Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Online travel

Το TripAdvisor αφαίρεσε (ή μπλόκαρε) 1,5 εκατ. ψεύτικες κριτικές το 2018

Βίκυ Καραντζαβέλου - 25 September 2019, 15:10

Οι περισσότερες ψεύτικες κριτικές που υποβάλλονται (σε ποσοστό 91%) είναι 'θετικές κριτικές'.


Η πλειοψηφία των καταναλωτών (80-90%) συμβουλεύονται συστηματικά κριτικές ξενοδοχείων πριν αγοράσουν κάτι, είτε online είτε όχι. Η ισχυρή επιρροή των κριτικών σχετικά με την αγορά ενός προϊόντος έχει δημιουργήσει μια “βιομηχανία” με ψεύτικα σχόλια, ένα πρόβλημα που αναπτύσσεται σε μεγάλες ιστοσελίδες, όπως η Amazon, η Google και η Yelp, μεταξύ άλλων.

Λίγο πάνω από το 2% των κριτικών που υποβλήθηκαν ήταν ψεύτικες. Η TripAdvisor είναι ένας από τους ιστότοπους όπου οι κριτικές αποτελούν τον πυρήνα της “εικόνας” της εταιρείας και τον κύριο λόγο που την επισκέπτονται οι καταναλωτές.

Πόσες από τις κριτικές στο TripAdvisor δεν είναι αληθινές; Στην τελευταία Έκθεση Διαφάνειας της TripAdvisor η εταιρεία λέει ότι το 2,1% όλων των σχολίων που υποβλήθηκαν στον ιστότοπο το 2018 ήταν ψεύτικες. (Ένα σύνολο 4,7% όλων των υποβολών αναθεώρησης απορρίφθηκε ή καταργήθηκε για παραβίαση των οδηγιών αξιολόγησης του TripAdvisor, οι οποίες εκτείνονται πέραν της απάτης.)

Δεδομένου του όγκου των σχολίων που υποβάλλονται στην TripAdvisor - πάνω από 66 εκατ. το 2018- αυτό μεταφράζεται σε περίπου 1,4 εκατ. ψεύτικες κριτικές. Η TripAdvisor λέει ότι το 73% αυτών των ψεύτικων σχολίων μπλοκαρίστηκε πριν δημοσιευθεί online, ενώ τα υπόλοιπα ψεύτικα σχόλια διαγράφηκαν αργότερα. Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι “έχει μπλοκάρει τη δραστηριότητα περισσότερων από 75 ιστότοπων που προσπαθούσαν να πουλήσουν κριτικές” από το 2015.

Η TripAdvisor ορίζει ως “ψευδή” μια κριτική που ”γράφτηκε από κάποιον που προσπαθεί να χειριστεί δολίως μια βαθμολογία ταξιδιωτών, όπως μπορεί να είναι ένας υπάλληλος ή ανταγωνιστής μιας επιχείρησης. Οι κριτικές που δίνουν έναν λογαριασμό μιας πραγματικής εμπειρίας ενός πελάτη, ακόμη και αν τα στοιχεία αυτού του λογαριασμού αμφισβητούνται από την τουριστική επιχείρηση, δεν κατατάσσονται ως πλαστά”.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό ανίχνευσης μέσω μηχανών αναζήτησης, ανθρώπινης παρέμβασης και εντοπισμού μέσω ομάδων για να ανιχνεύσει τις ψευδείς κριτικές. Ο κύριος όγκος των ανεπιθύμητων κριτικών (91%) είναι ψεύτικες θετικές.

Η TripAdvisor αναφέρει ότι το πρόβλημα με τις ψεύτικες κριτικές είναι παγκόσμιο και εντοπίζεται στις περισσότερες χώρες. Ωστόσο, ανέφερε ότι υπήρχε ένα υψηλότερο ποσοστό από το μέσο όρο σε ψεύτικα σχόλια “με πηγή προέλευσης τη Ρωσία”. Αντίθετα, η Κίνα είναι η πηγή πολλών ψεύτικων κριτικών στην Amazon.

Η TripAdvisor διαθέτει πολλές ποινές και τιμωρίες για την απάτη με ψεύτικες κριτικές. Την πρώτη φορά που μια επιχείρηση “πιαστεί” να έχει ποστάρει ή αγοράσει ψεύτικες κριτικές, η TripAdvisor επιβάλλει προσωρινή ποινή στην κατάταξή της. Σε πολλαπλά παραπτώματα, θα επιβάλει απαγόρευση περιεχομένου, που εμποδίζει το συγκεκριμένο άτομο ή άτομα να δημοσιεύσουν πρόσθετες κριτικές και περιεχόμενο στον ιστότοπό της. Επίσης, εμποδίζει τα εμπλεκόμενα μέρη να δημιουργήσουν νέους λογαριασμούς για να παρακάμψουν την απαγόρευση. Στις πιο ακραίες περιπτώσεις, η εταιρεία θα εφαρμόσει ένα “σήμα ντροπής” που προειδοποιεί τους καταναλωτές ότι η επιχείρηση έχει επανειλημμένα επιχειρήσει να τους εξαπατήσει. Αυτό αποτελεί και το τελειωτικό χτύπημα για την επιχείρηση (η Yelp κάνει κάτι παρόμοιο).

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

F & B management και cost control

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top