Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΝέο αναβατόριο για τα ΑμεΑ και βελτιωμένος φωτισμός στην Ακρόπολη
Πολιτισμός

Νέο αναβατόριο για τα ΑμεΑ και βελτιωμένος φωτισμός στην Ακρόπολη

Ο σταθμός βάσης του νέου ανελκυστήρα θα βρίσκεται στην περιοχή του Περιπάτου, δίπλα σχεδόν από τη θέση από όπου ξεκινά σήμερα η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας του υφιστάμενου αναβατορίου.

Νέο αναβατόριο για τα ΑμεΑ, αλλά και βελτιωμένο φωτισμό, θα αποκτήσει σύντομα ο ιερός βράχος της Ακρόπολης, μετά τις ομόφωνες γνωμοδοτήσεις των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).

Οι γνωμοδοτήσεις αφορούν, αφενός στις γενικές αρχές για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του φωτισμού ανάδειξης των μνημείων της Ακρόπολης αφετέρου στις προδιαγραφές για την εγκατάσταση του νέου ανελκυστήρα στην Ακρόπολη.

Το υφιστάμενο αναβατόριο αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα λειτουργίας, κυρίως το τελευταίο διάστημα, γεγονός που προκάλεσε και την παρέμβαση της υπουργού Πολιτισμού – καθώς και στη βελτίωση του φωτισμού του Βράχου και των μνημείων της Ακρόπολης.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, τα προβλήματα είναι αρκετά, όπως η σταδιακή αντικατάσταση των λαμπτήρων με ακατάλληλους. Όπως ειπώθηκε στη συνεδρίαση, περίπου 60% έχουν καεί και αντικατασταθεί χωρίς να ακολουθούνται οι προδιαγραφές της αρχικής μελέτης, ενώ υπάρχει έλλειψη εκσυγχρονισμού τους. Για παράδειγμα, στο Ερέχθειο, οι Κόρες είναι υπερφωτισμένες, ενώ στο εσωτερικό δεν υπάρχει φωτισμός λόγω εργασιών. ‘Αλλο πρόβλημα είναι οι προβολείς, με τους περισσότερους να έχουν μετακινηθεί και να έχουν χάσει τη σωστή τους στόχευση στα μνημεία, ενώ ο φωτισμός του Ναού της Αθηνάς Νίκης έχει γίνει με ακατάλληλους προβολείς, καθώς το μνημείο την εποχή που υλοποιήθηκε η μελέτη το 2004 ήταν αποσυναρμολογημένο. Επίσης, ένας αριθμός φίλτρων διάχυσης έχουν φθαρεί ή αφαιρεθεί, ενώ από τους περιμετρικούς προβολείς του Βράχου λειτουργεί μόνο το 30% (κυρίως επειδή έχουν καεί οι μετασχηματιστές).

Σύμφωνα με τις γενικές αρχές της έκθεσης, η οποία έγινε δεκτή ομόφωνα από το ΚΑΣ με κάποιες μικρές επισημάνσεις, θα πρέπει να αντικατασταθούν οι παλιοί λαμπτήρες, καθώς και οι προβολείς, με σύγχρονους τεχνολογίας LED, ώστε και η απόδοσή και η διάρκεια ζωής τους να είναι μεγαλύτερη και η συντήρησή τους πιο εύκολη, αλλά και να εξοικονομείται ενέργεια. Επίσης, να υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της έντασης. Πιο συγκεκριμένα, για τη βόρεια κλιτύ της Ακρόπολης, ο φωτισμός θα πρέπει να είναι πιο διαχεόμενος και μικρότερης έντασης, ώστε να φαίνονται καλύτερα το Ερέχθειο και ο Παρθενώνας και να μην επιβάλλεται η εικόνα του Ιερού Βράχου πάνω στα μνημεία.

Για τον Παρθενώνα, η πρόταση είναι ο φωτισμός να είναι με μικρότερη ένταση στο εσωτερικό, και να επιλεγεί άλλο χρώμα (θερμό λευκό, αντί για το κίτρινο που υπάρχει σήμερα), ώστε να αναδεικνύονται αποτελεσματικότερα τα αρχιτεκτονικά μέλη του μνημείου. Για το Ερέχθειο θα συμβεί λίγο πολύ τα ίδιο: Χρήση λιγότερης έντασης φωτισμού στο εσωτερικό και πίσω από τις Κόρες, ώστε να αναδεικνύονται καλύτερα οι κιονοστοιχίες και ο γλυπτός διάκοσμος. Για το Ναό τηςΑθηνάς Νίκης, θα πρέπει να συνταχθεί μελέτη για τον φωτισμό του μνημείου, ενώ προτάθηκε τα μνημεία της δυτικής κλιτύος (Ηρώδειο, Διονυσιακό Θέατρο, χορηγικό μνημείο Θρασύλλου και Στοά Ευμένους) να ενταχθούν κι αυτά στο πρόγραμμα και στις μελέτες που θα ακολουθήσουν.

Σχετικά με τον νέο ανελκυστήρα, συζητήθηκαν τόσο τα βασικά προβλήματα που παρουσιάζει η υφιστάμενη εγκατάσταση, η οποία είχε εξαρχής προσωρινό χαρακτήρα (ανεπαρκείς διαστάσεις για τη μεταφορά φορείου, εργοταξιακός χαρακτήρας, κραδασμοί και θόρυβος κατά τη λειτουργία, μεγάλος χρόνος ανόδου, συχνές βλάβες κ.ά.), όσο και η νέα λύση, που θα είναι ένα σύγχρονο αναβατόριο, πιο λειτουργικό, με δυο εισόδους. Αυτοί που ανεβαίνουν να μην παρεμποδίζονται από αυτούς που κατεβαίνουν, μια διαδρομή που θα πηγαίνει κατευθείαν στην Ακρόπολη (σήμερα υπάρχουν δύο συστήματα μεταφοράς, το αναβατόριο και η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας), σύστημα εξαερισμού, αυτόματος φωτισμός, κρύσταλλα μόνο σε πλευρές θέασης κ.λπ. Ο σταθμός βάσης του νέου ανελκυστήρα θα βρίσκεται στην περιοχή του Περιπάτου, δίπλα σχεδόν από τη θέση από όπου ξεκινά σήμερα η μεταφορική πλατφόρμα κλίμακας του υφιστάμενου αναβατορίου.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024