Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
MICE

IFES: 'Μαύρο' Σαββατοκύριακο' το τελευταίο του Φεβρουαρίου 2020 για την ευρωπαϊκή εκθεσιακή αγορά

Βίκυ Καραντζαβέλου - 03 March 2020, 15:12

Πάνω από 3 εκατ. τ.μ. εκθεσιακού χώρου, που είχαν ενοικιαστεί για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 για τη διεξαγωγή εμπορικών εκθέσεων, έχουν πέσει 'θύματα' του ιού COVID-19.


Η εκτελεστική διευθύντρια της ομοσπονδίας IFES (International Federation of Exhibition and Event Services), Uta Goretzky, σε κείμενό της για τις επιπτώσεις της επιδημίας του COVID-19 στην εκθεσιακή βιομηχανία της Ευρώπης, επισημαίνει ότι οι εμπορικές εκθέσεις αποτελούν τη σημαντικότερη “πηγή” νέων δραστηριοτήτων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα του B2B και ότι το κόστος από τις ακυρώσεις εκθεσιακών εκδηλώσεων σε όλη την ήπειρο είναι δυσβάσταχτο.

”Το Σαββατοκύριακο της 29ης Φεβρουαρίου - 1ης Μαρτίου 2020 πιθανότατα θα καταγραφεί στην ιστορία ως το ‘μαύρο Σαββατοκύριακο’ στην ευρωπαϊκή εκθεσιακή βιομηχανία. Είναι το Σαββατοκύριακο, όταν κατέστη σαφές ότι περισσότερα από 3 εκατ. τ.μ. εκθεσιακού χώρου, που είχαν ενοικιαστεί για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 έχουν πέσει “θύματα” του ιού COVID-19”, λέει η κα Goretzky.

”Το Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 θα πραγματοποιηθούν 614 εμπορικές εκθέσεις σε όλη την Ευρώπη, από μικρές περιφερειακές εκδηλώσεις για καταναλωτές έως παγκοσμίου φήμης εμπορικές εκθέσεις, όπως το Light + Building, το Salone de Mobile και το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Οι κανονισμοί που επέβαλαν οι τοπικές αρχές στους διοργανωτές των εμπορικών εκθέσεων κατόπιν συστάσεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ.λπ. δεν επηρέασαν τόσο τις εκθέσεις. Ωστόσο, κάποιες ήταν είτε τόσο δαπανηρές ή απλώς ανεπαρκείς, που οι διοργανωτές αποφάσιζαν να τις ακυρώσουν ή τουλάχιστον να τις αναβάλουν για μερικούς μήνες. Επιπλέον, ορισμένοι εκθέτες είχαν ήδη ακυρώσει τη συμμετοχή τους στις εμπορικές εκθέσεις λόγω της εκτίμησης του κινδύνου και του καθήκοντος ευθύνης προς τους υπαλλήλους τους.

Μέχρι εδώ καλά. Οι εμπορικές εκθέσεις αποτελούν τη σημαντικότερη “πηγή” νέων δραστηριοτήτων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα του B2B. Αν δε συνέβαινε αυτό, δε θα υπήρχε η Hannover Messe εδώ και πολύ καιρό, η οποία γιόρτασε και τα 70λα γενέθλιά της το 2018. Αυτές οι ΜΜΕ θα στερηθούν από τη “βιτρίνα” τους και, συνεπώς, από τη δυνατότητα να παράξουν νέα επιχειρηματική δραστηριότητα. Επιπλέον, μια εμπορική έκθεση που ακυρώνεται 14 ημέρες πριν από την επίσημη έναρξή της, δημιουργεί κόστος για τους εκθέτες, που αντιστοιχεί σε περίπου τα 2/3 του συνολικού κόστους συμμετοχής που θα προέκυπτε αν πραγματοποιούταν και δυστυχώς δεν υπάρχει κανένα εισόδημα για την αντιστάθμιση αυτών των δαπανών.

