Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΆρση της καραντίνας για τους εισερχόμενους ταξιδιώτες ζητά ο ACI Europe
Αερομεταφορές

Άρση της καραντίνας για τους εισερχόμενους ταξιδιώτες ζητά ο ACI Europe

Τα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν χάσει περισσότερους από 315 εκατ. επιβάτες από την έναρξη της επιδημίας του COVID-19 και θα χάσουν πάνω από μισό δισ. επιβάτες πριν από το τέλος Μαΐου. Ο φορέας της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας προειδοποιεί ότι όλες οι πηγές εσόδων των αεροδρομίων ουσιαστικά έχουν 'στεγνώσει'.

Ο ACI Europe αποκάλυψε σήμερα ότι τα αεροδρόμια της Ευρώπης σημείωσαν πτώση κατά -98,6% στην επιβατική κίνηση κατά τη διάρκεια του Απριλίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με αποτέλεσμα την απώλεια 202 εκατ. επιβατών. Το ευρωπαϊκό δίκτυο των 500 και πλέον αεροδρομίων υποδέχθηκε μόνο 2,8 εκατ. επιβάτες τον Απρίλιο, έναν όγκο που χειρίστηκε -τον ίδιο μήνα πέρυσι- μόνο του το αεροδρόμιο του Δουβλίνου.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe σχολίασε: “Τα αεροδρόμια της Ευρώπης γονατίζουν. Έχουν χάσει περισσότερους από 315 εκατ. επιβάτες από την έναρξη της επιδημίας COVID-19 και θα χάσουν πάνω από μισό δισ. επιβάτες πριν από το τέλος Μαΐου. Όλες οι πηγές εσόδων τους ουσιαστικά έχουν ‘στεγνώσει’, το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού τους είναι σε υποχρεωτική άδεια και οι επενδύσεις σταμάτησαν – ωστόσο τα μετρητά εξακολουθούν να εκρέουν στο λειτουργικό κόστος, καθώς τα περισσότερα έχουν παραμείνει τουλάχιστον εν μέρει ανοιχτά”.

Και ο Jankovec προειδοποιεί: “Αυτό δεν μπορεί να διαρκέσει πολύ περισσότερο, πριν προκληθεί μεγάλης κλίμακας και μη αναστρέψιμη ζημία, όχι μόνο στο προσωπικό, τους τοπικούς υπεργολάβους και τους επιχειρηματικούς εταίρους, αλλά και στην αεροπορική συνδεσιμότητα, τον τουρισμό και τις περιφερειακές οικονομίες. Εάν ορισμένες δυνατότητες εναέριας κυκλοφορίας και δημιουργίας εσόδων δεν αποκατασταθούν εγκαίρως τους καλοκαιρινούς μήνες, θα δούμε τα αεροδρόμια σε ολόκληρη την Ευρώπη να καταρρέουν, με μεγάλο αντίκτυπο ντόμινο στις τοπικές κοινότητες.

Καθώς τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια αντιμετώπιζαν ήδη προκλήσεις διαρθρωτικής οικονομικής βιωσιμότητας πριν από την πανδημία του COVID-191, είναι τα πιο εκτεθειμένα. Η υψηλή εποχικότητα στην επιχειρηματική τους δραστριότητα – με την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών να αντιπροσωπεύει έως και το 70% των εσόδων τους- επιδεινώνεται από τον κίνδυνο να μη μειωθούν οι περιορισμοί στα ταξίδια και στα σύνορα τις επόμενες εβδομάδες. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο Jankovec, “πέρα από τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, η επιχειρησιακή συνέχεια είναι ένα συστημικό ζήτημα για τη βιομηχανία των αεροδρομίων – με μεγαλύτερα αεροδρόμια σε ολόκληρη την Ευρώπη να αγωνίζονται επίσης για την επιβίωσή τους”.

Με τα ευρωπαϊκά κράτη να επικεντρώνονται κυρίως στην υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών, ο ACI Europe κατέστησε σαφές ότι η προστασία της αεροπορικής συνδεσιμότητας, ο τουρισμός, η απασχόληση και η περιφερειακή ανάπτυξη απαιτούν επίσης την υποστήριξη των αεροδρομίων. Μια τέτοια υποστήριξη θα είναι αναγκαία και μετά την τρέχουσα κρίση καθώς το περιβάλλον της νέας κανονικότητας μετά τον COVID-19 θα φέρε θεμελιωδώς μεταβαλλόμενους όρους στις συναλλαγές, που θα επαναπροσδιορίσουν το οικονομικό μοντέλο των αερολιμένων.

