Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Αύξηση 18% στις συναλλαγές και 23% στην αξία αγορών για την Ελλάδα στην αγορά Tax Free Shopping

Τατιάνα Ρόκου - 23 Ιανουάριος 2020, 10:15

Η αγορά TFS σημειώνει την τελευταία πενταετία μία σταθερή και σημαντική αύξηση, που συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, παραδοσιακοί διεθνείς καταναλωτές, όπως οι Αμερικανοί, αξιοποιούν το προνόμιό τους για αφορολόγητες αγορές σε σχέση με το παρελθόν, ενώ νέες εθνικότητες, όπως οι Ισραηλίτες, αποκτούν τεράστια δυναμική.


Με αύξηση 18% στις συναλλαγές, 23% στην αξία αγορών και 4% στη μέση κατανάλωση σε σχέση με το 2018, “έκλεισε” φέτος το έτος (Ιαν.- Δεκ. 2019) στην αγορά Tax Free Shopping.

Σύμφωνα με την εταιρεία Global Blue Hellas SA, κορυφαίοι διεθνείς καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 32%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι Ισραηλίτες με 6%. Ωστόσο, παρατηρείται μία σημαντική μείωση της τάσης των Κινέζων “international shoppers” σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Αμερικάνοι και Ισραηλινοί παρουσιάζουν μία δυναμική άνοδο.

Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, οι Αμερικάνοι και οι Αιγύπτιοι παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη με ποσοστό που ανέρχεται στο 46%, οι Ισραηλινοί με 44% και οι Καναδοί με 28%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 10%.

Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης παρατηρούνται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 45% από Αιγύπτιους, κατά 40% από Ισραηλίτες και κατά 27% από Αμερικάνους.

Σε ό,τι αφορά στην αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής διατηρεί το υψηλά ποσοστά με 65%, η Μύκονος κατοχυρώνει τη δεύτερη θέση με ποσοστό 13% και τρίτη ακολουθεί η Μακεδονία με 12%.

Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην αξία συναλλαγών, με την Πελοπόννησο να παρουσιάζει αλματώδη πορεία σε ποσοστό 113%.

Οι διεθνείς καταναλωτές που επισκέπτονται τη χώρα μας συνεχίζουν να επιλέγουν αγορές στη κατηγορία μόδα-ρουχισμός, δαπανώντας ποσοστό της τάξεως του 52%, ενώ μόλις το 20% της δαπάνης ανήκει στη κατηγορία κόσμημα/ρολόι.

Η αγορά TFS σημειώνει κατά την τελευταία πενταετία μία σταθερή και σημαντική αύξηση, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, παραδοσιακοί διεθνείς καταναλωτές, όπως οι Αμερικανοί, διαφαίνεται να αξιοποιούν το προνόμιό τους για αφορολόγητες αγορές σε σχέση με το παρελθόν, ενώ νέες εθνικότητες, όπως οι Ισραηλίτες, αποκτούν τεράστια δυναμική στην αγορά του TFS.

Παρά τη δυναμική ανάπτυξη των τελευταίων ετών, η αγορά του TFS έρχεται αντιμέτωπη με μία μεγάλη πρόκληση: το επικείμενο Brexit καθιστά τους Βρετανούς Νο1 Tax Free εθνικότητα (σύμφωνα με το τελευταίο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, το 2019 αφίχθηκαν 3,5 εκ περίπου ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο). Το επερχόμενο διάστημα με την οριστικοποίηση της συμφωνίας, τα σημεία εξόδου και τα τελωνεία της χώρας, θα κληθούν να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο τουριστών.

“Το μεγάλο στοίχημα της απλοποίησης των διαδικασιών και της ψηφιοποίησης των τελωνείων, καθίσταται πιο αναγκαίο από ποτέ. Ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων διαδικασιών και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, μπορεί να καταστήσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς αποτελεσματικότερους και αποδοτικότερους. Παράλληλα, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, θα προσφέρει στη χώρα πολλαπλά οφέλη όπως αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση αναμονής στα τελωνεία, ασφάλεια, διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων, αύξηση συναλλαγών και βελτίωση της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό”, αναφέρει η Global Blue.

Tax Free Shopping Statistics Ιαν. Δεκ. 2019




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top