Σημαντικό μέρος αυτών των δαπανών βαραίνει τους παρόχους υπηρεσιών εμπορικών εκθέσεων, δηλαδή εταιρείες κατασκευής εκθεσιακών περιπτέρων, πρακτορεία, εταιρείες εστίασης, εταιρείες ενοικίασης επίπλων... και οι εταιρείες αυτές αγωνίζονται τώρα με τους πελάτες τους για τη δίκαιη κατανομή του κόστους -αλλά δε θα πληρωθούν ποτέ για την πλήρη εξυπηρέτηση, καθώς κάθε σχέδιο ακυρώνεται κάπου μεταξύ της σύλληψης και της κατασκευής της εμπορικής έκθεσης. Αυτό είναι απογοητευτικό και για τις δύο πλευρές, τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό. Για τις περισσότερες εταιρείες κατασκευής εκθεσιακών περιπτέρων όμως απειλεί την ίδια τους την ύπαρξη”.

Η εκτελεστική διευθύντρια της ομοσπονδίας IFES δίνει και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: ”Τρία εκατ. τ.μ. εκθεσιακού χώρου, με κόστος κατασκευής stand που ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 250 ευρώ/τ.μ., οδηγεί σε μείωση κατά 750 εκατ. ευρώ του κύκλου εργασιών για τους παρόχους υπηρεσιών κατασκευής περίπτων,  σε μια περίοδο δύο μηνών: Αν υποθέσουμε τώρα ότι 1.500 εταιρείες κατασκευής εμπορικών εκθέσεων στην Ευρώπη επηρεάζονται από αυτές τις ακυρώσεις, μιλάμε για μέσες απώλειες πωλήσεων ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ, σε μέσες τιμές. Γνωρίζουμε περιπτώσεις μίας και μόνο εταιρείας, όπου οι πωλήσεις ύψους 3,5-4 εκατ. ευρώ κινδυνεύουν ή χάνονται. Σε μια αγορά, όπου υπάρχουν πολυάριθμες εταιρείες με πωλήσεις 3-10 εκατ. ευρώ ετησίως, οι πωλήσεις μειώνονται στο 25% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές και θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση του προσωπικού, διαφορετικά η εταιρεία δεν μπορεί να επιβιώσει και οδηγείται σε χρεωκοπία. Εδώ απαιτείται επειγόντως μη γραφειοκρατική υποστήριξη τόσο από την ΕΕ όσο και από τα κράτη-μέλη της. Έχουμε ήδη απευθύνει αντίστοιχες απαιτήσεις στις αρμόδιες αρχές”.

Η κα Goretzky αναφέρει, τέλος, την πρόεδρο της UFI Mary Larkin που δήλωσε: ”Η βιομηχανία εκθέσεων και εκδηλώσεων υπάρχει για να παρέχει πλατφόρμες για ανθρώπους και βιομηχανίες ώστε να συναντηθούν, να κάνουν εμπορικές συναλλαγές και να συνεργαστούν. Αυτές οι συγκεντρώσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές σε περιόδους διαταραχών. Είναι υποχρέωσή μας να διατηρήσουμε τις ευκαιρίες για τους ανθρώπους να συναντώνται όπου είναι δυνατόν. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε όλες τις βιομηχανίες εξαρτώνται ιδιαίτερα από τις εκθέσεις. Και, όπως όλα τα είδη εκδηλώσεων, και αυτές υποστηρίζουν την οικονομία διεθνώς. Εμείς, ως εκπρόσωποι της βιομηχανίας εκθέσεων, δεσμευόμαστε να παρέχουμε αυτές τα πολύ αναγκαία σημεία συνάντησης σε όλο τον κόσμο, οπουδήποτε μπορούμε να το κάνουμε”.

Πάντως, η μεγάλη, διεθνής τουριστική έκθεση της Ρωσίας, MITT 2020 θα διεξαχθεί, όπως φάινεται, κανονικά, από 17 έως 19 Μαρτίου, στο κεθσαικό κέντρο Crocus Expo της Μόσχας. Θα συμμετάσχουν 1.523 εκθέτες, αναμένονται 22.289 επισκέπτες, ενώ οι ομιλητές στα διάφορα φόρα και εκδηλώσεις θα ξεπεράσουν τους 145.

Οι διοργανωτές αναφέρουν ότι “παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της επιδημίας και τις υποδείξεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, καθώς και εκείνες των τοπικών αρχών”, ενώ λαμβάνουν ”περαιτέρω μέτρα υγιεινής για την ασφάλεια εκθετών, επισκεπτών και προσωπικού”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top