Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑνασχεδιασμό του τουριστικού προγράμματος της Εύβοιας ζητούν οι ξενοδόχοι της
Περιφέρεια

Ανασχεδιασμό του τουριστικού προγράμματος της Εύβοιας ζητούν οι ξενοδόχοι της

Αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της επιδημίας COVID-19 για τον τουρισμό στην Εύβοια, με σειρά προτάσεων από την Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ευβοίας.

Το Δ.Σ της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ευβοίας (ΕΞΕ) συνεδρίασε εκτάκτως για να συζητήσει την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της επιδημίας COVID-19 για το 2020, αλλά και κατ’επέκταση την προοπτική για το 2021, όσον αφορά στον τουρισμό στο νομό.

“Η αγωνία των συναδέλφων είναι μεγάλη κατόπιν των δεδομένων που υπάρχουν από την μέχρι τώρα εξέλιξη των γεγονότων”, αναφέρει η Ένωση, “που συνοψίζονται ως εξής:

Τα ξενοδοχεία όπως έχει διαφανεί, θα ανοίξουν προς το τέλος Ιουνίου με αρχές Ιουλίου. Οι οδηγίες των κυβερνήσεων προς τους κατοίκους των δυτικών ευρωπαΐκών χωρών, που είναι και οι κύριες τουριστικές αγορές, είναι αποτρεπτικές για ταξίδια στο εξωτερικό. Οι εκτιμήσεις για την χρονιά αυτή είναι ότι θα υπάρχει πτώση τζίρου από 70% έως 50% για τους πιο αισιόδοξους στα Ξενοδοχεία. Το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων παραθεριστών, θα είναι ιδιαίτερα ισχνό, ενώ παράλληλα θα υπάρξει εγκράτεια στη διάθεση χρημάτων για διακοπές και λόγω της τάσης αποταμίευσης που θα δημιουργηθεί, εξαιτίας του φόβου επικείμενου 2ου κύματος της επιδημίας κατά τους φθινοπωρινούς μήνες. Οι οικονομικοί πόροι, που έχουν εξαγγελθεί για την στήριξη του τουρισμού στην χώρα μας, είναι μία προσπάθεια, η οποία σαν πρόθεση είναι θετική, αλλά όχι αρκετή για την στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων σε βάθος χρόνου. Αναμένουμε βέβαια και άλλες εξελίξεις επί του θέματος αυτού, χωρίς όμως να γνωρίζουμε το ύψος των οικονομικών ενισχύσεων που θα επιφέρουν. Πολλά εποχικά ξενοδοχεία πιθανόν να μην ανοίξουν καθόλου.

Βάσει των ανωτέρω δεδομένων και επειδή ο χρόνος αντίδρασης, που έχει απομείνει κατόπιν της διαγραφομένης κατάστασης, είναι ελάχιστος, θεωρούμε ότι πρέπει να αναληφθούν οι παρακάτω πρωτοβουλίες από την ΕΞΕ.

Να ζητήσει το γρηγορότερο δυνατόν σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη μας και τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, τους Δημάρχους, τον Προέδρο της ΟΛΝΕ, και την πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ευβοίας, ώστε να παρθούν άμεσα μέτρα για να μετριαστούν, όσο το δυνατόν οι δυσμενείς επιπτώσεις από την πραγματικότητα που ζούμε.

Επίσης προκειμένου να επανατοποθετήσουμε τον προορισμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στο νέο τουριστικό γίγνεσθαι, που έχει διαμορφώσει η πανδημία του Κορωνοΐού, πρέπει να προσδιορίσουμε με σαφήνεια τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, τα μέσα επικοινωνίας, αλλά και τα μηνύματα, που θα πρέπει να σχεδιάσουμε από εδώ και πέρα”.

Με δεδομένα όλα αυτά, η Ένωση προτείνει στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας:

“Ανασχεδιασμό του τουριστικού προγράμματος της περιφέρειας
Το παρόν σχέδιο δράσης που ψηφίστηκε στον προΰπολογισμό του 2020 τον περασμένο Δεκέμβριο (κάτω από όλα δεδομένα και στοχεύσεις) δεν ανταποκρίνεται στις πιεστικές σημερινές ανάγκες και ως εκ τούτου προτείνουμε την αναπροσαρμογή του.

