Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΤο νέο πρόσωπο του hospitality στα χρόνια μετά τον COVID-19
Έρευνα

Το νέο πρόσωπο του hospitality στα χρόνια μετά τον COVID-19

Οι ταξιδιώτες θα συγχωνεύσουν το χρόνο των διακοπών τους, θα επιλέγουν κοντινούς προορισμούς, οι γιατροί πιθανόν να συμμετέχουν στο προσωπικό του ξενοδοχείου, ενώ οι βραχυπρόθεσμες ιατρικές θεωρήσεις για να μπορεί κανείς να ταξιδέψει ενδέχεται να εισέλθουν στη ζωή μας και στη νέα ταξιδιωτική καθημερινότητα.

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες η Travelworks επένδυσε χρόνο και ενέργεια στο να κατανοήσει τις εξελίξεις που θα διαμορφώσουν το νέο πρόσωπο του hospitality στα χρόνια που θα έρθουν. Αφιερώθηκε χρόνος σε άρθρα, κλαδικά reports, εκτιμήσεις οργανισμών, αναλύσεις χρηματοοικονομικών οίκων, podcasts & webinars από διεθνή περιοδικά. Στη βάση αυτή αποκτήθηκε μια ξεκάθαρη entry level άποψη ως προς το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μονοπάτι για την επόμενη ημέρα και η άποψη αυτή αποτυπώνεται σε 30 σελίδες ενός white paper που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Κάποια από τα συμπεράσματα είναι τα ακόλουθα:

  • Το διαθέσιμο εισόδημα θα συρρικνωθεί: καθώς, με μαθηματική βεβαιότητα, πλησιάζουμε σε μια επικείμενη ύφεση, είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει μια αξιοσημείωτη αλλαγή στο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει, όχι μόνο τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση για υπηρεσίες φιλοξενίας, αλλά και σε επίπεδο προσφοράς μεσοπρόθεσμα.
  • Η τάση για εξοικονόμηση θα αυξηθεί: μετά την έξοδο από την κρίση του κορονοϊού, ένα μεγάλο ποσοστό των νοικοκυριών μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος αναμένεται να αυξήσουν τις μηνιαίες αποταμιεύσεις τους. Αυτό είναι δεδομένο, λαμβάνοντας υπόψη τη δύναμη του “ένστικτου επιβίωσης” και την ώθηση να προετοιμαστούν για έναν πιθανό μελλοντικό κίνδυνο. Αρκετά νοικοκυριά θα δουν το 2021 ως ευκαιρία να “συμμαζέψουν” τους λογαριασμούς ταμιευτηρίου τους.
  • Επανασύνδεση με την ανθρώπινη πλευρά της φιλοξενίας: το ευρύ φάσμα συναισθημάτων που βιώνεται σε προσωπικό επίπεδο κατά τη διάρκεια του lockdown αναμένεται να δημιουργήσει μια σειρά νέων αναγκών στην εποχή μετά τον COVID-19. Πριν από το τέλος του, οι περισσότεροι θα έχουν δεσμούς με τις οικογένειες και τους αγαπημένους τους και θα προσβλέπουν σε ό,τι έχουν συνηθίσει, αλλά δεν είναι πλέον διαθέσιμο, μέρος του πολιτισμού μας, αλλά όχι της καθημερινής μας ζωής. Γίνεται σαφές σε όλους ότι μεγάλο μέρος του κοντινού μας περιβάλλοντος παραμένει ανέγγιχτο, καθώς βρίσκουμε τον εαυτό μας να δελεάζεται από τμήματα της χώρας που αφήνονται ανεξερεύνητα στο κυνήγι για μια εξωτική εμπειρία, έναν “μοναδικό” προορισμό. Βραχυπρόθεσμα, για τη βιομηχανία φιλοξενίας, αυτό θα οδηγήσει σε μια στροφή προς τον λεγόμενο “slow tourism”, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
  • Θα δημιουργήθεί η τάση να είσαι τοπικός (local): γίνεται όλο και πιο εμφανές ότι μεσοπρόθεσμα, οι ταξιδιώτες θα επιλέξουν κοντινούς προορισμούς. Αυτό δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της ανάγκης περιορισμού των ταξιδιών υψηλού κινδύνου, αλλά και μιας γενικής αλλαγής στη νοοτροπία.
  • Οι ταξιδιώτες θα συγχωνεύσουν το χρόνο των διακοπών τους: με στόχο την ελαχιστοποίηση του κινδύνου, αρκετοί ταξιδιώτες αναμένεται να περιορίσουν τα ταξίδια τους ανά έτος, αυξάνοντας παράλληλα τη μέση διάρκεια κάθε διαμονής. Οι τακτικοί ταξιδιώτες πιθανότατα θα απέχουν από τις τρεις πιο σημαντικές εποχές για ταξίδι (Δεκέμβριος – Απρίλιος – Καλοκαίρι) και θα επιλέξουν αποδράσεις Σαββατοκύριακου σε κοντινή απόσταση από τα σπίτια τους.
  • Η τεχνολογία Wearable Health μπορεί να αποδειχθεί στοιχείο της καθημερινότητας: από τον Απρίλιο, η Apple και η Google δημιουργούν ένα σύστημα παρακολούθησης κοραναϊού σε iOS και Android.
  • Τα ταξίδια μπορεί να γίνουν πιο ακριβά: στο απίθανο μάλλον σενάριο ότι τα επιλεκτικά lockdown εξελιχθούν στη νέα κανονικότητα, τα ταξίδια αναγκαστικά πραγματοποιούνται εντός συγκεκριμένων χρονικών “παραθύρων”, τα οποία θα οδηγήσουν τις τιμές προς τα πάνω.
  • Οι γιατροί πιθανόν να συμμετέχουν στο προσωπικό του ξενοδοχείου: στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, οι ιατρικές υπηρεσίες ενδέχεται να περιλαμβάνονται στα ασφαλιστικά οφέλη που υπόσχονται οι μεσαίες και μεγάλης κλίμακας ξενοδοχειακές μονάδες. Όχι ως μέρος μιας ολιστικής εμπειρίας ευεξίας, αλλά ως παρόχου ενός “εγχειριδίου” ιατρικών υπηρεσιών σε 24ωρη βάση.
  • Βραχυπρόθεσμες ιατρικές θεωρήσεις (βίζα): καθώς τα κράτη αρχίζουν να καταρτίζουν τα πρωτόκολλα εξόδου τους από την τρέχουσα κατάσταση, οι βραχυπρόθεσμες ιατρικές θεωρήσεις ενδέχεται να εισέλθουν στη ζωή μας και στη νέα ταξιδιωτική καθμερινότητα.
  • Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος πιθανόν να βρεθεί σε προγράμματα ευεξίας των ξενοδοχείων: καθώς όλο και περισσότεροι επιστήμονες προβάλλουν την αξία ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος στο ανθρώπινο σώμα, τα θέρετρα ευεξίας ενδέχεται να εισαγάγουν ειδικά προγράμματα που θα περιλαμβάνουν ιατρικές συμβουλές και καθοδήγηση σε αυτό το θέμα.

Travelworks Season 21 Whitepaper

Στη φωτογραφία, η έρημη πλατεία του Duomo, στο Μιλάνο (φωτό: Reuters).

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024