Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΣΙΤΕΣΑΠ: Ζητάμε από Πολιτεία και αρμόδιους φορείς να 'αγκαλιάσουν' τον θαλάσσιο τουρισμό
Θαλάσσιος τουρισμός

ΣΙΤΕΣΑΠ: Ζητάμε από Πολιτεία και αρμόδιους φορείς να 'αγκαλιάσουν' τον θαλάσσιο τουρισμό

Για να γίνει η Ελλάδα κατεξοχήν προορισμός του παγκοσμίου γιώτινγκ, προϋπόθεση είναι ένα ευέλικτο ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο και κατασκευή μαρίνων ελλιμενισμού των σκαφών τόσο στην Αττική όσο και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.

Στην ομιλία της κατά την εκδήλωση κοπής της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), η πρόεδρος κα Ελένη Βρυώνη επεσημανε ότι κρατήσεις στα σκάφη μετά την ανοδική τους πορεία το 2017 και 2018 παρουσίασαν κάμψη το 2019 και για το 2020 οι προβλέψεις δεν είναι καλές. “Σίγουρα ρόλο παίζουν όλα τα παραπάνω, αλλά και η ανησυχία που δημιουργείται από το κλίμα που διαμορφώνει η ρητορική της γείτονος χώρας”, είπε. Για το λόγο αυτό κάλεσε από το βήμα της εκδήλωσης την Πολιτεία και όλους τους συναρμόδιους φορείς να ‘αγκαλιάσουν’ τον θαλάσσιο τουρισμό με ό,τι αυτό σημαίνει για την εθνική, αλλά και τις τοπικές οικονομίες.

Σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης από το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας, ο οικονομικός αντίκτυπος του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας εκτιμάται σε 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα έσοδα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. ευρώ. Αποτελεί το 1,1% του ΑΕΠ και προσφέρει 25.150 θέσεις εργασίας.

“Η συνεισφορά μας την τόνωση της τοπικής νησιωτικής και παράκτιας οικονομίας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς τα σκάφη μας δεν προσεγγίζουν μόνο τα μεγαλύτερα και φημισμένα νησιά, αλλά και τα μικρότερα και λιγότερο γνωστά, τα ακριτικά νησιά από τα τέλη Μαρτίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου”, είπε η κα Βρυώνη και συμπλήρωσε ότι είναι γενικά αποδεκτό ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο κατεξοχήν προορισμός του παγκοσμίου γιώτινγκ. Αυτό προϋποθέτει ένα ευέλικτο ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο και κατασκευή μαρίνων ελλιμενισμού των σκαφών τόσο στην Αττική όσο και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα.

“Ο κλάδος αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία απαιτούν άμεση λύση από τα συναρμόδια υπουργεία, καθώς η έναρξη της τουριστικής περιόδου δεν είναι μακριά”, συνέχισε η πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ. “Τα βασικά μας θέματα, που χρειάζονται αντιμετώπιση,  είναι:
1. Αναστολή εφαρμογής της ΚΥΑ που αφορά στην απόδειξη των πλόων στην ανοικτή θάλασσα και τροποποίηση του καθεστώτος ΦΠΑ στην αγορά των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής.
Ο διαχωρισμός των σκαφών σε άνω και κάτω των 12 μέτρων έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον κλάδο, τα μικρά σκάφη είναι πλέον σε δυσχερή οικονομική θέση και μη ανταγωνιστικά σε αυτά των γειτονικών χωρών, με αποτέλεσμα να χάνεται για την Ελλάδα αυτό το κομμάτι της αγοράς.
2. Μείωση της γραφειοκρατίας με την ολοκλήρωση του e-μητρώου, την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ναυλοσυμφώνου και την κατάργηση της θεώρησης του απόπλου.
3. Τροποποίηση του 4256/14 προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού, προσαρμογής στη σημερινή πραγματικότητα και της μείωσης της γραφειοκρατίας. Έχουμε υποβάλει στο υπουργείο σχετικές προτάσεις.
4. Επίλυση του φλέγοντος θέματος ελλιμενισμού και χώρων διαχείμανσης και συντήρησης των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στο λεκανοπέδιο Αττικής το οποίο θα επιβαρυνθεί με την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, σε συνδυασμό με την αυξημένη αύξηση νέων σκαφών (λόγω ΕΣΠΑ). Υπολογίζεται ότι με την εφαρμογή της συμφωνίας παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου στα επόμενα δύο χρόνια περισσότερα από 400 σκάφη δε θα έχουν θέση ελλιμενισμού, αριθμός ο οποίος θα αυξάνει με την πάροδο του χρόνου. Άλλωστε ο ΣΙΤΕΣΑΠ, έχει υποβάλει στο υπουργείο προτάσεις περιοχών για χωροθέτηση νέων μαρίνων.
5. Η κατηγοριοποίηση των λιμένων και η υπαγωγή τους σε πολλούς διαφορετικούς φορείς διοίκησης, αλλά και ο έλεγχος από διαφορετικά υπουργεία έχει δημιουργήσει ένα αλαλούμ χρεώσεων, αλλά και ένα μη φιλικό προς τον τουρίστα περιβάλλον με πολύ χαμηλού επιπέδου έως ανύπαρκτου υπηρεσιών. Απαιτείται μια βαθιά τομή στο σύστημα που θα λαμβάνει υπ’όψη τις τοπικές ανάγκες, αλλά και το γενικότερο συμφέρον.

