελεί επίσης η ριζική τροποποίηση ή η ολοκληρωτική κατάργηση του επαίσχυντου Ν.4427/2016 για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, ο οποίος δημιούργησε νέα προβλήματα και στρεβλώσεις σε ένα ήδη θολό τοπίο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τις τελευταίες ημέρες ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας έγινε επανειλημμένα στόχος άστοχων και κίτρινων δημοσιευμάτων ακόμα και από μερίδα του έγκριτου Τύπου, τα οποία τον αναδεικνύουν ως κύριο υπαίτιο των καθυστερήσεων στις πτήσεις, αποσιωπώντας παράλληλα τις σοβαρές ευθύνες που φέρουν άλλοι παράγοντες του χώρου.

Θυμίζουμε σε κάθε ενδιαφερόμενο ότι πρώτιστο καθήκον του Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας είναι η ασφαλής διαχείριση της κυκλοφορίας και είμαστε περήφανοι για τα κορυφαία επίπεδα που διατηρούμε όλα αυτά τα χρόνια παρά τις διαχρονικές ελλείψεις που αναφέρθηκαν παραπάνω. Για να επιτευχθεί αυτό όμως χρειάζεται η αυστηρή και απαρέγκλιτη εφαρμογή των ευρωπαϊκών και διεθνών κανονισμών, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί μετά από εκτενείς μελέτες και μεταξύ άλλων καθορίζουν τη χωρητικότητα – τόσο στον ελληνικό εναέριο χώρο, όσο και στα αεροδρόμια.

Η ΕΕΕΚΕ, στα πλαίσια του υψηλού επαγγελματισμού που διακρίνει τα μέλη της, δηλώνει κατηγορηματικά ότι οποιαδήποτε προσπάθεια αναθεώρησης των θεσμοθετημένων χωρητικοτήτων θα πρέπει να συνοδεύεται από εις βάθος μελέτες και σοβαρές επενδύσεις που εν δυνάμει θα επιτρέψουν κάτι τέτοιο. Ταυτόχρονα, έχει έρθει η ώρα ώστε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στη χώρα μας να αλλάξει ριζικά, ώστε να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά πρότυπα και στις αυξημένες απαιτήσεις του μέλλοντος”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024