Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΈλλειψη υποδομών, μη ορθολογιστική διαχείριση και γραφειοκρατία μπλοκάρουν τις ελληνικές μαρίνες
Θαλάσσιος τουρισμός

Έλλειψη υποδομών, μη ορθολογιστική διαχείριση και γραφειοκρατία μπλοκάρουν τις ελληνικές μαρίνες

Μόνο με κεντρικό συντονισμό μεταξύ των πολλαπλών συναρμόδιων κρατικών υπηρεσιών είναι εφικτή η μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου που απαιτείται για τη δημιουργία μίας νέας μαρίνας. Χρόνος που δυστυχώς σήμερα ξεπερνά την 5ετία.

Με βασικό μήνυμα “Το ελληνικό γαλάζιο δημιουργεί αξία και πλούτο για τη χώρα” πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 30 Ιανουαρίου η ενημερωτική ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με τίτλο: “Ανάπτυξη των Ελληνικών Τουριστικών Λιμένων”. Το “παρών” έδωσαν κορυφαία στελέχη  που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και τον τουρισμό, ειδικότερα δε τον θαλάσσιο τουρισμό και τις μαρίνες.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν οι υπουργοί Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης και Εσωτερικών, κ. Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, καθώς και η πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Άντζελα Γκερέκου. Παρεμβάσεις έκαναν επίσης οι βουλευτές του Νότιου Τομέα της Αθήνας κ.κ. Διονύσης Χατζηδάκης, Κων/νος Κυρανάκης και Βασίλης Σπανάκης.

Στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της ΕΜΑΕ κ. Σταύρος Κατσικάδης, επεσήμανε τη συμβολή των μαρινών και των τουριστικών λιμένων στην τουριστική ανάπτυξη, αλλά και ευρύτερα στην εθνική οικονομία και τόνισε πως η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, από την ίδρυσή της το 2010, συνεισφέρει με θεσμική ευθύνη και με τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις στην ανάπτυξη του κλάδου, ώστε να δώσει πολλά περισσότερα ακόμη στην οικονομία και την κοινωνία. Κύριος στόχος των προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων από την ΕΜΑΕ είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μαρινών και η δημιουργία σταθερού νομοθετικού και φορολογικού περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδύσεων.

Ειδικά όσον αφορά στην ανταγωνιστικότητα, τονίστηκε η μεγάλη διαφορά της Ελλάδας με τις άλλες ανταγωνίστριες μεσογειακές χώρες, όταν στη χώρα μας, παρά τη μεγάλη ακτογραμμή της 16.000 χλμ.), υπάρχει μία μαρίνα κάθε 200 χλμ., ενώ στην Κροατία κάθε 50 χλμ. και σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία κάθε 28-32 χλμ. Η διαφορά αυτή είναι έντονη και στα έσοδα από τις μαρίνες.

“Για να επιτευχθεί ο σκοπός της βιώσιμης ανάπτυξης” τόνισε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο κ. Κατσικάδης “πρέπει να γίνουν άμεσα και συντονισμένα πολλές και σοβαρές μεταρρυθμίσεις που θα εξορθολογήσουν το θεσμικό πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των μαρινών στη χώρα μας. Μόνο με κεντρικό συντονισμό μεταξύ των πολλαπλών συναρμόδιων κρατικών υπηρεσιών είναι εφικτή η μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου που απαιτείται για τη δημιουργία μίας νέας μαρίνας. Χρόνος που δυστυχώς σήμερα ξεπερνά την 5ετία, χωρίς τον συνυπολογισμό πολλαπλών νομικών επιπλοκών που εμποδίζουν την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων”.

Επίσης, ο πρόεδρος της ΕΜΑΕ έκανε γνωστό πως τα μέλη της Ένωσης έχουν επενδύσει πάνω από 250 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία και την αναβάθμιση υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων, χωρίς να συνυπολογίζονται οι επανεπενδύσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια της μίσθωσης ενώ καταβάλλουν πάνω από 16 εκατ. ευρώ ετήσια ανταλλάγματα στο ελληνικό Δημόσιο -ποσό που αναλογεί στο 30% περίπου του συνολικού τους τζίρου.

