Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Οινοτουρισμός

Νέα ταυτότητα για τους Οινοποιούς Βορείου Ελλάδος

Βίκυ Καραντζαβέλου - 23 December 2019, 10:51

Το σχεδιαστικό concept του νέου λογοτύπου βασίζεται στο κύριο χαρακτηριστικό της Ένωσης, τον Βορρά, που δηλώνει γεωγραφικά την περιοχή όπου βρίσκονται τα οινοποιεία των μελών της.


Η Ένωση των Οινοποιών της Βορείου Ελλάδος απαρτίζεται από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα οινοποιητικά ονόματα ολόκληρης της ελληνικής επικράτειας. Ταυτόχρονα, αποτελεί μία από τις πλέον ισχυρές κυψέλες συνεργατικότητας και αλληλεγγύης, με πρωτοπόρες δράσεις σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η ιστορία της Ένωσης ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1993, πριν από 26 χρόνια, με αρχικά 15 πρωτοπόρους οινοποιούς για την εποχή εκείνη, που υπέγραψαν την ιδρυτική της πράξη.

Λίγο πριν, τρεις Έλληνες οραματιστές, ο δημοσιογράφος οίνου κ. Ντίνος Στεργίδης, ο οινοπαραγωγός κ. Γιάννης Μπουτάρης και ο τότε ιδιοκτήτης του Κτήματος Πόρτο Καρράς κ. Χρήστος Καρράς, μεταξύ ανταλλαγών ιδεών και προβληματισμών για το μέλλον του Ελληνικού κρασιού, συζήτησαν για τη δυνατότητα δημιουργίας μιας ένωσης οινοπαραγωγών αλλά και ενός οινοτουριστικού δικτύου “δρόμων του κρασιού”, μία εξαιρετικά καινοτόμο ιδέα, κυρίως για την εποχή εκείνη στη χώρα μας, που αποσκοπούσε στην προσέλκυση επισκεπτών στα οινοποιεία προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τη νέα σύγχρονη εικόνα τους, τους τόπους καλλιέργειας και παραγωγής των κρασιών τους, παράλληλα δε να έχουν τη δυνατότητα της γευστικής δοκιμής σε ανάλογους χώρους φιλοξενίας.

Η συζήτηση των 3 οραματιστών μεταφέρθηκε σε Βορειοελλαδίτες οινοπαραγωγούς και αποτέλεσε το πρώτο λιθαράκι για τη σύσταση μιας Ένωσης η οποία πρωτοπορεί και καινοτομεί όλα αυτά τα χρόνια ανελλιπώς στο χώρο της, διαμορφώνοντας την πολιτική της με στόχο:

  • την ανάδειξη του επώνυμου τυποποιημένου ελληνικού κρασιού που παράγουν τα μέλη της,
  • τη διαρκή εκπαίδευση και ενημέρωση επαγγελματιών και καταναλωτών του κρασιού με εκδηλώσεις και σεμινάρια, με στόχο τη ενστάλαξη ορθών οινικών αντιλήψεων,
  • την προστασία και ανάδειξη των περιοχών και ονομασιών προέλευσης και των γηγενών ποικιλιών του αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος,
  • τη στήριξη της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και των τοπικών δραστηριοτήτων με κεντρικό άξονα το αμπέλι και το κρασί,
  • τη συμβολή στη δημιουργία και εφαρμογή ενός αποτελεσματικού θεσμικού και νομικού πλαισίου που αφορά τον αμπελοοινικό κλάδο,
  • την προαγωγή του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για το ελληνικό κρασί,
  • τη συμμετοχή και συνεργασία με διεθνείς εταιρείες και οργανισμούς.

Από τότε, πολλά έχουν αλλάξει στην ίδια την Ένωση, αλλά και σε ολόκληρο τον οινικό κλάδο στη χώρα μας, πάντα όμως με την πρωτοβουλία και τη συμμετοχή της.

Από την αρχή της λειτουργίας της η Ένωση, στην προσπάθεια να ορίσει και να εκφράσει τον εαυτό της, όμως και την ίδια την άμπελο, επέλεξε ως επωνυμία της το Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Μακεδονίας και διακριτικό τίτλο Δρόμοι του Κρασιού της Μακεδονίας, εφόσον ο οινοτουρισμός αποτελούσε την πρωτεύουσα μέριμνά της. Στη συνέχεια, το 2002, με την ένταξη μελών από την Ήπειρο και τη Θράκη και διατηρώντας τον Όλυμπο ως φυσικό της όριο προς τον νότο, μετονομάστηκε σε Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος και αντίστοιχα Δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος.

Ωστόσο, λίγα χρόνια αργότερα, το 2010, με την οικονομική κρίση που έπληξε την Ελλάδα θέτοντας νέες κατευθύνσεις εξωστρέφειας, οι οινοποιοί της Ένωσης επέλεξαν τον διακριτικό τίτλο Οίνοι Βορείου Ελλάδος για την επικοινωνία τους.

Παράλληλα, ήδη από το 2005, η Ένωση εφηύρε νέους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό που στόχο έχουν πάνω απ’όλα την ανάδειξη του ποιοτικού επώνυμου Ελληνικού κρασιού και των αμπελοοινικών αποσταγμάτων. Με εκτελεστικό όργανο τα στελέχη του γραφείου της Ένωσης, δημιούργησε την εκδήλωση-θεσμό “ΒΟΡΟΙΝΑ” που αποτέλεσε βάση για απαρχή δημιουργίας αντίστοιχων εκδηλώσεων από τις υπόλοιπες περιφερειακές ενώσεις οινοποιών στην Ελλάδα. Ακόμη, στο πλαίσιο προβολής των επισκέψιμων οινοποιείων και προώθησης του οινοτουρισμού, καθιέρωσε τις δύο οινοτουριστικές εκδηλώσεις: “Ανοιχτές Πόρτες” και “Ευρωπαϊκή Ημέρα Οινοτουρισμού”. Σύντομα δε, φρόντισε να ενταχθούν και οι υπόλοιπες περιφερειακές ενώσεις στην πρωτοβουλία αυτή, με αποτέλεσμα σύντομα να διεξάγονται πανελλαδικά.