Πιστεύουμε ότι με καλή διάθεση όλων και συνεργασία μπορούμε να επιλύσουμε πολλά από τα θέματα και να δρομολογήσουμε τις λύσεις των πιο σύνθετων από αυτά. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού είναι θετικά και περιμένουμε σύντομα τις ενέργειές τους. Είμαστε χαρούμενοι που ένας δικός μας άνθρωπος, ο Βασίλης Πολίτης είναι στο διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΤ, αλλά και στο πλάι του υπουργού Τουρισμού κ. Θεοχάρη και προσδοκάμε την γρήγορη επίλυση πολλών θεμάτων μας”.

Στο χαιρετισμό του ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε γενικότερα στην πολιτική υπέρ του θαλάσσιου τουρισμού του υπουργείου, στη συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας, στην στρατηγική ανάδειξης του θαλάσσιου τουρισμού και των δραστηριοτήτων του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους, που περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής, και τόνισε την στόχευση του Υπουργείου Τουρισμού στη διεύρυνση του δικτύου μαρινών και αγκυροβολίων.

Σε μήνυμά του ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας (που δεν μπόρεσε να περευρεθεί λόγω προγραμματισμένης σύσκεψης για την αντιμετώπιση και τις επιπτώσεις του μεταναστευτικού), ανέφερε ότι η προοπτική ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί βασικό στόχο του νέου στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης και ότι έχει καταγραφεί ότι, για κάθε ένα ευρώ που δαπανάται για ελλιμενισμό σε μία μαρίνα, δημιουργούνται μια σειρά παράλληλων δαπανών από επαγγέλματα και δραστηριότητες, αυξάνοντας τα έσοδ γεγονός που δείχνει τη δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού.

Από την πλευρά του, ο γραμματέας του Τομέα Τουρισμού και τ. υφυπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού κ. Γιώργος Νικητιάδης, σε μήνυμά του σημείωσε ότι το ΚΙΝΑΛ αντιλαμβάνεται πλήρως τη σημαντικότητα για τον κλάδο θεμάτων όπως ο ΦΠΑ για τις αγορές σκαφών και τις ναυλώσεις, η γραφειοκρατία, η έλλειψη προβολής και μάρκετινγκ των υπηρεσιών που προσφέρονται και η μεγάλη καθυστέρηση στην ενεργοποίηση των προκηρύξεων για ήδη εγκεκριμένες και χωροθετημένες τουριστικές μαρίνες.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και πολλοί άλλοι βουλευτές, πολιτικοί, εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού.

Μετά τους χαιρετισμούς ο ΣΙΤΕΣΑΠ απένειμε στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή ειδική τιμητική διάκριση “Σε Αναγνώριση της Πολυετούς Προσφοράς του στη Διατήρηση της Ασφάλειας των Ελληνικών Θαλασσών και του Διεθνώς Αναγνωρισμένου Ανθρωπιστικού τους Έργου”. Τη διάκριση παρέλαβε ο Α΄ υπαρχηγός του Λ.Σ. αντιναύαρχος κ. Κωνσταντίνος Πουλής. Την Πίτα ευλόγησε ως εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Σεραφείμ, της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης πατήρ Ιλαρίων, συνοδευόμενος από τον Ιερολογιώτατο Διάκονο πατέρα Κοσμά.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024