Ο γενικός γραμματέας της ΕΜΑΕ κ. Κωνσταντίνος Ασβέστης παρουσίασε τη μελέτη για την ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα, με τα χαρακτηριστικά του κλάδου και την προστιθέμενη αξία στην οικονομία, στην απασχόληση, στις επενδύσεις και στο περιβάλλον.

Οι μεγάλες προκλήσεις, αλλά και οι θετικές προοπτικές της αγοράς των μαρινών βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης εκπροσώπων θεσμικών φορέων και εξειδικευμένων στελεχών με μακρόχρονη εμπειρία στον κλάδο. Συγκεκριμένα στο panel της συζήτησης συμμετείχαν οι κ.κ. Κωνσταντίνος Λούλης, γενικός γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού, Βασίλης Πολίτης, σύμβουλος, μέλος Δ.Σ. του ΕΟΤ, δρ. Γιώργος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδας, Βασίλης Κροκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και Σταύρος Κατσικάδης, πρόεδρος της ΕΜΑΕ με συντονιστή του panel τον κ. Μηνά Τσαμόπουλο, δημοσιογράφο του “Πρώτου Θέματος”.

Ο κ. Κροκίδης στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι απαιτούνται:
1. Εκσυγχρονισμός της νομθεσίας για τις μαρίνες
2. Ερμηνεία των συμβάσεων παραχώρησης των μαρινών
3. Επίλυση των διαφορών μεταξύ των διαφόρων φορέων και κρατικών υπηρεσιών που εμπλέκονται και
4. Παραχώρηση / χρήση των χερσαίων χώρων

Από την πλευρά του, ο κ. Πατέρας ζήτηση τη δημιουργία μιας επιτροπής, που θα συντονίζει ως επόπτης όλα τα projects που αφορούν στις μαρίνες, ώστε τα έργα να προχωρούν και όχι να κολλάνε λόγω γραφειοκρατίας και διασποράς των αρμοδιοτήτων. Ακόμη, αναφέρθηση στην ανάγκη του homeporting και στις μαρίνες, ώστε τα σκάφη να μην έρχονται μόνο το καλοκαίρι, αλλά και τη χειμερινή περίοδο.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης ο κ. Κατσικάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση: “Δημιουργούμε αξία και πλούτο για τη χώρα. Αυτό αναδείξαμε σήμερα, με τεκμηριωμένα στοιχεία και έναν ευρύ δημόσιο διάλογο. Το ελληνικό γαλάζιο είναι πηγή εθνικού πλούτου και ευκαιριών απασχόλησης, ειδικά για τους νέους. Ο θαλάσσιος τουρισμός υψηλών απαιτήσεων όπως αυτός των σκαφών αναψυχής, μπορεί να αποτελέσει μαγνήτη επενδύσεων που θα δώσουν δυναμική ώθηση στη γρήγορη ανάπτυξη. Όμως για να μπορέσουμε να σημειώσουμε ουσιαστική πρόοδο πρέπει επειγόντως να καθοριστεί ο επίσημος συντονιστής των συναρμόδιων Υπηρεσιών και οι διαδικασίες συνεννόησης και παρακολούθησης του έργου της ανάπτυξης των μαρινών σε εθνικό επίπεδο. Χρειάζεται εθνικό σχέδιο και ξεκάθαρη βούληση για την ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος έχει στρατηγικό ρόλο για τον τουρισμό και συνολικά για την οικονομία της πατρίδας μας”.

Στο τέλος της εκδήλωσης έγινε η  κοπή της βασιλόπιτας για τα μέλη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας.

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ομιλία προέδρου ΕΜΑΕ . Σταύρου Κατσικάδη

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024