Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστική πολιτική

Δ. Τρυφωνόπουλος: 'Δεν έχουμε πρόβλημα υπερτουρισμού, αλλά χρόνιο πρόβλημα έλλειψης υποδομών'

Βίκυ Καραντζαβέλου - 21 October 2019, 11:02

Τουρισμός και βιώσιμη ανάπτυξη ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στο συνέδριο του Economist '3rd Sustainability Summit for south-east Europe and the Mediterranean' (16-17 Οκτωβρίου) και σημαντικοί εκπρόσωποι του ελληνικού τουρισμού κλήθηκαν για να συζητήσουν το μέλλον, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος διεθνώς.


”Παρά το γεγονός ότι υστερούμε ακόμα στα βασικά, όπως απουσία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, εθνικής στρατηγικής που να υπερβαίνει τον όποιο κομματικό προσανατολισμό και φυσικά ορθής νομοθέτησης, αντιλαμβανόμαστε πλέον τον τουρισμό ως μία συνολική διαδικασία και όχι απλώς σαν ‘την κότα με τα χρυσά αυγά’”, τόνισε κατά την εισήγησή του ο πρώην γενικός γραμματέας του ΕΟΤ και διευθύνων σύμβουλος της Desiterra Resort Santorini κ. Δημήτρης Τρυφωνόπουλος. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου προϋποθέτει εκτός από όραμα, τόλμη και στρατηγική, νομοθέτηση και ένα κοινωνικό συμβόλαιο. ”Για να μπορέσει μία νομοθέτηση να λειτουργήσει αποτελεσματικά, πρέπει να έχει αρωγό το κοινωνικό σύνολο. Πολιτεία και πολίτες να αντιλαμβάνονται πλήρως τις τομές που απαιτούνται. Να ενστερνίζονται τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται, να συμβάλουν από κοινού”, σημείωσε ο κ. Τρυφωνόπουλος.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΕΟΤ κα Άντζελα Γκερέκου, επεσήμανε ότι η απώλεια της βιοποικιλότητας συνιστά μείζον πρόβλημα αποτελώντας τρόπον τινά έναν σιωπηλό δολοφόνο τον οποίο αντιμετωπίζει η βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα μας, τονίζοντας ότι το 20% της βλάστησης καθίσταται λιγότερο παραγωγικό λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η κα Γκερέκου υπογράμμισε τον αντίκτυπο και στον τουρισμό. ”Θέλουμε να χαρτογραφήσουμε κάθε περιοχή και να μειώσουμε όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά το ανθρώπινο αποτύπωμα στο περιβάλλον”, ανέφερε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι οι έννοιες “φύση με ταξίδι”, “οικολογία με ταξίδι” αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό.

Το εγχείρημα της βιωσιμότητας έχει ως απώτερο σκοπό να περιορίσει τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες, επεσήμανε από το βήμα του Economist η corporate communications officer του Aktina Travel Group κα Βίβιαν Ζερζιβίλη, τονίζοντας ότι υπό αυτήν την έννοια είναι αναγκαία η προώθηση μιας κουλτούρας της ηθικής στα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες, με γνώμονα παραμέτρους όπως η υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, συμπέρανε πως είναι η ώρα για ποιοτικές παρεμβάσεις στο σύστημα που διέπει τον τουριστικό τομέα.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top