Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΠτώση πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019
Ξενοδοχία

Πτώση πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019

Μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη, ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ό,τι αφορά στο RAVPAR των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12,8% αντίστοιχα).

Με πτώση της τάξης του -2,2% στην Πληρότητα, του -1,4% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με οριακή θετική αλλαγή (0,9%) στη Μέση Τιμή Δωματίου “έκλεισε” το 12μηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία της ΕΞΑΑΑ και της GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 “έκλεινε” αρνητικά καθ’όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν έως και το -8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018 (βλ.  πίνακα Overall performance of the Attica Hotel Industry 2019, έναντι 2018).

Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη, ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ό,τι αφορά στο revpar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12.8% αντίστοιχα) (βλ. πίνακα European Benchmark: Year to date December 2019).

“Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν όσα κατ’επανάληψη έχουμε επισημάνει από τα τέλη του 2018, αλλά και πιο πρόσφατα (Νοέμβριος 2019) με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της “15ης Ετήσιας Έρευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019” για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, σε όλους τους τύπους καταλυμάτων, καθώς και για αλλαγές στη σχέση προσφοράς – ζήτησης, που οφείλουμε να εστιάσουμε σε αυτές”, σημειώνει η ΕΞΑΑ.

Από πλευράς μας, επισημαίνουμε για άλλη μια φορά πως η Αθήνα ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής ‘πύλη εισόδου’ στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια, αξίζει  προσοχής και δικής της στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής προσφοράς της – και ως προς την ποσότητα, αλλά και ως προς την ποιότητά της.  

Οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δε συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν.

Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνας, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και  ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται, οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας”.

Overall performance of the Attica Hotel Industry 2019, έναντι 2018


European Benchmark: Year to date December 2019

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024