Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστική πολιτική

Χ. Θεοχάρης: 'Σε καμία περίπτωση η κεντρική προβολή της χώρας δεν ανατίθεται στον ιδιωτικό τομέα'

Τατιάνα Ρόκου - 25 February 2020, 12:11

Απάντηση του υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη σε επίκαιρη ερώτηση της κας Κατερίνας Νοτοπούλου.


”Γνωρίζατε ότι δεν θα ήσασταν κυβέρνηση και σχεδιάσατε και νομοθετήσατε κατά τέτοιο τρόπο, ώστε το 2020 να μειωθούν δραματικά τα έσοδα του ΕΟΤ, επεσήμανε ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση* που είχε καταθέσει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κα Κατερίνα Νοτοπούλου, σχετικά με τη διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού και τον προϋπολογισμό του ΕΟΤ.

Συγκεκριμένα, όπως ανέδειξε ο υπουργός Τουρισμού, ”με τροποποιήσεις στο χρόνο αίτησης και αδειοδότησης των καζίνο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τη μείωση των συντελεστών φορολογίας των καζίνο προς το κράτος, φόροιοι οποίοι πηγαίνουν υπέρ του ΕΟΤ. Από 30% στα καζίνο με μικρότερο τζίρο έγινε δραματική φορολογική μείωση σε 20% και από 20% στα μεγαλύτερα καζίνο σε 8%”.

Και συμπλήρωσε: ”Ο χρόνος εφαρμογής της μειωμένης φορολογίας των καζίνο, όμως, προβλέφθηκε να είναι ένα χρόνο μετά τις αιτήσεις αδειοδότησης, δηλαδή το 2020. Αποτέλεσμα αυτού του νόμου ήταν να απωλέσει ο ΕΟΤ έσοδα προϋπολογισμού της τάξεως περίπου των 9 εκατ. ευρώ (8,85 εκατ. ευρώ). Αλλά κληθήκαμε εμείς να διαχειριστούμε τη δραματική μείωση που εσείς φέρατε και μας εγκαλείτε κιόλας για αυτό”.

Για τη διαφημιστική καμπάνια, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε: ”Έως και τον Μάιο του 2019 δεν είχατε κάνει απολύτως τίποτα στη διαφημιστική προβολή της χώρας. Το Μάιο ξεκινήσατε τη συνδιαφήμιση και τον Ιούνιο τη διαφημιστική καμπάνια, πιο αργά από κάθε άλλη φορά. Και το υπόλοιπο διαφημιστικό πρόγραμμα το υλοποιήσαμε εμείς, παίρνοντας παγωμένα προγράμματα, που εμείς τα τρέξαμε στο 2ο εξάμηνο, έχοντας θετικά αποτελέσματα. Και φέτος για πρώτη φορά στα χρονικά η χώρα έχει ήδη έντονη διαφημιστική παρουσία στις αγορές του εξωτερικού, καθώς ήδη από τις 15 Ιανουαρίου έχει ξεκινήσει και υλοποιείται η καμπάνια για διαφήμιση και προβολή της χώρας στο εξωτερικό”.

Και πρόσθεσε: “Από πολύ νωρίς υπογράψαμε τις σχετικές συμβάσεις, επιλέγοντας τα πιο αναγνωρισμένα τηλεοπτικά μέσα παγκόσμιας εμβέλειας, εξασφαλίζοντας τη διαφημιστική προώθηση της χώρας σε ώρες αιχμής και αξιοποιώντας τα πλέον σύγχρονα εργαλεία προβολής και προώθησης, τις κορυφαίες εταιρείες παροχής διεθνών διαδικτυακών υπηρεσιών, με υψηλή αλληλεπίδραση και με δισεκατομμύρια συνολικά χρήστες σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, υλοποιούνται και δράσεις διαφήμισης online σε διεθνή περιοδικά τα οποία κυκλοφορούν digital και off-line, είτε σε συνδυασμό, είτε χωριστά. Ενδεικτικά να αναφέρω πως συμβάσεις για τη διαφημιστική προβολή της χώρας μας έχουμε ήδη υπογράψει με το Twitter, το TravelChannel, το Discovery Channel, το Euronews, το BBC, το CNBC, το France 24, το Newsweek, ενώ ήδη έχουν αρχίσει οι διαφημιστικές καμπάνιες με Μέσα, όπως το TripAdvisor, το National Geographic και οι ιστοσελίδες των NY Times, WallStreet Journal και Financial Times”.

Ο υπουργός Τουρισμού, απαντώντας αναφορικά με τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, είπε: ”Εμείς στρατηγικά αποφασίσαμε να δώσουμε τέλος στη σπατάλη, με εξορθολογισμό των δαπανών λειτουργίας και με ρεαλιστική πολιτική. Σε αυτό το πλαίσιο, στοχεύουμε στην άμεση σύνδεση του Υπουργείου Τουρισμού με τα τουριστικά όργανα των περιφερειών, στην ενίσχυση των τουριστικών δράσεών τους μέσα από το συντονιστικό και καθοδηγητικό ρόλο του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού. Θεσμό, που εμείς σχεδιάσαμε με έργο την κατάρτιση της ομοιογενούς επικοινωνιακής στρατηγικής για τον τουρισμό, τη στενή συνεργασία με θεσμικούς φορείς και τη διαρκή διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς”.

