Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Περιφέρεια

Α. Τζιτζικώστας: 'Η Κεντρική Μακεδονία η πιο ελκυστική περιφέρεια στη Μεσόγειο για επενδύσεις'

Τατιάνα Ρόκου - 07 November 2019, 15:23

Το 2018 την Κεντρική Μακεδονία επισκέφθηκε το 28% των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα.


Ο κ. Απόστολος Τζιτζικώστας ήταν κεντρικός ομιλητής στην ενότητα ”Περιφερειακή Ανάπτυξη και Επενδύσεις στη Μεσόγειο: Ποια είναι η στρατηγική;”, στο 15th Cyprus Summit του Economist, παρουσιάζοντας το προφίλ και τους αναπτυξιακούς στόχους της Κεντρικής Μακεδονίας.

”Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η περιφερειακή ανάπτυξη και οι επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, μια περιοχή που μέσα σε διάστημα μικρότερο από δέκα χρόνια, μετατράπηκε από ‘επενδυτική έρημος’ σε νέα ‘γη της επαγγελίας’ και σ’ αυτό κεντρικό ρόλο έπαιξε το γρήγορο και μεγάλο success story της Κύπρου, στο οποίο έρχεται πλέον να προστεθεί και η αλλαγή σελίδας στην Ελλάδα. Το κλίμα άλλαξε. Οι επενδυτές ξαναστρέφουν το βλέμμα τους στην περιοχή μας. Τώρα είναι η ώρα της περιφερειακής ανάπτυξης. Τώρα είναι η περίοδος των μεγάλων προκλήσεων και ευκαιριών, τις οποίες θα κατακτήσουν μόνο όσοι έχουν ολοκληρωμένο σχέδιο με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουν και συγκεκριμένους στόχους, για του οποίους έχουν ήδη δουλέψει μεθοδικά και θα σας περιγράψω γιατί η Κεντρική Μακεδονία είναι σήμερα η πιο ελκυστική Περιφέρεια της Μεσογείου για επενδύσεις”, επισήμανε ο περιφερειάρχης.

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι αυτή ήταν και η μεγάλη προσπάθεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μέσα στις δύσκολες και πολλές φορές ακραίες συνθήκες της κρίσης που βίωσε η Ελλάδα.

”Ενώ φαινόταν αδύνατο το σενάριο να επιτύχουμε κάτι θετικό, καταφέραμε να πετύχουμε σημαντικά αποτελέσματα επενδύοντας στην καινοτομία, την εξωστρέφεια και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών μας. Κατακτήσαμε την πρωτιά στην Ελλάδα, σε επισκέψεις τουριστών. Το 2018 την Κεντρική Μακεδονία επισκέφθηκε το 28% των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα. Είμαστε η πρώτη περιφέρεια στη χώρα σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων. Καταφέραμε μάλιστα, να αυξήσουμε κατά 50% τις εξαγωγές μας, μέσα στην κρίση. Είμαστε, εδώ και τέσσερα χρόνια, η πρώτη περιφέρεια στην Ελλάδα και μία από τις κορυφαίες στην Ευρώπη, σε αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων. Υλοποιούμε και ολοκληρώνουμε 1.000 μικρά, μεσαία και μεγάλα έργα σε όλους τους τομείς, στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, στο περιβάλλον, στον τουρισμό και τον πολιτισμό, στην παιδεία και την υγεία. Βραβευτήκαμε το 2018 ως Επιχειρηματική Περιφέρεια της Ευρώπης, από το ευρωπαϊκό συμβούλιο και το ευρωκοινοβούλιο. Με άλλα λόγια, αποδείξαμε ότι διαθέτουμε ισχυρό απόθεμα, μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα και κορυφαίο ανθρώπινο κεφάλαιο”, υπογράμμισε ο περιφερειάρχης.



Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στους στόχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2030, τις βάσεις των οποίων έβαλε η διοίκησή της “και πάνω σ’αυτές χτίζει:

  1. Μια περιφέρεια κέντρο εμπορίου και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας, με το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας όλης της χώρας να γίνεται στην περιοχή μας.
  2. Μια Περιφέρεια κόμβο ενεργειακής διαφοροποίησης και ασφάλειας της Ευρώπης, με το μεγάλο έργο του φυσικού αερίου ΤΑΡ να ολοκληρώνεται εντός του έτους. Ένας αγωγός που διατρέχει το σύνολο της Βόρειας Ελλάδας και βάζει για τα καλά τη χώρα μας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.
  3. Μια περιφέρεια σύγχρονων υποδομών και κορυφαίων επενδυτικών ευκαιριών:
  • Με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το Αεροδρόμιο “Μακεδονία”, που εκσυγχρονίζονται μετά την είσοδο στρατηγικών επενδυτών, αποτελώντας την εμπορική είσοδο για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
  • Με το σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως το οδικό δίκτυο, που εκτείνεται από την Τουρκία έως την Αδριατική και στο Βορρά συνδέει την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τις βαλκανικές χώρες και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
  • Με τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, που αποτελεί τον πλέον εξωστρεφή θεσμό της Βόρειας Ελλάδας και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον χιλιάδων διεθνών επιχειρήσεων ετησίως.
  • Με κορυφαίες τουριστικές υποδομές, τομέα στον οποίο έχουν επενδυθεί περισσότερα από 260 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια, με το 35% των κεφαλαίων να προέρχεται από ξένους επενδυτές.
  • Με την αγορά ακινήτων που έχει εκτιναχτεί τον τελευταίο χρόνο στη Θεσσαλονίκη, εταιρείες κολοσσοί, όπως η Phizer, η Deloitte & Touche, η DHL και άλλες επιλέγουν να επενδύσουν στον τόπο μας”.

”Με την επένδυσή μας στη διαρκώς ραγδαία αναπτυσσόμενη κινηματογραφική βιομηχανία”, είπε ο περιφερειάρχης, “στόχος μας είναι η Κεντρική Μακεδονία να αποτελέσει πόλο έλξης κορυφαίων κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών διεθνούς εμβέλειας. Ήδη είμαστε η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα, που δημιούργησε και λειτουργεί ένα πλήρως οργανωμένο Film Office, μια σύγχρονη δομή δικτύωσης και συνεργασίας με τις εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που επιθυμούν να επενδύσουν σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές στην Κεντρική Μακεδονία. Μάλιστα στην πρόσφατη επίσκεψή μου στο Λος Άντζελες και το Hollywood, συναντήθηκα και συνομίλησα με κορυφαία στελέχη εταιρειών – κολοσσών, όπως η Netflix, η HBO, η Walt Disney Studios, η Paramount Pictures, η Universal Pictures και η Warner Bros και από την πλευρά τους υπήρξε θετική ανταπόκριση και έντονο ενδιαφέρον. Ειδικά, στη συνάντησή μου με τον πρόεδρο της Millennium Films, Jeffrey Greenstein συμφωνήσαμε στη δημιουργία στούντιο της εταιρίας στη Θεσσαλονίκη. Η προσέλκυση κορυφαίων εταιρειών και μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών είναι για εμάς μια πολύ σημαντική ευκαιρία, είναι μία πολύ σημαντική πρόκληση για την Κεντρική Μακεδονία για τη διεθνή προβολή της, την ανάπτυξη μιας δυναμικής βιομηχανίας, αλλά και τη δημιουργία πολλών, καλών θέσεων εργασίας και είμαστε αποφασισμένοι, δουλεύοντας σκληρά και μεθοδικά, να την κατακτήσουμε”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top