Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟινικό ταξίδι εξοικείωσης τοποθετεί τη Μακεδονία στη γαλλική τουριστική ατζέντα
Οινοτουρισμός

Οινικό ταξίδι εξοικείωσης τοποθετεί τη Μακεδονία στη γαλλική τουριστική ατζέντα

Δώδεκα Γάλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες – συνεργάτες του πανίσχυρου Δικτύου Ταξιδιωτικών Γραφείων Selectour – είχαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα να ακολουθήσουν μια από τις ιστορικές διαδρομές του Μεγαλέξανδρου, η οποία ξεδιπλώθηκε μέσα από μια ξεχωριστή οινική περιήγηση.

“Η ιστορία του Μεγαλέξανδρου και οι θρύλοι των Μακεδόνων βασιλιάδων” ξετυλίχθηκαν από τις 14 μέχρι και τις 17 Νοεμβρίου ως κουβάρι βιωματικής πολιτιστικής αναφοράς της μακεδονικής υπόστασης, μέσω ενός εκπαιδευτικού ταξιδιού με υψηλό επίπεδο, αλλά και βαθμό τεχνικής δυσκολίας.

Δώδεκα Γάλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες – συνεργάτες του πανίσχυρου Δικτύου Ταξιδιωτικών Γραφείων Selectour – είχαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα να ακολουθήσουν μια από τις ιστορικές διαδρομές του Μεγαλέξανδρου, η οποία ξεδιπλώθηκε μέσα από μια ξεχωριστή οινική περιήγηση.

Πρώτος σταθμός του ταξιδιού η Πέλλα, δηλαδή η γενέθλια γη του Μεγαλέξανδρου – ο τόπος από όπου “ξεκίνησαν όλα”. Ο αρχαιολογικός της χώρος σηματοδότησε την έναρξη της “τετραήμερης ιστορίας”, η οποία συνεχίσθηκε στη Μίεζα, βρίσκοντας τους συμμετέχοντες:

  • να επισκέπτονται το σημείο όπου ο Μέγας Αλέξανδρος διδάχθηκε από τον Αριστοτέλη,
  • να ξεναγούνται στο αρχαίο θέατρο της Μίεζας και
  • να περιηγούνται στους τόπους όπου θάφτηκαν σπουδαίοι Μακεδόνες βασιλείς.      

Στη Νάουσα οι Γάλλοι επισκέφθηκαν οινοποιεία όπου δοκίμασαν το περίφημο ξινόμαυρο αλλά και αντιπροσωπευτικά πιάτα της τοπικής γαστρονομίας. “Γενίτσαροι και Μπούλες”, το πατροπαράδορο έθιμο, που ενσωμάτωσε στοιχεία της μακεδονικής παράδοσης και των τοπικών ηρωικών αγώνων, επιβεβαίωσε το χαρακτηρισμό της πόλης ως “ηρωικής”, μεταφέροντας νοερά τους φιλοξενούμενους στην περίοδο της ναουσέικης Αποκριάς.


Στον Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης.

Η Θεσσαλονίκη δε θα μπορούσε να λείψει από το επικοινωνιακό κάδρο της μακεδονικής εξωστρέφειας: η ξενάγηση στα πιο σπουδαία σημεία της πόλης έφερε σε επαφή τους Γάλλους με το μνημειακό στοιχείο μιας μεσογειακής κοιτίδας ιστορίας και πολυπολιτισμικότητας.


Στα τσιπουροκάζανα του Γοματίου.

Αμέσως μετά τη σκυτάλη πήρε η Ανατολική Χαλκιδική: Αρναία, Γομάτι και Αρχαία Στάγειρα αποτέλεσαν τους σταθμούς της οινοπολιτιστικής περιπλάνησης στο χώρο. Οι φιλοξενούμενοι οινογεύθηκαν την παραγωγή των αμπελώνων του Ξηροποτάμου, δοκίμασαν πιάτα της αυθεντικής αρνιώτικης κουζίνας με το ζυμάρι, τη φέτα, τον τραχανά Βαρβάρας και το ντόπιο κρέας να κυριαρχούν, για να καταλήξουν στα τσιπουροκαζάνα του Γοματίου, γιορτάζοντας με τους ντόπιους την παραγωγή του τσίπουρου.


