Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Η επιδημία του COVID-19 θα κοστίσει 29 δισ. δολ. στις αεροπορικές εταιρείες το 2020

Βίκυ Καραντζαβέλου - 24 Φεβρουάριος 2020, 11:02

Μείωση 13% της επιβατικής ζήτησης για τις αεροπορικές εταιρείες της Ασίας-Ειρηνικού προβλέπει η ΙΑΤΑ. Τα 2/3 των κινεζικών επιβατικών αεροπλάνων έχουν καθηλωθεί στο έδαφος λόγω της επιδημίας.


Τα καθηλωμένα αεροπλάνα και οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις ως αποτέλεσμα της έκρηξης του θανάσιμου κορωνοϊού COVID-19 θα κοστίσουν οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες σχεδόν 30 δισ. δολ. σε χαμένα έσοδα το 2020. Οι αερομεταφορείς της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού θα επωμιστούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία την πτώση αυτή των εσόδων κατά 29,3 δισ. δολ., σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών IATA. Η IATA προβλέπει μείωση 13% της επιβατικής ζήτησης για τις αεροπορικές εταιρείες της Ασίας-Ειρηνικού καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. “Η απότομη πτώση της ζήτησης ως αποτέλεσμα του COVID-19 θα έχει δημοσιονομικές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες - (θα είναι) σοβαρή για όσους είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι στην αγορά της Κίνας. Αυτό θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά για τις αεροπορικές εταιρείες”, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής της IATA.

Η νέα επιδημία προκάλεσε φόβους για επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και πλήγμα στη ζήτηση για προϊόντα, όπως το πετρέλαιο.



Τα 2/3 των κινεζικών επιβατικών αεροπλάνων έχουν καθηλωθεί στο έδαφος λόγω της επιδημίας. Ο αριθμός των επιβατών στην Κίνα υποχώρησε στα 10,21 εκατομμύρια το διάστημα 27 Ιανουαρίου έως 12 Φεβρουαρίου, σημειώνοντας μείωση 70% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας. Αυτό έχει πιέσει πολύ τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ανήκουν στον όμιλο HNA Group (μετόχου της Grand China Air και ιδιοκτήτη κατά 25% της Hilton Worldwide). “Η HNA είχε ήδη πρόβλημα, αλλά ο κορονοϊός είναι ‘μαχαιριά’ για αυτούς και καθιστά σχεδόν αδύνατο για αυτούς να στηρίξουν την επιχείρησή τους”, δήλωσε ο Ivan Su, αναλυτής της Morningstar.

Τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού θα μπορούσαν να καταβυθιστούν φέτος έως και κατά 27,8 δισ. δολ., ενώ οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχασαν 12,8 δισ. δολ. στην εγχώρια αγορά τους, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Τα χαμένα έσοδα στις αεροπορικές εταιρείες εκτός της περιοχής αυτής είναι πιθανό να ανέλθουν σε 1,5 δισ. δολ.

Οι προβλέψεις της IATA βασίζονται στην υπόθεση ότι η εξάπλωση του COVID-19 ακολουθεί παρόμοια πορεία με αυτή της θανατηφόρας επιδημίας του SARS το 2002-2003. Εκείνη η επιδημία έπληξε τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών για περίοδο έξι μηνών, αλλά ανέκαμψαν γρήγορα.

Η IATA δήλωσε ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της, αν το ποσοστό των νέων μολύνσεων εκτός Κίνας αρχίσει να αυξάνεται. “Εάν η επιδημία εξαπλωθεί ευρύτερα στις αγορές Ασίας-Ειρηνικού, τότε οι επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες και από άλλες περιοχές θα είναι μεγαλύτερες”, πρόσθεσε η Ένωση.

Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις προς την Κίνα, ενώ η Singapore Airlines έχει μειώσει τις πτήσεις στο δίκτυο της μέχρι, τουλάχιστον, το τέλος Μαΐου. Η αυστραλιανή Qantas έχει μειώσει τις πτήσεις της προς την Ασία, επικαλούμενη χαμηλή ζήτηση.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top