”Σε ό,τι αφορά στην κεντρική διαφήμιση και προβολή της χώρας, αυτή σε καμία περίπτωση δεν ανατίθεται στον ιδιωτικό τομέα, καθώς ο ΕΟΤ διατηρεί τον πλήρη έλεγχο της υλοποίησης του διαφημιστικού προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό, ασφαλώς συμπράττει με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου μέσα από επιτυχείς συνέργειες, κυρίως συνδιαφήμισης με καταξιωμένους διαφημιστικούς εταίρους, να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της προβολής. Το Oh.My. Greece το γνωρίζετε; Να σας ενημερώσω πως πρόκειται για καμπάνια που δημιούργησε η MarketingGreece, ιδιωτικός φορέας στον Τουρισμό, η οποία υιοθετήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από τον ΕΟΤ επί των ημερών σας. Μάλιστα, αυτή η καμπάνια έχει βραβευθεί και συνεχίζει να προβάλλεται”, ανέφερε κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Θεοχάρης.


* Η επίκαιρη ερώτηση της κας Νοτοπούλου προς τον κ. υπουργό Τουρισμού:

”Θέμα:’Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) οδηγείται σε συρρίκνωση’

Tην 31-12-2019 εγκρίθηκε από τον κ. υπουργό Τουρισμού ο Αναλυτικός Προϋπολογισμός του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), οικονομικού έτους 2020. Από την σύγκριση του προϋπολογισμού του για το 2020 σε σχέση με αυτόν το 2019 προκύπτει πολύ σημαντική μείωση του τακτικού προϋπολογισμού. Αντίστοιχα, όσον αφορά το ΠΔΕ, η μικρή αύξηση των πιστώσεων  του 2020 για διαφήμιση & προβολή των τουριστικών προγραμμάτων δεν αντισταθμίζει τις αντίστοιχες προβλεπόμενες μειώσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού. Πιο συγκεκριμένα, εμφανίζεται:

  • μείωση των εξόδων διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων, δηλαδή  μείωση των δαπανών προβολής από τον τακτικό προύπολογισμό κατά 72%!
  • μείωση της μισθοδοσίας του προσωπικού της τάξης του 20%,
  • μείωση των εξόδων λειτουργίας των γραφείων εξωτερικού του ΕΟΤ κατά 17%, που ΠΙΘΑΝΑ να σημαίνει τη μείωση παρουσίας του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Με δεδομένο το εντεινόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό στο τουριστικό περιβάλλον και γνωρίζοντας ότι η πορεία του ελληνικού τουρισμού και των σχετικών εσόδων από αυτόν εξαρτάται άμεσα από το εάν το κράτος επενδύσει, με πρόσθετους πόρους μέσω και του ΕΟΤ, στην σχεδίαση, ανάπτυξη και προβολή, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στα καινούρια δεδομένα, αντί να βλέπουμε αύξηση των κονδυλίων για τον ΕΟΤ, ή έστω προσπάθεια διατήρησης στα επίπεδα του 2019, παρουσιάζεται μείωση των ποσών που διατίθενται για την λειτουργία του και το έργο του.

Ερωτάται ο κ. υπουργός

1.Με δεδομένο προσωπικές σας αναφορές από το Βήμα της Βουλής κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2020, αλλά και με πρόσφατο δελτίο τύπου, καθώς και συνεντεύξεις, ότι η καμπάνια  διαφήμισης και προβολής της χώρας για το 2020 ξεκίνησε στις 15 Ιανουαρίου 2020, ποιες είναι οι σχετικές συμβάσεις προβολής και διαφήμισης που έχουν υπογραφεί από τον ΕΟΤ μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία ώστε να έχουν ξεκινήσει οι σχετικές καμπάνιες, και ποιες δράσεις πραγματοποιήθηκαν από τις 15 Ιανουαρίου και μέχρι σήμερα που συνιστούν προβολή της Ελλάδας από τα συγκεκριμένα μέσα στο εξωτερικό με βάση τις ανωτέρω συμβάσεις;

2.Που οφείλεται η καθυστέρηση στην  ίδρυση και λειτουργία των 8 περιφερειακών γραφείων ΕΟΤ εσωτερικού που προβλέπει το οργανόγραμμα του, τα οποία προορίζονται για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων προβολής με τις περιφέρειες, αλλά και την συλλογή του υλικού από τις περιφέρειες προς την κεντρική υπηρεσία; Ισχύει ή όχι ότι εξετάζονται τρόποι να  ανατεθεί η κεντρική διαφήμιση και προβολή της χώρας στον ιδιωτικό τομέα, με τον οποίο ο ΕΟΤ θα συμπράττει; και αν ναι σε τι θα συνίσταται η συμμετοχή του καθενός;

H ερωτώσα βουλευτής
Νοτοπούλου Κατερίνα”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top