Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟι Κινέζοι πρώτοι στην αγορά του Tax Free Shopping στην Ελλάδα
Έρευνα

Οι Κινέζοι πρώτοι στην αγορά του Tax Free Shopping στην Ελλάδα

Το τελευταίο 9μηνο του 2019 (Ιαν. – Σεπτ.) το σύνολο των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 22% και η αξία αγορών σημείωσε αύξηση 29% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αύξηση παρατηρείται και στη μέση κατανάλωση της τάξεως του 6%.

Η Ελλάδα και φέτος σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στον κλάδο του Tax Free Shopping (TFS). Σύμφωνα με στοιχεία της Global Blue που κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στο κλάδο, το τελευταίο 9μηνο του 2019 (Ιαν. – Σεπτ.) συγκεκριμένα, το σύνολο των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 22% και η αξία αγορών σημείωσε αύξηση 29% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αύξηση παρατηρείται και στη μέση κατανάλωση της τάξεως του 6%.

Κορυφαίοι globe shoppers συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 31%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι ταξιδιώτες από το Ισραήλ με 6%. Παράλληλα, παρατηρείται μία μείωση της τάσης των Κινέζων globe shoppers σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Αμερικάνοι και οι Ισραηλινοί παρουσιάζουν μία δυναμική άνοδο.

Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, αλματώδη αύξηση παρουσιάζουν οι Αμερικανοί με ποσοστό που ανέρχεται στο 54%, οι Αιγύπτιοι με 50%, οι Ισραηλινοί με 41% και οι Καναδοί με 39%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 18%. Αλματώδης ανάπτυξη παρατηρείται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 48% από Αιγύπτιους, κατά 37% από Ισραηλίτες και κατά 36% από Αμερικάνους.

Σε ό,τι αφορά στην αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής διατηρεί τα υψηλά ποσοστά με 64%, η Μύκονος εδραιώνεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 14% και τρίτη ακολουθεί η Μακεδονία με 12%.

Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν ανάπτυξη, με την Πελοπόννησο (68%), τα νησιά του Ιονίου (41%) και τη Σαντορίνη (35%) να σημειώνουν τους υψηλότερους ρυθμούς. Οι globe shoppers που επισκέπτονται τη χώρα μας συνεχίζουν να επιλέγουν αγορές στη κατηγορία μόδα-ρουχισμός δαπανώντας ποσοστό της τάξεως του 52% ενώ μόλις το 23% της δαπάνης ανήκει στη κατηγορία κόσμημα/ρολόι.

“Η αγορά TFS σημειώνει σταθερά σημαντική ανάπτυξη η οποία συνδέεται με την αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας. Ωστόσο”, όπως τονίζει ο κ. Μάνθος Δημόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Global Blue στην Ελλάδα, “για τη διατήρηση της ανάπτυξης της αγοράς Tax Free Shopping, είναι αναγκαίος σήμερα ο εκσυγχρονισμός της χώρας με την απλοποίηση των διαδικασιών και της ψηφιοποίησης των τελωνείων. Ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων διαδικασιών και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, θα καταστήσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς αποτελεσματικότερους και αποδοτικότερους. Συγχρόνως, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, θα προσφέρει στη χώρα πολλαπλά οφέλη όπως αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση αναμονής στα τελωνεία, ασφάλεια, διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων, αύξηση συναλλαγών και βελτίωση της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό”.

Στόχος της Global Blue είναι η ομαλή και άμεση εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών που έρχονται στην Ελλάδα στην επιστροφή ΦΠΑ, μέσα από μία προσωποποιημένη και άριστη εμπειρία, με στρατηγική την ανάδειξη της χώρας μας διεθνώς ως έναν από τους κορυφαίους και ποιοτικούς τουριστικούς προορισμούς. Η εταιρεία έχει ήδη αναπτύξει πληθώρα συστημάτων ψηφιοποίησης της TFS διαδικασίας σε διάφορες χώρες της Ευρώπης (Κύπρος, Εσθονία, Δανία, Σερβία κ.ά.), αλλά και παγκοσμίως.

Η Global Blue επινόησε την ιδέα του Tax Free Shopping πριν 40 χρόνια και σήμερα συμβάλλει στην εμπειρία του Globe Shopper και προσφέροντας αξία σε εμπόρους και συνεργάτες μέσα από μία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών:

  • Η υπηρεσία Tax Free Shopping της Global Blue προσφέρει τη δυνατότητα σε χιλιάδες εμπόρους λιανικής πώλησης – συμπεριλαμβανομένων των κορυφαίων luxury brands, fast fashion και πολυκαταστημάτων – να προσφέρουν στους Globe Shoppers άμεσα και με ασφάλεια εξοικονόμηση έως και 20% κατά των αγορών τους σε 305.000 καταστήματα παγκοσμίως.
  • Η υπηρεσία Dynamic Currency Conversion (DCC) της Global Blue προσφέρει 123.000 σημεία πώλησης σε όλον κόσμο και επιτρέπει σε εμπόρους και τραπεζικούς εταίρους να παρέχουν σε ξένους ταξιδιώτες ένα απλό και αποδοτικό τρόπο πληρωμής σε τοπικό νόμισμα.
  • Οι υπηρεσίες Intelligence & Marketing της Global Blue επιτρέπουν στους εμπόρους να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους και να οδηγήσουν όλο και περισσότερους Globe Shoppers στο κατάστημα με τη χρήση ανάλυσης δεδομένων και στοχευμένων marketing ενεργειών. Η Global Blue ανήκει στην Silver Lake. Η Silver Lake είναι ο παγκόσμιος ηγέτης ιδιωτικών επενδύσεων σε βιομηχανίες τεχνολογίας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024