Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

ITB 2002: Ελπίδες για ανάκαμψη αλλά και ισχυρές πιέσεις από τους Τ.Οs για μείωση τιμών

Θοδωρής Κουμέλης - 22 March 2002, 00:00

Η ισχυρή τάση για χρονική μετατόπιση του κρίσιμου όγκου των κρατήσεων, που θα επιτρέψουν μια σχετικά ασφαλή πρόβλεψη για την πορεία της τουριστικής κίνησης<...>, και οι πιέσεις για επαναδιαπραγμάτευση των τιμών υπό την μορφή προσφορών χαμηλότερων τιμών η προσφορών για επιπλέον δωρεάν παιδιά σκιαγράφησε ένα σκηνικό εγρήγορσης και αβεβαιότητας στο ελληνικό περίπτερο στο πλαίσιο της έκθεσης ITB<.>

2002 στο Βερολίνο.

Ωστόσο οι εκτιμήσεις για την τελική έκβαση της πορείας της τουριστικής ζήτησης –αν και αβέβαιες- είναι σχετικά αισιόδοξες αφού, παρά την υστέρηση που παρουσιάζουν προς το παρόν οι κρατήσεις, υπολογίζουν σε ανάκαμψη της ζήτησης τους επόμενους μήνες.

Χαρακτηριστικές είναι, από πλευράς των Γερμανών tour operators, οι δηλώσεις του εκπροσώπου τύπου της TUI Bernd Rimele ότι οι κρατήσεις που γινόντουσαν για την Ελλάδα 3-6 μήνες πριν, τώρα έχουν μετατοπιστεί, αντίστοιχα, στο χρονικό διάστημα του ενός έως δύο μηνών πριν την περίοδο των διακοπών. Έτσι θα πρέπει να περιμένουμε, τουλάχιστον, μέχρι τα μέσα Απριλίου για να έχουμε προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2002. Ο επικεφαλής του tour operator Alltour, Willi Verhuven, δήλωσε στην αρχή της έκθεσης ότι το πρώτο πράγμα που σκοπεύει να κάνει στην ΙΤΒ είναι να επαναδιαπραγματευτεί τις τιμές. Σε ότι αφορά τις αεροπορικές θέσεις τόσο ο Thomas Cook, γενικότερα, όσο και η TUI ειδικότερα για την χώρα μας δηλώνουν ότι αναβάλουν τις τελικές αποφάσεις τους για την περίοδο του Πάσχα, αν και προς το παρόν κατά δήλωση εκπροσώπου της TUI έχουν κρατήσει περίπου τις ίδιες θέσεις με πέρυσι που ήταν μια πολύ καλή χρονιά.

Βάσει ανάλυσης της γερμανικής αγοράς, που εκπόνησε το γραφείο ΕΟΤ Γερμανίας, η Ελλάδα έχει το πλεονέκτημα να θεωρείται ασφαλής χώρα, γεγονός που μπορεί να συντελέσει στην υπό προϋποθέσεις άμβλυνση των αρνητικών επιπτώσεων από τα προβλήματα της μειωμένης ζήτησης. Οι προϋποθέσεις αυτές αφορούν: α) στην ύπαρξη επαρκούς και αποτελεσματικής διαφημιστικής καμπάνιας. Βάσει της ΔΙΤΕΞ Γερμανίας η υπάρχουσα διαφημιστική καμπάνια είναι ανεπαρκής, δεν έχει ξεκινήσει εγκαίρως και αντιμετωπίζει το σοβαρό πρόβλημα του ότι δεν είναι στη γερμανική γλώσσα, β) στις αποτελεσματικές δημόσιες σχέσεις, μέσω φιλοξενίας δημοσιογράφων και στην συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις και γ) στη συνεργασία με τους tour operators της Γερμανίας,  μέσω κοινών εκπαιδευτικών σεμιναρίων, road shows, εκπαιδευτικών ταξιδιών για τουριστικούς πράκτορες και οπωσδήποτε συνδιαφήμισης.

Από ελληνικής πλευράς η βασική προσπάθεια αφορούσε το να μην παραχωρηθούν επιπλέον εκπτώσεις. «Παρά τις πιέσεις που βασίζονται στην υστέρηση που παρουσιάζουν οι κρατήσεις – χωρίς να είναι απολύτως σαφές το μέγεθος της υστέρησης αυτής - οφείλουμε να προσπαθήσουμε να μην προχωρήσουμε σε επιπλέον εκπτώσεις που θα είχαν αρνητικές συνέπειες στο σύνολο της αγοράς» σημείωσε η κ. Ροδάνθη Μεταξά, Sales and Marketing manager των Maris Hotels. «Πιστεύω ότι η τουριστική ζήτηση θα ανακάμψει τελικά για το 2002. Ωστόσο παραμένει το πρόβλημα το γεγονός ότι οι πτήσεις των αεροπλάνων αργούν να ξεκινήσουν στην αρχή της τουριστικής περιόδου» σημείωσε η κ. Ελιάνα Κοκοτού της αλυσίδας Elounda Mare, ενώ συγκρατημένη αισιοδοξία εξέφρασε και η κ. Τζίνα Μαμιδάκη.

Ο πρόεδρος των ξενοδόχων Κεφαλονιάς–Ιθάκης Σπύρος Γαλιατσάτος σημείωσε ότι από πλευράς πτήσεων οι θέσεις που έχουν προγραμματιστεί για το 2002 παραμένουν ίδιες και ανέφερε ότι η τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής δημιουργεί ένταση του κλίματος ανταγωνισμού τόσο μεταξύ προορισμών όσο και σε επίπεδο επιχειρήσεων.

Η Ελληνική Παρουσία

Το Ελληνικό περίπτερο στην φετινή ΙΤΒ ανήλθε στα 1828 τ.μ. και συμμετείχαν 58 εκθέτες, εκ των οποίων οι δέκα για πρώτη φορά. Για πρώτη φορά συμμετείχε με περίπτερο ο «Αθήνα 2004» προβάλλοντας τους Ολυμπιακούς αγώνες, ενώ η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και το Φεστιβάλ Αθηνών συμμετείχαν με περίπτερο στο ειδικό χώρο της ΙΤΒ για τον πολιτισμό και τις τέχνες.

Στο πλαίσιο της ελληνικής παρουσίας ο υπουργός Ανάπτυξης Α. Τσοχατζόπουλος παραχώρησε συνέντευξη τύπου, στην οποία παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Δ. Γεωργαράκης και ο πρόεδρος του ΕΟΤ Γ. Πατέλλης. Κατά γενική ομολογία η εν λόγω συνέντευξη τελικά δεν κατάφερε να επιτύχει τον εύλογο στόχο της, την προώθηση δηλαδή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και των ιδιαιτεροτήτων του με αποτελεσματικό τρόπο προς τους Γερμανούς δημοσιογράφους, αφού οι ερωτήσεις, που ακολούθησαν την συνοπτική παρουσίαση του υπουργού, έγιναν σχεδόν αποκλειστικά από Έλληνες μη δημοσιογράφους και περιστράφηκαν γύρω από θέματα που ελάχιστα αφορούσαν το ξένο τύπο.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top