Ως μέρος του προγράμματος “OFF THE GROUND“, ο ACI Europe ζήτησε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων πέραν του προσωρινού πλαισίου που έχει ήδη τεθεί για την αντιμετώπιση του COVID-19 με:

  • Διευκρίνιση ότι η διατήρηση της λειτουργίας των αερολιμένων για την εξυπηρέτηση της βασικής εναέριας κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19 εμπίπτει στη δημόσια αρμοδιότητα και μπορεί επομένως να αντισταθμιστεί οικονομικά από τα κράτη, χωρίς να θεωρηθεί κρατική ενίσχυση.
  • Παροχή προσωρινών παρεκκλίσεων από τις κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις αεροπορικών μεταφορών του 2014, προκειμένου να αυξηθεί η δυνατότητα στα αεροδρόμια που υποδέχονται έως και 3 εκατ. επιβάτες να λαμβάνουν δημόσια χρηματοδότηση -συμπεριλαμβανομένης της απαλλαγής από διοξείδιο άνθρακα- και να παρέχουν τη μέγιστη ευελιξία, για την ενίσχυση της επανεκκίνησης των αεροπορικών εταιρειών, ώστε να επιτραπεί το “άνοιγμα” εκ νέου ζωτικών αεροπορικών δρομολογίων.

Με άμεση προτεραιότητα την επανεκκίνηση των επιχειρήσεων, ο ACI Europe επανέλαβε το αίτημά του στα ευρωπαϊκά κράτη να συντονιστούν πλήρως και να ευθυγραμμίσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες μπορούν να αρθούν οι τρέχοντες περιορισμοί στα αεροπορικά ταξίδια. Αυτό πρέπει να περιλαμβάνει την άρση των απαιτήσεων καραντίνας για τους εισερχόμενους ταξιδιώτες.

Πριν από την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με αυτό το θέμα, οι οποίες θα συμπληρωθούν από την απαραίτητη καθοδήγηση του EASA σχετικά με τα υγειονομικά μέτρα για τις αερομεταφορές, ο Jankovec σχολίασε: “Δεν μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός όσον αφορά στην υγεία και την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού. Ο COVID-19 αποτελεί μια άνευ προηγουμένου πρόκληση, καθώς το εμβόλιο ή η αποτελεσματική θεραπεία αποτελούν ακόμη μακρινές προοπτικές. Όπως κάνουμε όλοι στην καθημερινή μας ζωή, πρέπει να προσαρμοστούμε σε καθημερινή βάση για να λειτουργούμε τα αεροδρόμια μας και να προστατεύουμε τα προς το ζην με τρόπους που μειώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο τους κινδύνους μετάδοσης. Αυτό σημαίνει την εξέταση του πιο αποτελεσματικού συνδυασμού μέτρων, ο οποίος πρέπει να είναι πλήρως συμβατός με όλους τους τρόπους μεταφοράς και τις τουριστικές δραστηριότητες”.

Αυτός ο συνδυασμός μέτρων περιλαμβάνει μάσκες και διαθεσιμότητα απολυμαντικών στους τερματικούς σταθμούς, αυξημένα πρωτόκολλα καθαρισμού και απολύμανσης στις εγκαταστάσεις των αεροδρομίων, βελτιωμένη ποιότητα εξαερισμού και κλιματισμού, εξοπλισμό ατομικής προστασίας και νέες διαδικασίες για το προσωπικό και την κοινωνική απόσταση. Από όλα αυτά τα μέτρα, η κοινωνική απόσταση είναι σαφώς η πιο δύσκολη για οποιαδήποτε υποδομή συστήματος μαζικών μεταφορών – συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων.

Αν και είναι δυνατή η αυστηρά τηρούμενη κοινωνική απόσταση σε λίγες πτήσεις και με πολύ χαμηλό όγκο επιβατών, αυτό σημαίνει ότι τα αεροδρόμια θα περιοριστούν να λειτουργούν με μόλις στο 20-40% στο μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητάς τους (ανάλογα με τη διάταξή τους) μόλις η ζήτηση και η κυκλοφορία αυξηθούν. Στη συνέχεια, αυτό περιλαμβάνει ουρές εκατοντάδων μέτρων σε καθεμία από τις βασικές επιχειρησιακές διαδικασίες του αεροδρομίου, όπως check-in, έλεγχοι ασφαλείας, συνοριακός έλεγχος, επιβίβαση και αποβίβαση. Η αυστηρά τηρούμενη κοινωνική απόσταση στα αεροδρόμια είναι επομένως ένας σημαντικός περιοριστικός παράγοντας για ολόκληρο το σύστημα αεροπορικών μεταφορών – όπως αναγνωρίζεται από το EUROCONTROL.

Η αυστηρά τηρούμενη κοινωνική απόσταση στα αεροδρόμια έχει επίσης αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Απαιτεί από τους επιβάτες να έρθουν νωρίτερα στο αεροδρόμιο και να περάσουν περισσότερο χρόνο εκεί. Αυτό οδηγεί σε πολυκοσμία στις εγκαταστάσεις – κάτι που ακυρώνει τον επιδιωκόμενο σκοπό.

Και ο Jankovec κατέληξε: “Όσο η κοινωνική απόσταση θα είναι μέρος των στρατηγικών αποσυμφόρησης σε όλους τους τρόπους μεταφοράς, τα αεροδρόμια θα πρέπει να τη διασφαλίζουν με τρόπους που είναι λειτουργικά εφικτοί και υπό συνθήκες που είναι αποτελεσματικές στη μείωση των κινδύνων μετάδοσης”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024