Στο λιμάνι της Αρχαίας Αμφίπολης.

Η επίσκεψη στα Αρχαία Στάγειρα, τον τόπο που γέννησε τον Αριστοτέλη, ολοκληρώθηκε με την ξενάγηση στους πρόποδες του αντικρινού Παγγαίου Όρους: το λιμάνι της Αμφίπολης, από όπου ο Μέγας Αλέξανδρος ξεκίνησε να εκπολιτίζει τον κόσμο, το εμβληματικό λιοντάρι – σύμβολο της πανίσχυρης αρχαίας πόλης, το μουσείο με το κεφάλι της Σφίγγας από τον Τύμβο Καστά, οδήγησαν τα βήματα των Γάλλων στην Πρώτη Σερρών.  Εκεί επισκέφθηκαν την “Οικία Κωνσταντίνου Καραμανλή”, ο οποίος – μεταξύ άλλων – οικοδόμησε περαιτέρω την παραδοσιακή φιλία μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας. Ακολούθησε γεύμα με σερραϊκά φαγητά και τοπικούς οίνους.

Τελευταίος σταθμός της περιήγησης ήταν η Καβάλα, ένας προορισμός πολύ κοντά στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Η περιπλάνηση στην πόλη κατέληξε σε μια ιδιαίτερη οινογευσία στο λιμάνι, όπου κυριάρχησαν τα θαλασσινά και τα ψαρικά.

Η στοχευμένη πρωτοβουλία υποστηρίχθηκε από την Aegean Air αλλά και από τον Έλληνα σπεσιαλίστα στη γαλλική τουριστική αγορά Yalos Tours. Στόχος της ήταν η ενίσχυση του τουριστικού μακεδονικού προϊόντος εν όψει μάλιστα της συμπερίληψης της Μακεδονίας στον επαγγελματικό κατάλογο του γραφείου για το 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Selectour αποτελεί το μεγαλύτερο δίκτυο ανεξάρτητων τουριστικών γραφείων στη γαλλική επικράτεια, αλλά και εκτός αυτής. Διαθέτει 1.200 γραφεία – σημεία πώλησης και 4.000 ταξιδιωτικούς συμβούλους, ενώ διακινεί περίπου δύο εκατ. ταξιδευτές ετησίως.

Για τη διοργάνωση της εν λόγω επίσκεψης συνεργάσθηκαν ο Δήμος Νάουσας, ο Τουριστικός Οργανισμός Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Αριστοτέλη, ο Δήμος Αμφίπολης και ο Δήμος Καβάλας.

“Βάλαμε την ιστορία σε μια νοητή διαδρομή στο χρόνο”, είπε ο δήμαρχος Αμφίπολης κ. Στέργιος Φραστανλής. “Είμαστε εταίροι σε ένα Δίκτυο Πόλεων, το οποίο αναμένεται να δουλέψει πάνω σε καθετί μακεδονικό και να προωθήσει το κάθε στοιχείο της Μακεδονίας στις πολιτιστικές και τουριστικές αγορές που ενδείκνυνται. Επεξεργαζόμαστε ένα προωθητικό σχέδιο με χαρακτήρα, δυνατό, ισχυρό και προπαντός επαγγελματικό. Όπως ανέφερα και στην πρόσφατη παρουσίαση της Πρώτης ‘οι Μακεδόνες Δήμαρχοι στήσαμε ένα σύγχρονο μύθο με μοναδικό κίνητρο την τοποθέτηση της γενέθλιας γης μας στο χώρο που της ανήκει’”.

Στιγμιότυπο από την επίσκεψη στην Πρώτη Σερρών, τη γενέτειρα του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024