Προτείνουμε δύο στοχεύσεις:
Α. Την αντιμετώπιση των άμεσων προβλημάτων με στόχο να ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες που έχουμε μπροστά μας (2020) (εσωτερικός τουρισμός, δυνατότητες επέκτασης της περιόδου).
Β. Προετοιμασία για την επόμενη χρονιά 2021 (προγραμματισμός δράσεων, εκθέσεις, info trips, b2b συναντήσεις).

Κάτω από αυτές τις συνθήκες θεωρούμε επιβεβλημένο η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας να κάνει χρήση της νέας ΠΝΠ, για άμεση ανάθεση στην Marketing Greece η αν κρίνει πιο συμφέρουσα άλλη πρόταση με σημαντικές εταιρείες συμβούλων σχετικά με την επανατοποθέτηση της Τουριστικής στρατηγικής και πολιτικής, ανάδειξης προορισμού στις νέες πιεστικές ανάγκες των καιρών.

Η συνεργασία θα περιλαμβάνει:
1. Την ανάλυση της μέχρι σήμερα διαμορφωμένης πραγματικότητας.
2. Τις προτάσεις προσαρμογής στα νέα δεδομένα
3. Τη δυνατότητα διεξόδου, τις πιθανές ενέργειες, που θα πρέπει να αναληφθούν, αλλά και τα απαιτούμενα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν βάσει των αγορών στόχου με τα κατάλληλα μηνύματα.
4. Την προώθηση και ανάδειξη της τουριστικής ύλης της Περιφέρειας μέσα από την on-line παρουσίας μας
Επίσης αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τον συντονισμό της δράσης (βάσει των αποτελεσμάτων της συνεργασίας με την εταιρία  συμβούλων) με τους Δήμους, Επιμελητήρια και Ενώσεις Ξενοδόχων, για τον επιμερισμό των ενεργειών στις κατά τόπους περιοχές.

Οι συμμετοχές για φέτος στις εκθέσεις φαίνεται πως δε θα πραγματοποιηθούν λόγω ακυρώσεως των, ως εκ τούτου μπορούν να δοθούν περισσότερα χρήματα στην ενίσχυση της προβολής και διαφήμισης της Στερεάς Ελλάδας στα μέσα μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και προβολές των περιοχών μας και της γαστρονομίας μας, στο διαδίκτυο και στον έντυπο τύπο για την προσέλκυση εσωτερικού Τουρισμού. Να δοθούν εκπαιδευτικά κίνητρα σε πανεπιστήμια, σχολεία για θεματικές πολιτιστικές εκδρομές και επιστημονικού περιεχομένου επισκέψεις στις σημεία αναφοράς των περιοχών της Περιφέρειας.

Πινακίδες σήμανσης τοποθεσιών να είναι απαραιτήτως μεταφρασμένες και στα Αγγλικά.

Σε περίπτωση που οι ακυρωμένες εκθέσεις οργανώσουν διαδικτυακές εκθέσεις, θα μπορούσε να συμμετάσχει η Περιφέρεια μας, δίνοντας έτσι τηνδυνατότητα  στους επαγγελματίες του χώρου να πραγματοποιήσουν Β2Βς στο  διαδίκτυο.

Να αυξηθούν τα κονδύλια των Fam Trips (περιηγήσεις ταξιδιωτικών πρακτόρων, δημοσιογράφων, bloggers, opinion makers) και να συνδράμουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, Δήμοι, ΟΛΝΕ, ΕΞΕ, Επιμελητήριο, ώστε από τώρα να αρχίζουμε να χτίζουμε το 2021, με τις δυνατόν περισσότερες πιθανότητες τουριστικής ανάκαμψης.

Δυναμική παρέμβαση στον ΣΦΕΕ για την άρση της απαράδεκτης απαγόρευσης ιατρικών-φαρμακευτικών συνεδρίων σε 5* ξενοδοχεία εκτός της πρωτεύουσας. Η απαγόρευση αυτή πλήττει ανεπανόρθωτα τον συνεδριακό τουρισμό στην περιφέρειά μας.

Marketing Greece
Κατά τη δική μας γνώμη,  άμεση  συνεργασία της Περιφέρειας και των Δήμων, με την Marketing Greece στο πρόγραμμα προβολής των περιφερειών, για τον Τουρισμό, που της έχει ανατεθεί από τον ΕΟΤ, λόγω της μεγάλης διεισδυτικότητας ,που έχει μέσω του discovergreece  στο διαδίκτυο (πάνω από 800.000 followers), με τα στοιχεία που επιθυμεί η Περιφέρεια, o κάθε Δήμος να προβάλει. Η διαδικασία αυτή μετά την ολοκλήρωση της, θα διευκολύνει πολύ την διαμόρφωση του brand name κάθε περιοχής, εξαιτίας της εμπειρίας, που ήδη διαθέτει η συγκεκριμένη εταιρεία στο ζήτημα αυτό.