Επιπλέον, βαδίζοντας πάντα πρωτοπόρα και καινοτόμα, η Ένωση δημιούργησε και έναν ακόμη εκπαιδευτικό θεσμό, τα “Σεμινάρια Οίνου”, καθώς και πλήθος άλλων ενεργειών όπου έμμεσα ή άμεσα προβάλλεται και προωθείται ο επώνυμος ποιοτικός οίνος των μελών της.

Όλες αυτές οι δράσεις, με την αθρόα ανταπόκριση του κοινού που μετρά ετήσια σε πάνω από 110.000 αποδέκτες, ενδυνάμωσαν τις ονομασίες τους, αναδεικνύοντάς τες σε ξεχωριστά brand names, γεγονός που ώθησε τα μέλη της Ένωσης σε σκέψη και συζήτηση για ένα νέο συνολικό εταιρικό brand name.

Τα μέλη της Ένωσης σύντομα αντιλήφθηκαν πως η δημιουργικότητά τους, ο ενωτικός τους χαρακτήρας και η ίδια τους η δυναμική ως οραματιστές, επιστήμονες, επιχειρηματίες και οινοποιοί, χρειάζονται έναν νέο χαρακτηρισμό που να τους προσεγγίζει προσωπικά και εν τέλει να αναδεικνύει τόσο την Ένωση όσο και τις θεσμικές της δραστηριότητες.

Επόμενο βήμα λοιπόν, το rebranding. Σε συνεργασία με την TwoYellowFeet branding agency και την κα Μάτα Μαρινίδου, Founder & Creative Brand Strategist, αναγνώρισαν πολύ σύντομα ότι, σε όλη αυτή τη διαδρομή των χρόνων και το συνεχές κτίσιμο νέων στόχων, είχε σχηματιστεί ένα σύνθετο και δυσεπίλυτο θέμα. Από τη μία, το όνομα και το λογότυπο έπρεπε να περιλαμβάνει όλες τις θεσμοθετημένες περιοχές γεωγραφικής ένδειξης που απαρτίζουν την Ένωση, πάγια θέση των μελών της. Επιπλέον, οι βασικές θεσμικές της δραστηριότητες (Βοροινά, Δρόμοι του Κρασιού, Σεμινάρια Οίνου) θα έπρεπε να ενσωματωθούν πλέον σε κοινό λογότυπο. Από την άλλη, αναγκαίο ήταν να αναζητηθεί εκ νέου το κοινό γνώρισμα και ο συνδετικός κρίκος της Ένωσης, εφόσον τα αρχικά οράματα συν τω χρόνω υλοποιήθηκαν, με αποτέλεσμα την αναζήτηση νέας εσωτερικής πυξίδας και ταυτότητας.

Έτσι, υπό τη στενή καθοδήγηση της κας Μαρινίδου, με διερεύνηση και στρατηγική ανάλυση, για πρώτη φορά οι Οινοποιοί κατανόησαν, συλλογικά και συνολικά, τη μεγάλη εικόνα του brand της Ένωσης σε πλήρη ανάπτυξη. Σταθερά και μεθοδικά, οδηγήθηκαν στο να εξετάσουν τις εναλλακτικές τους, να θέσουν νέους στόχους, να συναποφασίσουν και να συνταχθούν και πάλι, γεμίζοντας αισιοδοξία για το μέλλον.

Και, ασφαλώς, επόμενο βήμα για την Two Yellow Feet ήταν ο επιτυχημένος σχεδιασμός της νέας τους οπτικής ταυτότητας, ικανής να εξυπηρετήσει ολοκληρωτικά αυτούς τους στόχους.

Σχεδιαστικό concept
Το σχεδιαστικό concept του νέου λογοτύπου βασίζεται στο κύριο χαρακτηριστικό της Ένωσης, τον Βορρά, που δηλώνει γεωγραφικά την περιοχή όπου βρίσκονται τα οινοποιεία των μελών της.

Έτσι, όλα ξεκινούν από το δεσπόζον “Β”, σε premium ύφος σχεδιασμού. Ταυτόχρονα, μέσα σε αυτό το Β, στην αριστερή πλευρά του, βρίσκεται «κρυμμένο» ένα ποτήρι κρασί·  διακριτική πινελιά, κομψή και λεπτεπίλεπτη, σαν φίνα επίγευση, όπως οφείλει να είναι ένα επώνυμο ποιοτικό κρασί.

Τέλος, αναγράφοντας τις γεωγραφικές περιφέρειες της Ένωσης, απ’ όπου τα μέλη της παράγουν οίνους με τις ενδείξεις τους (ΠΓΕ Μακεδονία, ΠΓΕ Θράκη, ΠΓΕ Ήπειρος), η όλη δομή του λογοτύπου ακολουθεί το σχήμα της σφραγίδας, μια απευθείας δήλωση ως έμβλημα προστιθέμενης αξίας, και προς τα μέλη και προς το κοινό.

Αντίστοιχα, το tagline “Εδώ δημιουργούν οι κορυφαίοι” αποτελεί άμεση αναφορά στη μοναδικότητα του τόπου, αλλά και της ίδιας της Ένωσης.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top