Επενδυτικά προγράμματα
Παράταση τουλάχιστον για ένα χρόνο από τη λήξη τους, όλων των επενδυτικών προγραμμάτων επενδύσεων ΕΣΠΑ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ κ.λπ.
Αύξηση του de minimis από 200.000 σε 400.000 ευρώ, αφού επιδοτήσεις ασφαλιστικών εισφορών κ.λπ. θα υπολογιστούν και θα αφαιρεθούν από το όριο του, ή εναλλακτικά οι επιδοτήσεις αυτές να μην συσχετιστούν με κανένα τρόπο με το de minimis.

Άμεση συνεργασία και ενημέρωση των μελλοντικών σχεδιασμών για τα νέα συγχρηματοδοτούμενα επενδυτικά προγράμματα στον χώρο του Τουρισμού, που θα προκηρυχθούν με το νέο ΕΣΠΑ συμπεριλαμβανομένων των νέων Περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων.

Συνεργασία περιφέρειας και δήμων για την υγειονομική προστασία των κοινόχρηστων χώρων
Η ΕΞΕ θα κάνει συστάσεις και ενημέρωση στα μέλη της, λήψης μέτρων, για την υγειονομική προστασία των καταλυμάτων των επιχειρήσεων τους, ώστε εργαζόμενοι και πελάτες να αισθάνονται ασφαλείς, όταν παρευρίσκονται εντός αυτών. Θεωρούμε πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε τις περιοχές μας αμόλυντες, γιατί θα είναι και λόγος αύξησης της επισκεψιμότητας των ξενοδοχείων μας.

Επίσης η απόκτηση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού υγείας, ακολουθώντας συγκεκριμένο πρωτόκολλο, δίνει και την ασφάλεια τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και ΤΟς να επιλέξουν τις περιοχές μας, ισχνά το 2020 και με περισσότερες κρατήσεις το 2021.

Θεωρούμε στην προσπάθεια αυτή πρέπει να συμβάλουν Περιφέρεια και Δήμοι, διατηρώντας τους κοινόχρηστους χώρους (πλατείες, παγκάκια, παιδικές χαρές, μουσεία κ.λπ.) υγειονομικά προστατευμένους από τον COVID-19.

Νέο νοσοκομείο Χαλκίδας – Ααναβάθμιση υπαρχόντων
Στο πλαίσιο ανάδειξης του Ν. Ευβοίας ως χώρος θωρακισμένος με υγειονομική υποστήριξη των επισκεπτών μας, θεωρούμε πως πρέπει να προχωρήσουν ταχύτατα τα έργα οδοποιίας, υδροδότησης και παροχής φυσικού αερίου κλπ και να λειτουργήσει εντός 2 μηνών το Νέο Νοσοκομείο Χαλκίδας, καθώς να γίνουν αναβαθμίσεις στα νοσοκομεία του νομού μας και συμπληρωματικής στελέχωσης όπου χρειάζεται, ώστε ο νομός μας να παρουσιάζει σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην προσέλκυση τουριστών.

Δημοτικά τέλη – Τέλη φωτισμού – Τέλη 0,5% επί των Ακαθάριστων Εσόδων – Ενοικιάσεις παραλιών – Ενοικιάσεις Πεζοδρομίων κ.λπ.
Η φετινή χρονιά όπως προαναφέραμε θα είναι υποτονική σε τζίρους (πτώση 70%-50%). Ως εκ τούτου πρέπει οι τιμές ενοικίασης παραλιών και πεζοδρομίων να είναι μειωμένες τουλάχιστον κατά 70% για τη φετινή χρονιά, δεδομένου ότι θα υπάρχουν επιπλέον και περιορισμοί στις αποστάσεις, που θα τοποθετηθούν οι ξαπλώστρες, ομπρέλες τα τραπέζια και οι καρέκλες.

Τα δημοτικά τέλη, τέλη φωτισμού πρέπει κατά την περίοδο που ήταν κλειστές οι επιχειρήσεις να είναι μηδενικά, ενώ ζητείται φέτος να μην υποχρεωθούν οι επιχειρήσεις να πληρώσουν το τέλος 0,5%  επί των ακαθαρίστων εσόδων σαν στήριξη από πλευράς των Δήμων των τουριστικών επιχειρήσεων”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024